-
Ja de vägde ju rätt mkt för att vara så många då. För som du säger så brukar de ju inte väga så mkt när de är så pass många.dinana skrev 2009-03-10 14:52:06 följande:Nej det är ju väldigt olika mellan olika raser.. jag bara tänker själv hur det skulle vara att på gå runt å bara på mer än etr barn.. blää!!... Det pappa var lite förvånad över var att de vägde 2,2-3,3 kilo /styck... alltså 15 kilo ihop.... I vanliga fall så väger de rätt lite när det föds många på en gång.. men men. Nej, han var väldigt osäker nu på om de skulle överleva natten. Speciellt nu när mamman inte verkar ha någon energi kvar i kroppen. Blir ju mycket jobb för pappa för nu måste han ut å mata lamm en gång i timmen.... *hihi* -
Vilket trist väder, snöar och blåser. Här ska vi snart åka och handla, sista dan idag som sambon får äta ordentlig mat osv och han skulle vilja ha pizza så vi får väl se, för min del får det bli nåt annat eftersom jag inte kan äta det. Får väl köpa nåt smaskigt till kvällen också. Sen får han ju bara äta soppor i minst 1 månad.
Känner inte alls för att ge mig ut men får krypa ned i soffan sen med ett täcke och mysa med grabbarna. Lucas springer just nu omkring med en av rakapparaterna, han ska tydligen klippa sig
nog för att de behövs för det är riktigt långt.
-
Så rätt så rätt!Fru T skrev 2009-03-10 19:23:44 följande:Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
Jag gick ned runt 15 kg innan Lucas med att äta mindre portioner och onyttigheter och rörde på mig mera. Att leva på soppor och andra dieter skulle aldrig funka för min del.
Hoppas bara på att jag kan ta tag i det igen sen när Liten kommit ut.
Har en kompis som levde på endast flytande jättelänge, följde nåt program, och precis som jag sa till henne innan så gick hon ju upp så fort hon började med lite vanliga mat igen.
Becka - strunta i att kolla på vågen på ett bra tag, mät istället kring magen, lår osv. Eller så gör du inget av det på ett bra tag. -
Det ska finnas ett kosttillskott som ska minska sötsuget, har en kompis som testade det och det hjälpte faktiskt på henne. Men jag kommer tyvärr inte på vad det heter just nu.Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:47:46 följande:Ni har så rätt allihopa! Jag vet om allt detta, men eftersom jag vet att jag har klarat att gå ner massor i vikt förut med pulver så vill jag så gärna nu med. Men då när jag gjorde det förut så hade jag inga barn, nu känner jag att jag orkar verkligen inte bara leva på pulver eftersom jag måste orka ta hand om barnen oxå.Jag vill såå gärna ner i vikt, en del kanske inte tycker det är så viktigt, eftersom det finns de som väger mer än mig, men för min egen del så är det viktigt att kunna gå ner de där jäkla 10 kilona.Mat för mig egentligen är inte nåt bekymmer, vi äter bra mat hemma o jag har aldrig varit nån storätare, äter redan små portioner o har alltid gjort. Boven för mig är sötsaker, jag blir knäpp! Jag vill ha godis varje dag (har dock blivit ganska så bra nu så nu äter jag det bara på helgen, antingen fredag eller lördag), jag är sugen jämt! Så där ligger det stora bekymmret för mig. -
Kånka på en stor mage förmodligenStolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:49:02 följande:Om vi ska prata om något roligare så kan ni ju skriva och berätta vad ni har för planer för våren/sommaren? inte långt kvar!
Sen lite beroende på hur jag mår, men Kolmården och High Chaparall står på listan bla. Från juli ska jag snusa bebis, inte min egen utan lillsyrrans. Lite jobb kanske det blir om jag hittar nåt tillfälligt och klarar av det med graviditeten, annars går jag föräldraledig till 1 augusti.
Sen är det lite andra småtripper inplanerade. -
Åh sitter och väntar på att den jädra telefonen ska ringa nån gång. Visserligen är det inte säkert att den ringer alls. Skjutsade ju in sambon till halv 11 till US idag och de skulle ringa från receptionen när han började bli klar för att hämtas såvida han inte fick ta sjuktaxi hem men med de nya reglerna som gör att typ ingen kan åka den så får jag nog hämta honom. Så det är bara att vänta och vänta.
Sen är det ju så typiskt, fogarna höll sig någorlunda i schack inatt så jag hade kunnat sova. Om det inte hade varit så att Lullebulle vaknade vid 2 och inte somnade om förrän typ halv 5! Och sen att sambon låg och vred på sig hela tiden, så fort jag somnade till så vände han på sig och jag vaknade.
Så en aningen seg imorse och är fortfarande för den delen. Och det är fullt ös här hemma på grabbarna
-
Smultronstället blir det här medSkorpan08 skrev 2009-03-11 14:30:49 följande:Ja, det är ju mycket roligare att prata om! Här har vi planerat för en handikappsvänlig sommar. Vi hade tänkt åka till Kolmården men det blir Safariparken istället. Sen ska vi besöka Tom Tit i Södertälje och en tur till Gröna Lund. Jag ska dock inte åka några karuseller, det är mest för tonåringarnas skull. Alla måste ju bli glada!Sen blir deet säkert några turer till Smultronstället i Sörping också, mums. Sen måste jag snusa bebis med, har två nära vänner som ska ha i juni och juli. Myyys.
Ett måste varje sommar! Och knalla längs kanale, Liam älskar att kolla på båtarna och i år har vi nog två killar som gillar det
-
Stort grattis! Nu håller vi tummarna!playmate86 skrev 2009-03-12 13:14:27 följande:hej på er alla var ett tag sen jag skrev i den här gruppen haft så mycket att göra i skolan...har lite glada nyheter i två och ett halvt år har läkarna trott att jag varit steril men nej inte för idag för första gången sen jag miste mitt barn för tre år sen har testet visat posetivt... -
Men jisses, hon hade fått det hett om öronen om det hade varit jag. Väldigt pedagogisk läkare, ehh not!Marayah skrev 2009-03-12 15:38:16 följande:Familjetrollet: Vilket pucko. Såna borde inte få ha hund...Fick en chock idag när ja hämtade Marko på dagis. Var tredje torsdag så har dom "hoppetossorna" hos sig, som är där när ordinarie är på personal möte. Marko hade visst slagit en kompis. Så fröken hade ställt han i ett hörn och stod lutad över honom och pratade med han. (såg att detta då ja precis kom) Sen säger hon till han att man inte ska slå nån i magen för de e inte snällt. Fine för mig liksom. Men sen kommer de. Fröken: Vill du att ja ska slå dej så du får känna hur de känns???Marko: Ja men slå då!!Fröken: Nej de får du göra själv..Marko: Slår sig själv i magen och säger. Näe, de gjorde inte ont...Asså ja höll ju på o ramla baklänges när ja hörde. Fröken vände sig om o typ hoppade till när hon såg mej. Hon trodde väl inte att ja skulle komma just då. Fast tur i oturen att ja gjorde de. -
Här har jag det slappt. Har ju sambon hemma nu om dagarna med och idag börjar han komma igång lite smått igen tack vare smärtstillandet.
Har haft en usel natt, blödde igår kväll/natt och har haft ont under natten så jag har inte kunnat koppla av för att sova ordentligt. Och så tyckte Lucas att det var skoj att vara vaken några timmar inatt. Har fortfarande ont så jag tar det lugnt. Behöver egentligen städa av då vi får besök i helgen men får försöka lite senare.
Skorpan - hoppas att han köper bilen!