Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-04-01 09:18:53 följande:
    Alltså, Correns aprilskämt var ju faktiskt riktigt roligt, hur ofta händer det?– Träd är inte min grej, jag gillar granit, men det får du fråga Lotta Johansson om, säger ett stressat kommunalråd och hänvisar till teknik - och samhällsbyggnadskontoret
    Lätt att genomskåda att det var ett aprilskämt, ja, tack vare det uttalandet samt att entréerna skulle få flytta till baksidan...troligt...nej.

Men jag tyckte inte det var något roligt aprilskämt. Jag är en av dem som stör mig på Drottninggatans utformning, men den lösningen av absurd och korkad.

Aprilskämt jag gillade var när de sa att 50-öringen var tvungen att växlas in den dagen. Det roligaste var när någon ringde correns redaktion ganska tidigt på morgonen och sa. "Jättebra aprilskämt, nu är det redan lång kö utanför swedbank!" Corren hastade dit med reporter och fotograf och möttes av.... ja inte så många människor alls. DET mina vänner det är skoj på riktigt. =D

Sen att 50-öringen ska försvinna på riktigt från och med nästa år (30 september -10) gör ingenting, den går knappt att använda iaf.
    http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=31099
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-04-01 20:13:13 följande:
    Haha jag har påbörjat packningen av bb väskan har packat så mycket som paprena me min blodgrupering som ja fick hos bm igår men rästen lär nog dröja ett tag till tyckte att det va lika bra att lägga ner dom paprena i den väska ja tänkt ha på en gång så ja inte glömmer att ta me dom...
    Får man fråga vad du har för blodgrupp? *nyfiken* :p
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-04-01 20:21:46 följande:
    Om nu tycker jag skriver konstigt så beror det på att jag fick en mindre stroke innan. Men hjärna blanda ihop orden och jag ser inte sånt jag ser läser mina meddelande.
    Usch, vad läskigt. Hur mår du nu då?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-04-01 20:36:41 följande:
    hehe ja har A posetiv (tydligen den vanligaste blodgruppen i sverige sa bm)
    =) Jag är 0 positiv. Den näst vanligaste. ;)
    Vilket betyder att jag kan ge blod till alla blodgrupper som är Rh+, men bara få av min egen blodgrupp (men även 0-).
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-04-01 20:49:56 följande:
    Där ser man, ja e inte haj på sånt där alls men nu vet ja iallafall vad ja själv har..
    Det är bra att veta sin egen blodgrupp...tror jag. {#lang_emotions_undecided}
    Jag har iaf koll på min, i egenskap av gammal blodgivare. :)
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-04 17:11:30 följande:
    Ha den runt halsen istället i en kedja. Det hade jag när jag var gravid.
    Är det inte änkor som har sin ring kring halsen?

Har varit borta från datorn några dagar nu, inte utan att känna sig lite handikappad.;)
    Har varit över i Gbg och vaktat söta små barn. Lillebrodern hade växt massor och han skrattade när han såg mig. Det gick även bra att bära runt honom med mera (vilket inte gick med farmorn och farfarn samt fadern(!?). Enligt modern började han då skrika, men inte med mig alltså.)

Skrev också mina två första prov av tre för taxin och jag klarade båda. :D Den ena bättre än den andra, men vem bryr sig så länge poängen räcker för G. ;) Ett prov och en uppkörning var nu.

Kram på alla, hoppas vi får fler lika underbara dagar som det var idag.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-04-04 15:43:12 följande:
    Ohwi vad det gick bra att skriva tenta! :D
    Grattis till dig också! :D Visst är det skönt att klara sånt.
  • Apipoulai

Tack för alla gratulationer. Det känns som sagt bra att ha klarat dem.

Mina ringar åker visst bara på när det är fest och speciella tillfällen. Mina ringar blir förstora vintertid, när jag blir kall om händerna, och sommartid sväller fingarna istället. När jag går hemma känns det dessutom onödigt att "slita" på dem... ingen som ser dem heller.
    Använde dem varje dag i början, men som sagt inte lika mycket nu. Får bli bättre på det tror jag...

• Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-05 16:05:37 följande:
    Ok, tack Vi har sett att de har nåt här på fälten där vi bor, brukar se iaf på sommrarna när de sparkar massa fotboll. Får leta upp deras nummer o ringa o kolla
    http://www.ostrialambohov.se

Spelade där förra säsongen... men har bytt lag nu, av diverse anledningar.
  • Apipoulai

Synd att jag missade diskussionen om fotboll, det är ju lite mitt ämne.
    Verkar som många tittat på sina bröder eller sambos i den här tråden. Är jag den enda som spelar själv? Grymt roligt är det iaf, mycket roligare än att titta på.

Har spelat i div 2 som högst, kanske inte säger er så mycket, men det är tämligen högt för damfotboll. Nu harvar jag i lägsta divisionen (div 5), mest för att laget/träningarna ligger nära hemmet. Annars gillar jag kvalitet och högre divisioner, men orkar som sagt inte att lägga restiden för att vara med i ettlag som spelar högre upp.

Mitt nuvarande lag - Malmslätts AIK - är förövrigt helt underbart, så jag vill inte byta nu heller. {#lang_emotions_heart}

http://www.laget.se/maikdam

PS Kuriosa. I Lkpg har jag spelat i följande klubbar genom åren: Gottfridsbergs IF, Karle IF (ryd), Vikingstads SK, Linghems SK, IK Östria Lambohov och nu Malmslätts AIK

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!