Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-20 08:01:34 följande:
    Det ska jag göra!
    från oss också

Här blir det lugnt idag tror jag. Ont i vanlig ordning så för mkt rörelse går inte. Blir till att vara ute mkt ialla fall. Sambon åker och hämtar cykeln åt Liam idag så den ska provköras när den kommer hem i em också
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Maria84

Hm var försvann solen!?
    Mulnat på här nu och blåser. Hade ju hoppats på sol sen när man ska ut.
    Behöver sticka och handla men sitter utan bil också, så typiskt när man behöver saker.

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:59:42 följande:
    Exakt, det var det jag menade. Man ska ha lekt av sig och veta vad man vill med livet. Jag kan iofs tycka att även om man tror att man är vuxen vid 18 så har man ingen aning om livet. Bättre att skaffa sig lite erfarenhet och en bra grund att stå på. Framförallt tror jag att man lättare vet att man har hittat rätt i livet och kärleken om man är lite äldre. Jag trodde ju så kalrt att mitt ex som jag träffade när jag var 18 var rätt, men jisses så glad jag är att jag inte har några barn tillsammans med honom. Trots allt är det ju kärnfamiljen man strävar efter. Sen är det så klart ingen garanti, det kan skita sig ändå. Men jag tror som sagt att man har bättre förutsättningar om man väntar lite. Det är en bra inställning. Sen är det bara en bonus om hon kommer tidigare Båda mina grabbar har kommit 2 dagar innan bf så de var ganska punktliga tycker jag
    Så därför skulle jag ha varit en bättre mamma om jag hade väntat för att jag skaffade barn när jag var 19 och har varit tillsammans med min sambo i över 8 år och har samma pappa till alla barnen? ?
    Det finns de som är 30 som inte har nån aning om livet heller.
    Jag saknar inte ett dugg och jag kände att jag var färdig med allt det. Hunnit med mera än vad jag hade velat innan jag träffade min sambo.  
  • Maria84

Här fick jag mina barn när jag var 19 och 23, är ju 25 nu när Liten kikar ut.
    Min mamma fick sitt första barn när hon var 19, min mormor likaså. Och min lillasyrra är 18 nu när hon får sitt första i juli, har dock gått klart skolan då hon gått en klass över sin ålder så hon tar studenten i juni.

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:54:55 följande:
    Sa jag att DU är en sämre mamma för det? Jag sa att jag tror att det generellt är så, är ganska säker på det också. Men självklart finns det undantag.Du behöver inte ta åt dig hela tiden, allt är inte riktat åt dig!
    Ta åt mig hela tiden, när har jag tagit åt mig hela tiden. Jag frågade om det var så du menade och jag menade inte enbart mig utan de unga som väljer att bli föräldrar tidigt.
    Som vanligt kan man inte svara på nåt...
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:02:22 följande:
    Nä men du hugger ju direkt det är nåt som inte passar. För övrigt var vi flera som hade samma åsikt och för det andra skrev ingen av oss att man på nåt sätt var bättre/sämre mamma för det ena eller andra. Exakt. Just där och då trodde man ju att det var den rätte och han var allt. Tänk så fel man hade
    Nej jag hugger inte direkt, jag tror jag har sagt nåt annat än er två ggr varav en gång härinne. Struntar i det istället...
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 11:14:16 följande:
    det kan gå fel ändå.min kusin hade en kille och ge gifte sig efter 10år.fick barn och allt gick åt skogen för dem.så även om man har ett lång förhållande med pappan till barnen så säger inget att det håller hela livet.förhållandet kunde ju faktiskt hållt om de hade skaffat barn tidigt i förhållandetvissa leker ju aldrig av sig oavsett åldern
    Nej precis, bara för att man har varit tillsammans länge så behöver det ju inte funka.
    Min syster hade varit tillsammans med sin sambo i 13 år, och när de fick sitt andra barn så gick allt åt skogen. Under tiden som hon var gravid så var han otrogen och gjorde den nya med barn.

Vi har haft många motgångar i vårat förhållande men det har bara gjort oss starkare tillsammans.

Och som du säger så är det inte alla som leker av sig. Har en bekant, han är 40 snart, har två barn men inte fasen har han lekt av sig vilket tyvärr märks både här och där.
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-04-21 00:28:20 följande:
    Jag träffade mitt livs kärlek "över ett skjut" som vi brukar säga. Det är inte så snuskigt som det låter, ganska oskyldigt faktiskt. :)Jag behöver tips på doppresent till en liten kille. Stolen vi hade tänkt att köpa har vi fått refusera, alla var skeva. Vi tänker inte köpa en så dyr sak om den inte håller måttet. Vem vill sätta ett barn på en stol som inte står stadigt?
    Kolla in på handmålat, finns på nätet också handmalat.se tror jag det är.
    De har mkt fint, vi köpte en doptallrik till en kompis son när han döptes och en tallrik till dem som hade gift sig samtidigt. De har en massa skoj och jättefina saker!
    Är inte mkt för de här "traditionella" dopsakerna i tenn osv.
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-04-21 09:50:25 följande:
    Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner. Ska titta på handmalat. Var det denna du menade? handmalat.webbsida.com/
    Ja precis, det är den!
  • Maria84
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-21 20:14:57 följande:
    Jag har också en bilddagbok nathalie07.bilddagboken.se Eftersom det finns alltför många snokande själar där ute så måste man ha ett gästlösenord. För er som är intresserade säg till så mailar jag över lösenordet
    Tar gärna ditt gästkösen
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!