Inlägg från: Mandarin |Visa alla inlägg
  • Mandarin

VI från Linköping Del 3!!!!

Hej hej

Vi har spenderat helgen i Stockholm hos släktn. Jätte kul och mysigt, barnen har skött sig exemklariskt. Men så i lördags när jag och Hushiar på stan och barnen har hos släkten. Ringer vår stora dotter och sejer att Alex har ramlat, slagit i huvudet och blödder. Så vi fick åka up till barnakuten på karolinska. Det var ingen fara som tur var, bara ett jack i bakhuvudet.
    Innan vi åket sövde vi henne i vagen ute på deras veranda. Deras veranda ligger lite upphöjt (2 trappsteg) med en asfalterad gångväg medanför.
    Hon hadde senare vaknat och för att få henne att somna igen hadde släktingen gungat vagnen men gömmt att sätta i brommsen.
    När Alex vaknade fick hon på något sätt vagen i rullning och den rullade bakåt ned för trappsetgen och ramlade bakåt.
    Hon hadde en vit t-tröja den vara bara att kasta så bloddig var den, läskigt.
    Men nu mår hon fin fint igen

• Mandarin
    Marayah skrev 2009-04-15 12:58:21 följande:
    Kan man börja cykla med filip bak på cykeln "redan"??
    '
    Barnet ska var över året sa de på BVC, annars tappar de andra när det blåster på dem i ansiktet.
  • Mandarin

Tråkig stämmning i tråden, hoppas att det är uträtt nu.

Ville tipps om att Cubus har säljer jeans för 99kr st, 3 modeller . Själv har jag köpt 4st 2 till Linn och 2 till Alex. Fina och bra kvalie.

Vi ska köpa ny soffa till övervåningen vår gammala är för stor så den ska ner i vardagsrummet och den nya ska upp i allrummet. Vi hittade en jätte fin på Rome där kostade den 8800kr. Hushiar tittade lite på Internet och hittade samma soffa fast mycket billigare.

Bifogar längk, vad tycker ni?

www.blocket.se/vi/20571279.htm

Fast i svart då.

• Mandarin

Jag tar illa up när det skrivs om invandrar ungar hit och invandrare dit, varför ska man döma ut en hel folkgrupp för att några gör fel. Det är inte första gången jag känner en en viss invadrar fijentlighet i tråden.
    Kanske känner jag exstra för detta pga min sambo är invandre och våra barn till 50% också är det.

• Mandarin
    Fru T skrev 2009-04-29 19:48:55 följande:
    Jag vill förstälka att jag INTE är emot alla invandrare å jag är lika mycket emot svänskar som beter sig som idioter. MEN Tyvärr så är det oftast Invandrarungdomarna som beter sig värst i dessa situationer å min man har välldigt mycket med invandrare att göra i sitt yrke. Min man är också invandrare...
    jag kan inte alls hålla med om att"Invandrarungdomarna" bete sig värre än svenska . På vilket sätt skulle dessa vara värre?
    Familjetrollet skrev 2009-04-29 19:47:58 följande:
    nu drar ju ingen ALLA invanadrare över en kant i tråden.klart man blir förbannad när ens barn kommer hem och storgråter och har värk i magen efter ha blivit sparkad och slagen i magen och kallad för hora,kn*lla din mamma osv av ett gäng invandrarungar i 7-10 årsåldernjag hade blivit lika förbannad om ett ett gäng med svenska ungar hade gjort samma sak.
  • Mandarin

Visst får man bli förbannad m.m. men du skriver som om alla invadrar barn/föräldrar vore likadana. Jag syftar nu inte på detta inlägg utan andra du skrivit tidigare i tråden. Orkar inte leta....

• Mandarin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 19:52:45 följande:

Fast det är ju som Fru T skriver, att de som sköter sig har jag inget emot, men när de inte gör det o gör som de gjorde nu, då blir jag upprörd! O tyvärr så är det ju faktiskt så att det ÄR väldigt mycket invandrare som beter sig illa, det finns ju statistik på det.Jag vet inte om jag är extra känslig när det gäller invandrare bara för att det var 5 st invandrare som knappt kunde svenska som gruppvåldtog mig när jag var 15 år, sen dess har jag väldigt svårt för vissa invandrare.Men jag antar att din sambo inte göra såna saker Så då är det lugnt Såå många ggr som jag har fått höra elaka saker om finnar då (jag själv är halvfinne, min pappa är född i finland), men jag skiter i de kommentarerna. Jag vet att det inte är sant det de säger om ALLA finnar, visst finns det de människorna oxå..
    Jo , vist kan man skita i kommentarer m.m. (jag vet ju också att de inte stämmer) men om de åter kommer sejer iallfall jag något.
  • Mandarin
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 20:19:42 följande:
    Fast nu var det ju invandrarbarn det handlade om. Samma i familjetrollets situation så har det varit de som har bråkat och tjafsat, klart att man får en negativ bild då. Min pappa är invandrare (trots att han kom till Sverige när han var väldigt liten) och jag tar inte alls illa upp. Fru T är gift med en invandrare och Familjetrollet har barn med en. Man får nog se lite till situationen också. Tyvärr är det ju faktiskt så att det oftast är de som bråkar och stökar. Sen är det ju ingen som drar ALLA över en kam. Men klart man blir förbannad när nåt sånt här händer.
    Jag har också tråkiga erfarenheter, dock har dessa varit av svenska barn. Men varför ska man få en negativ bild av en hel folk grupp för att vissa beter sig illa.
  • Mandarin

Men ni tycker väll inte illla om dom pga att de är just invadrare utan pga deras handligar. Skulle lika gärna ha varit danskar eller vilken annan folkgrupp som hällst...

• Mandarin

Jag har nog aldrig skrivit så här mycket i den här tråden innan... haha

Nu ska jag gå och gosa mer mig i soffan med Alex tills Hushiar kommer hem

Trevlig Valborg iförskott- allihoppa

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!