Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-04-29 22:59:51 följande:
    Nej, blir kanske lite för "tuff" när jag är full..btw, kunde jag sova hemma hos din mamma efter otten?
    Ja, det går jättebra sa mamma
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Vi ska oxå sussa nu..natti natti!

Ett par kompisar kommer hit ikväll med sina två barn, så vi ska fira valborg med dem. Vi ska grilla och dricka lite vin o ha det allmänt trevligt

Nu ska Leo snart till dagis o jag ska till ÖF med Vincent.

Skorpan08 skrev 2009-04-30 09:28:44 följande:
    Önskar er alla en trevlig Valborg!
    Tack det samma

Har inte varit inne här på ett dygn, haft fullt upp. Igår kväll hade vi det jättetrevligt. Det var två kompispar o deras barn som kom hit så det var fullt hus här med 6 vuxna o 6 barn. Vi grillade o barnen lekte ute o inne. Vi åt gott o drack lite vin o cider, eller ja, männen drack öl
    Sen tittade de stora barnen på film uppe i vårat sovrum o till slut slocknade dem. Ett av paren gick hem vid 12 o det andra paret lite innan 2 inatt. Så imorse var vi alla väldigt trötta.
    Men vi åkte iväg vid lunch till Norrköping för att träffa mina föräldrar i Folkets park där de har tivoli varje 1 maj, där fick Leo åka karuseller. Sen åkte vi hem till min mamma o åt mat o nu har vi nyss kommit hem o jag är såå trött så jag bara vill skrika som barnen gör när de är trötta
    Sambon ska iväg o jobba på Plaza om två timmar o det är nog första gången som jag kommer sova hela tidens medans han är borta, om jag bara vågar..

Fru T skrev 2009-05-01 16:34:18 följande:
    min man är TRÅKIG idag! han va uppe en sväng för kanske en timma sen men sen hamnade han visst isängen igen å nu ligger han å snarkar som fan Å ikväll jobbar han ju krogen, tur att ja har katterna  ja som va sugen på sörping en sväng men nu hinns det ju inte alls me, hade ja vetat att han tänkt såva såå jävla länge idag så hade ja ju knnat ta bilen å åkt själv för flera timmar sen...
    Usch, tycker inte du det är lite jobbigt att han jobbar nätter så mycket?
    Jag tycker det är jobbigt bara när sambon jobbar 1 natt i veckan på krogen..blir ju så ensamt hemma. Iofs så sover han ju inte på morgonen sen eftersom barnen vaknar o då går vi upp allihopa så vi får ju ut mycket av dagen iaf, men det är ändå lite trist o jobbigt när man får vara så mycket själv på kvällarna.
    Fru T skrev 2009-05-01 19:57:09 följande:
    Han jobbar ju bara natt så det är bara att anpassa sig, ibland är det tråkigare än tråkigast men man får göra det bästa av situationen..
    Jo, det är klart att man får anpassa sig..får ju jag oxå göra o har gjort i alla de 8 åren vi varit ihop, men guud så trist det är ibland.
    Fru T skrev 2009-05-01 21:08:31 följande:
    Jag sover bättre dom nätterna han är på sitt vanliga jobb för då är han ju inte hemma förens vid halv sju å då går ja nästan upp när han kommer hem, det är lite värre när han jobbar krogen för då kommer han ju hem den tiden ja har som svårast å sova å kan få jätte svårt att somna om så dom kvällarna försöker ja hålla mig vaken så länge som möjligt..Det tråkiga är ju dagar som denna när man typ går om varandra å bara ses några timmar.. men igentligen blir det ju inte så stor skillnad än om han haft ett dagjobb, vi ses ju lika många vakna timmar endå typ
    Ja, det förstår jag. Jag är ju så van vid att sambon har dagtids jobb så det gör inte så mycket eller vad man ska säga, då är ju ändå barnen vakna o jag har fullt upp hela tiden
    Men kvällen är ju sambons o min tid när barnen sover o då är det lite trist när han jobbar, men som sagt så är ju det bara 1 kväll i veckan, ibland 2 så jag får stå ut

Leo o sambon är på far o son dejt, de är på bio o har det mysigt.
    Jag o Vincent har mor o son dejt hemma, vi busar o busar hela tiden..hihi..var ute o lekte i lekparken nyss.

Familjetrollet skrev 2009-05-02 17:39:36 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-02 17:29:04 följande: mysigt.vi brukar dela på familjen en dag ibland.villket uppskattas av barnen som tycker det är skoj att bara ha mamma eller pappa för sig själv
    Ja, det uppskattades verkligen av Leo som förstår mer än Vincent
    Han har tjatat hela veckan om att han ska på bio med bara pappa.
    Tycker det är extremt viktigt att bara hitta på nåt med det ena barnet o speciellt det barnet som är äldre.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!