Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-04-28 08:33:55 följande:
    Bra sagt! det är bättre att säga till direkt istället för att sitta och prata en massa skit! Tydligen måste man nämligen hålla med och säga ja och amen samt stryka vissa medhårs för att allt ska vara frid och fröjd.
    Ja tydligen så är det så det ska vara eftersom vi andra inte får tycka annat utan att bli påhoppade. Så att alla går och säger att alla har rätt till sin åsikt men sen blir påhoppade för att man tycker nåt helt annat stämmer ju knappast.. Jag har inget emot att folk är ärliga men andra ska också ha rätt till sin åsikt utan att få en massa skit kastat på sig och bli nedklankade.

Nu har jag inte läst allt ni har skrivit då jag har fullt upp för övrigt och ni har skrivit på flitigt. Får sätta mig och kolla igenom de sista fyra sidorna senare i em.
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 12:11:58 följande:
    Nu har vi varit hos BM och fått lyssna på hjärtljuden. Det mest fantastiska jag varit med om i hela mitt liv. Fick även prata ut om min snitt-rädsla, så hon skulle försöka ordna ett tillväxt-UL i v. 32, så vi kan hålla koll på bebis storlek. Så skönt att vara hos barnmorskan! :)
    Mysigt! Här dröjer det länge till innan vi får göra det, ska inte till bm förrän 24 juni!
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 13:31:57 följande:
    Jag fick tider ända in i slutet av juli nu, känns så bra! :)
    Jag var ju hos bm på inskrivning i v.12 men sen är inte nästa besök förrän i juni, blir inte så ofta som omföderska direkt. Tur att man har UL:en emellan.

Nej nu måste vi slänga oss iväg, ska hämta stolpar och eltråd och en massa annat till hagbygget här hemma. Och införskaffa en ny router för våran har kapsejsat! Eller rättare sagt, två stycken. För när vi kopplade in den andra så gick den hem också, så jag vet inte vad för lurt det är riktigt.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 14:34:52 följande:
    Du är välkommen att bråka i inboxen om du vill.Det ligger ju i, som Sanna sa hur man uppfattar saker. Om jag skriver att jag är glad att jag var 28 när jag fick mitt första barn så hugger ju du direkt och antyder att jag skrivit att ni som är yngre på nåt sätt skulle vara sämre. Det som är bäst för mig behöver ju inte vara bäst för nån annan, men lägg för f*n inte ord i munnen på mig och hitta på saker jag inte sagt. Om jag skriver att JAG vill ha en utbildning så behöver ju inte du ha en för det. Jag ser om mitt eget hus och det som är viktigt för mig och mina nära och kära. Sen får du/ni tycka precis vad ni vill. Jag lägger mig inte och grinar för det.
    Det var inte den diskussionen som jag menade heller utan andra som kommit upp här i tråden. Och visst kan jag ta det i inboxen, om jag hade kunnat komma in på din sida för att göra det. Hade du inte låst sidan?
    Vi har säkert missförstått varann på vissa punkter också, lätt hänt när man skriver och inte har varann framför sig.
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 14:57:13 följande:
    tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?mitt batteri håller i ca 3 dagar om telefonen är på dygnet runt som den allt som oftast är..

men oj du hade långt mellan dina besök, jag går ungefär lika ofta som när jag fick wille, dvs en gång i månaden, max 5 veckor imellan..
    Ja det är verkligen inte tätt! Inte ett dugg mellan v.12 och v.25 förut de två UL:en då. Sen blir det ju lite tätare som tur är Första gången man går till bm efter v.12 när man är förstföderska här är v.20 såvida man inte ska till läkarn i v.15-16.
  • Maria84

Idag har vi varit i Lambohov och irrat runt Skulle till Arrendegatan men gpsen tog ut nån väldigt konstig väg Så vi frågade istället och kom rätt Men nu är syrrans grejer hemma här ialla fall, hon hittar noll i Linköping så hon skickade oss istället

Skorpan - kanske kan dyka upp till Ikano imorron, men vet inte säkert ännu. Måste kolla upp det lite närmare så jag inte är billös, kan bli jobbigt att gå in

• Maria84

Har inte testat Bosses alls, men man hör väldigt mkt om stället ialla fall Kanske borde prova på det nån gång

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 20:18:30 följande:
    Jo, men inboxa kan man göra i alla fall.Det tror jag absolut att vi har gjort, det är lätt hänt. Jag har aldrig någonsin menat att såra nån. Men som sagt är det svårt att skriva här i ett forum där man inte blir sedd och kan förklara sig på ett bättre sätt kanske.

Så hade jag med. Inskrivning v. 12, ul v. 18 och sen första besöket hos bm v. 24.
    Aha det kanske man kan, har aldrig testat Jo det är ju det, för lätt hänt ibland. Är ju så mkt enklare när man har varann framför sig.

Aha, hade ni inget ul i v.12? Det känns ju som att det går evigheter emellan gångerna, går ju nästan 2 mån nu mellan ul:en.
  • Maria84

Sitter och kollar på blocket, uppfödare och en massa andra sidor efter en kanin, våran Ninni behöver sällskap sen hennes syster dog för en månad sen ungefär. Men jag är så kräsen så jag hittar ju inte vad jag/vi vill ha
    Vi fastnade ju för några på Djurmagazinet men det är för tidigt att köpa dem där ännu eftersom vi har våra boende ute hela tiden och de är ju vana vid värmen så de kan ju inte flytta ut förrän det har blivit lite stadigare värme ute.

Sitter och letar får och höns också men hittar inte det jag vill ha där heller

Snart får jag nog överlåta det till sambon och barnen helt om det ska bli några mer här hemma Men nån gång ska man väl springa på rätt tycker jag.

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 20:25:04 följande:
    Ja verkligen.Nä, skitjobbigt var det att inte få se den lille förrän på rutin ul, men så var det i Eskilstuna. Dock har jag fått lyssna på hjärtat båda gångerna på inskrivningen Var du intresserad av ett sånt halsband förresten? Jag fick 10% rabatt som jag även kunde ge bort om jag ville. Jag har inga planer på att köpa nån mer bricka än på ett tag
    Det förstår jag att det var jobbigt! Kul att få lyssna på hjärtat ialla fall! Här vill inte bm göra det förrän senare eftersom det kan vara svårt att höra, så de vill inte chansa.

Javisst ja, vart var det som de hade dom nu igen? *glömsk*
    Nackdelen är att pengarna inte finns denna månad, tyvärr!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!