Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 20:21:48 följande:

Duktigt Vi måste ta tag i vårat ogräs oxå o fixa iordning jordgubbslandet..
    här har vi typ en miljon olika land och rabatter känns det som... men jag nöjer mig med att försöka hålla liv i det ätbara Rabarber, jordgubbar, hallon, vinbär och björnbär Resten får växa igen bäst det vill!
  • SmileyMalin

Jag hoppas på ett tjejår
    eller iallafall en tjejhöst Skulle vara så mysigt med en liten lillasyster till Nellie! Fast samtidigt skulle det ju vara häftigt att få prova sina vingar som pojkmamma också!

• SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-04-24 16:40:51 följande:
    En tjejhöst verkar det definitivt vara, jag tycker alla septembermammor ska ha flickor. Vi får se om man följer strömmen eller blir en av de få pojkmammorna. :)
    det låter bra hoppas mitt lilla pyre är lite mer villigt att visa upp sig på ultraljudet det är ju såååå långt till september!
  • SmileyMalin

försökte citera men det gick inte....

jo jag tänker också att barnen kommer ha roligare tillsammans om det är två tjejer! framförallt eftersom det kommer bli nästan 3 och 1/2 år imellan! Tror Nellie kommer tröttna ganska snabbt på att ha en 3 år yngre lillbrorsa hängandes efter sig
    Mellan mig och min bror är det 2 år, så det är ju ganska tätt. Men vi har ändå inte särskilt mycket gemensamt.... Vet många kompisar så har systrar som är 3-4 år yngre eller äldre och dom har betydligt bättre kontakt! Så tror kön avgör betydligt mer än åldern. Lite trist eftersom åldernsskillnaden är det enda man förhoppningsvis kan styra lite över

• SmileyMalin
    Mizzz skrev 2009-04-24 19:21:01 följande:
    Nej precis :) Det är ju otroligt många som blir chockade när det kommer ut ett barn som är större/mindre när BM har lurat i de att de ska få ett mindre/större barn pga SF-måttet Finns många exempel på det här på fl.. Men oftast stämmer det ju
    Jag hade ganska liten mage med nellie, så alla var inställda på en liten minibebis.
    Så när hon kommer ut på förlossning hör jag barnmorskan förvånat utropa:
    "Nu kommer den lilla bebisen, åhhhhh wow oj här kommer visst en STOR bebis"

Trodde jag klämt ut en 10 kg klump eller nåt Men så stor var hon ju faktiskt inte, 3810 gram och 50 cm. Men i förhållande till mig och min mage var det väl stort
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-24 22:04:03 följande:

Det är så olika det där med ålderskillnad o kön. Jag tror mest att det har med personerna att göra..min bror är 4 år yngre, vi hade superkul ihop när vi var små! Men sen när jag började mellanstadiet så ville jag inte ha med honom lika mycket som innan, men så tror jag alla har det oavsett ålderskillnad o kön, är ju inte alltid kul att dras med lillsyrran/lillbrorsan Men nu när vi båda är vuxna så har vi fått en väldigt bra kontakt o pratar ofta i telefon o kan prata om allt! Tyvärr så bor han drygt en timme härifrån.. Jag tyckte o tycker fortfarande att 3 år mellan barnen är lagom.
    det låter bra jag har alltid sagt att jag vill ha minst 3 år och mest 4 år imellan mina barn. Och så kommer det ju bli
  • SmileyMalin

Jag har gått upp 5 kg hittills (är i v19)....
    så vi får väl se vart det slutar

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-25 09:09:01 följande:

Ja, 3 år mellan är väldigt lagom för oss iaf Det är skönt med Leo som kan klä sig själv o göra saker själv o prata så man förstår, man slipper bära på honom oxå.
    jo det är så jag tänker också! Jag vill att Nellie ska hinna bli lite större innan hon får syskon, det räcker med ett småbarn åt gången för mig
    Men samtidigt vill jag inte ha för stor hopp imellan!
  • SmileyMalin

Idag blir det nog en promenad bort till Slaka och kolla in marknaden

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-25 13:07:06 följande:
    Ja vi har försökt med det där, och jag hoppas att det blir smidigare nu när sommaren börjar närma sig. Grejen är den att hon vägrar sitta på pottan. Däremot vill hon sitta på toaletten, så vi köpte till en sådan där stol som man sätter på toasitsen. Det funkar ju ett tag i alla fall, men hon kommer inte upp på den själv för toasitsarna är ju så fasligt höga här. Men inte kissar hon något. Hon sitter där, läser en bok, sjunger lite och sen vill hon inte sitta mer. Sen drar man på blöjan och vips så har hon kissat.
    Nellie slutade med blöja när hon var typ 20 månader.
    Hon satt oftast på pottan framför tv:n när vi började pott-träna Då hade hon tid att sitta så pass länge att det oftast hann komma lite kiss. Sen lärde hon sig rätt snabbt
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!