• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-09 12:31:48 följande:
    Här är våra vänner : www.alltombarn.se/bebis/desiree-och-erik-fick... De har legat i
    Oj oj... det kan man ju verkligen kalla bebisverkstad. Nu fattas det ju bara att de råkar bli gravida igen... men efter tre så ligger man kanske inte i så hårt längre =D
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-09 12:47:55 följande:
    Fast Patrik hade pratat med Erik idag och det var inte alls omöjligt att det blir fler. Men de kan ju vänta ett tag till De fick köpa ny bil och trillingvagn är ju inte jättesmidigt. Frågan är hur de ska hinna få till det bara. Haha, jag tycker det är svårt med två småttingar Det roliga var att de skrattade åt oss när vi blev gravida så tätt inpå Lucas. Skrattar bäst som skrattar sist
    Haha, ja det kan jag ju tänka mig... Men vad säger storasyster då om det hela =) *hihi* Hon måste vara trött på småbröder nu!
  • dinana

Nu går man å funderar på hur långt man har kvar... 96 dagar står det i min grav-kalender.. men om det blir som med Molly så föds ju ungen i början av maj i värsta fall... Och det är ju inte så långt tills dess. *gaaaah* Får hoppas att det inte är något nu.. att det bara var något tillfälligt blurr... uronprovet såg verkligen helmystiskt ut när jag lämnade det imorse.... alldeles grumligt.. och jag hade inte fryst ner det... kissade ju på morgonen precis innan jag åkte ner med det...

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-09 15:19:22 följande:
    fy vad jag blir less på bilen maken köpte i helgen.den var nybesiktad och gick igenom.efter en en stund började bilen tjuta smått och blev värre.och idag gick bromsen sönder! detta måste ju de ha sett på besiktningen att det var defekt.så nu kostar antagligen lagningen minst 6000 kr.så nu blir vi utan bil ändå.bilen var ju dyr då den var skattad och besiktad. det var banne mig bättre förr.häst och kärra kankse vore nått*SKRATT* hopplöst att bilskrället skulle gå sönder efter 3 dagar
    Hihi, synd att hästar skall kosta så mycket dock. Jag hade hästar när jag var liten, men aldrig mer säger jag bara... ALDRIG mer... hatar verkligen hästar... de är så otroligt korkade. Tyckte till och med fåren var smartare.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-09 15:13:37 följande:
    då ska jag hålla tummarna för dig att du får gå gravid tiden ut
    Då är vi i alla fall två. Fast som jag sa till brossan så gör det inte så mycket om bebisen kommer någon vecka innan beräknat. Bara sambons 30-årskalas är över (han fyller är den 24e maj)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-09 15:54:44 följande:
    min son fick ligga på avd för förtidigt födda trots att han var fullt gången då han var så liten.moderkakan gav inte näring och var så liten.jag fick ligga inne över 2 månader innan förlossningen.jag ska hålla tummarna hårt för dig
    mm, jag hoppas jag slipper. när jag var inskriven med Molly så delade jag rum med en tjej som legat inne sen v 25. hon väntade i och för sig tvillingar. kontaktade efteråt och fick veta att hon födde två pojkar 5 dagar efter mig. har för mig hon var i v 34 då... kan säga att hon var rätt less på sjukhus =)
    Familjetrollet skrev 2009-03-09 15:56:17 följande:
    jag tycker oxå hästar är korkade,tycker inte om dem.men en bil som gick igenom besiktningen och som sen har stått i ca i vecka ska ju inte bara gå sönder efter några få mil.så nu får vi likt förbannat leta efter en liten flyttbil*suck*
    tur vi är fler =) ja, visst blir man förvånad. trodde aldrig bilen skulle gå igenom besiktningen, men det gjorde den faktiskt.. men vi fick lite skit också. det märkliga är att nu har bilen börjat tjuta när man kör.. vet inte vad det kan vara... men men.. så länge den startar så funkar den =D
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-09 15:53:22 följande:
    ställ in dig på att gå minst tiden ut för annars lär det bli skapligt träligt att gå över om du gör det ja är helt inställd på att gå över tiden....
    Det är det jag hoppas på, men varken min mamma eller svärmor har gått över tiden med några av barnen så jag har väl inte så mycket att hoppas på =) brukar ju ligga i släkten. Både mamma och svärmor har haft utomkvedshavandeskap som jag och havandeskapsförgiftning.. konstigt. Det är väl inget man ärver, men man undrar ju ibland.

Det är bara att hålla tummarna, men jag är inte så orolig. Men jag tar ganska lätt på saker och ting efter allt skit jag varit med om när det gäller graviditet, så nu godtar jag det mesta känns det som. Kan man inte påverka saker själv, så vad skall man göra liksom. Jag får vara glad som mår fint, har ju hört både det ena och det från gravida i samma vecka som har foglossningar och värk.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-09 17:33:46 följande:
    är det en volvo?då lär det vara bromsen.vår bil tjöt bara mer och mer och idag gick f*n skapet sönder.man kan undra vad för usel personal de har på bilbesiktningen.de måste ju ha sett att bilen inte var som den skulle
    Ja vsisst är det det... men så är den från -89 också.. så man begär inte så mycket av fanskapet. =) Den funkar ju och det är ju det viktigaste. VI höll på å diskutera innan idag om det inte är dags att byta till sommardäck nu... för vinter vill vi ju inte ha mer =D
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-09 17:19:28 följande:
    Dinana: Det var en vågad bild du lagt ut på FB Men den var väldigt fin! Du är inte blyg du inte
    Du menar min magbild =) Den finns ju här på FL också
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-09 21:29:44 följande:
    jaja då va det dax *suckar högt* jag läcker
    Läcker, det har jag gjort sen några veckor innan Molly föddes... har alltid haft inlägg för det... och jag kan säga att sen jag blev gravid så har det blivit värre å värre för varje vecka... men men... bröstmjölk är ju nyttigt =)
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!