Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-05-07 12:48:52 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av föräldrainformationen på F-kassan?Vi har totalt missat att boka in oss på ett möte och alla (två!) möten som finns innan vårt BF är fullbokade. :ONån som vet om man ändå kan mygla in sig på två platser?
    När vi gick på ett sånt när jag var gravid med Leo så var det fullt till bristningsgränsen. Dock är det väldigt bra att gå på ett sånt om man inte känner sig helt hemma på detta med fp.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Marayah skrev 2009-05-07 13:17:14 följande:
    Idag är man stolt minsann. Mini har stått upp utan stöd i ca 5 sek. Sen går han när man håller han i en hand nu. Skorpan: Tack för det ur trevliga besöket. Nästa gång må ja försöka ta mej ut till dej som sagt. Ni har de ju verkligen ur mysigt där ute.
    Vad duktig han är!!
    Marayah skrev 2009-05-07 19:01:07 följande:
    Diana sitter fortfarande uppe på förlossningen, blodtrycket var skyhögt och -29%(va nu det innebär). Hon sitter och väntar på blodprovs tester. Dom har just gjort CTG kurva.. Sms:ar lite med henne!
    Oj då, det lät ju inte så bra. Har hon kommit hem ännu?
    Marayah skrev 2009-05-07 21:45:19 följande:
    Hon skickade ett mess för ett tag sen och skrev att dom släppt iväg henne att det såg bra ut på blodprovet. JIsses, kom just hem från en cykel tur i min ensamhet till Maxi! Var såå skönt, men ja har minsann mjölksyra i armar o ben nu. Motvind som heter duga var det oxå. Med 4,5 kg kyckling och 3*1½ liters dricka plus några prylar till i barnsitsen så var de liiite jobbigt. Måste bara tillägga att det faktiskt var SKÖNT och värt det.
    Ok, det var ju bra det.

Vad duktig du är
    Maria84 skrev 2009-05-07 22:43:49 följande:
    Tack för att ni har tänkt på oss idag! Kom hem här vid 22, var tvungna att vänta på läkaren som skulle komma och kolla allt och sen stannade vi till vid coop för att köpa hem nåt att äta. Första gången sen i måndags som jag har varit hungrig trots att jag har legat med dropp sen imorse. Kl 17.54 kom vår lilla änglason ut. Vi är trötta och ledsna men också lättade av att ha det avklarat för att kunna fortsätta kampen vidare. Och jag hade målat upp värsta scenariot med allt fick det helt annorlunda. Och personlen var helt underbar. Nu ska vi krypa ned i sängen och soooova! Tidigt imorron bitti hämtar vi hem våra älsklingsgrabbar!
    Usch lider såå mycket med er
    Maria84 skrev 2009-05-07 22:53:33 följande:
    Som sagt personalen var underbar men så var det läkaren som jag hade när jag fick beskedet om att Liten hade dött. Som tur var så jobbade han inte under kvällen utan vi fick en bättre. Men vi sprang på honom i korridoren och han frågade hur det gick och han sa att om en vecka så är det glömt och man har gått vidare. Jag hade kunnat lappa till honom just då!
    Nämen vilket pucko! Fy fan så kan man ju inte säga.

Jag mådde knappt nåt illa alls med nån av pojkarna, bara lite smått i början, men det var inte alls mycket.
    Leo får massa beröm hela tiden för att han är så duktig o verkar mogen för sin ålder. De säger det på dagis väldigt ofta oxå.

Vincent har oxå fått höra att han är smart för att bara vara ett år För han vet bland annat hur han ska lura sina föräldrar så han kan hitta på bus

Lillsen: Tack för att jag fick följa med o välja bröllopstårta o brudbukett O jag o Vincent tackar för det trevliga lunchsällskapet Vi ses imorgon! Har bara sån ångest för att jag ska vara borta från min älskade grabbliga i typ ett dygn! Har jätteont i magen. Men vet ju att sambon klarar av det galant att vara hemma med barnen själv.

Fru T skrev 2009-05-08 13:53:13 följande:
    Tänk inte på att det kommer va jobbigt att va ifrån dom, tänk på att du ska ha det trevligt å hur underbart det kommer bli när du kommer hem igen iställe
    Du är klok du, så sa både min mamma o sambo oxå
    Firstandhappy skrev 2009-05-08 13:52:46 följande:
    Nu är frågan vart man ska vända sig...Trillade ganska illa på golvet förut så mannen fick komma hem o lyfta upp mig, trodde det va okej så skickade iväg honom igen..Nu sitter jag här o kan inte röra mig, har sån jävla värk i hela bäckenet och framtill i "musen"..Är det min Bm jag ska försöka få tag på eller förlossningen, för vanliga vc är man ju "borta" från som gravid..
    Fy! Kan du inte ringa 1177? Sjukvårdsrådgivningen alltså?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!