Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte!
    Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå.
    O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Marayah skrev 2009-03-10 19:01:10 följande:
    Ja det låter fint.. Åsså tar ja med nån badblöjja ifall att de skulle vara att Vincent inte kan ha byxorna.
    Det blir bra
    Mizzz skrev 2009-03-10 19:00:55 följande:
    Men kring kl 10 då? Du kan väl skicka ett sms med lite mer specifik tid när du vet Jag har ju bil så det går fort att komma dit.
    Ja, det gör jag. Men antagligen är vi där till 10. Jag tar bussen härifrån 9.14 o den är vid tinnerbäcken typ 9.55-10 tror jag.
    Mizzz skrev 2009-03-10 19:06:05 följande:
    mm, vet hur det känns!Nästa vecka är min sista tenta så då har jag tid att träna igen!
    Åh, det blir bättre sen när du kan följa med för då kan du vara med o peppa mig
    Jag har varit duktig o kommit iväg iaf en gång per vecka själv, men vill gå 3-4 ggr.
    JePaLuLi skrev 2009-03-10 19:07:16 följande:
    Ja det kan jag tänka mig. Kan inte tänka mig att det känns bekvämt att ha såna på sig... Vi köpte riktiga med en gång och de har varit toppen!Becka: Jag tror säkert att Vincent kan ha de från 9 kg. Han väger ju snart det och sen brukar det finnas så att man kan snöra åt så hårt man vill.
    Ja, det låter ju bra

Ni har så rätt allihopa! Jag vet om allt detta, men eftersom jag vet att jag har klarat att gå ner massor i vikt förut med pulver så vill jag så gärna nu med. Men då när jag gjorde det förut så hade jag inga barn, nu känner jag att jag orkar verkligen inte bara leva på pulver eftersom jag måste orka ta hand om barnen oxå.
    Jag vill såå gärna ner i vikt, en del kanske inte tycker det är så viktigt, eftersom det finns de som väger mer än mig, men för min egen del så är det viktigt att kunna gå ner de där jäkla 10 kilona.
    Mat för mig egentligen är inte nåt bekymmer, vi äter bra mat hemma o jag har aldrig varit nån storätare, äter redan små portioner o har alltid gjort. Boven för mig är sötsaker, jag blir knäpp! Jag vill ha godis varje dag (har dock blivit ganska så bra nu så nu äter jag det bara på helgen, antingen fredag eller lördag), jag är sugen jämt! Så där ligger det stora bekymmret för mig.

dinana skrev 2009-03-10 19:43:15 följande:
    Häe gick man ner 20 kilo på pulverdiet... så det är nog väldigt olika från person till person.. men nu får jag allt ta å vänta till sommaren/hösten innan jag kan börja banta bort alla överflödiga kilon.
    Hur gjorde du då? Drack du det bara o inget annat o hur lång tid drack du det?
    Marayah skrev 2009-03-10 19:09:13 följande:
    Men gumman då. Ja vet EXAKT hur du känner... Blir gaaaalen på att gå o vara hungrig hela tiden när ja kör med detta med. O att äta mat o gå ner funkar inte så bra för mej heller.. Men sen kan de för min del vara minipillren som för att de "låser sig".. Men ett råd är nog nästan att köra med Cambridge istället. Ja upplevde att ja blev mättare på deras än på Alevon. Visst de e lite dyrare, men ja tror i längden att de e värt de. Men nu ska ja nog släppa vikt nojjan och äta mindre och inget godis o skit, o försöka komma ut varje dag på en lång promenad.. Kan försöka peppa varandra lite om du vill.
    Ja, vi får peppa varandra Problemet för mig är inte att jag blir hungrig så mycket när jag kör dieten, det är mer det där suget efter att få äta o tugga.
    Helst av allt skulle jag vilja gå med i extra vagansa (stavas?), min moste kör det o har tappat 10 kg o en jäkla massa centimeter. Men det är såå dyrt, kostar typ 2.000 i månaden eller vad hon sa.
    Fru T skrev 2009-03-10 19:52:30 följande:
    nu vet ja ju inte om du redan gör det, men prova att ät mycket frukt å grönsaker när sötsuget slår till eller bara ta ett glas vatten. Att sluta äta sötsaker, dricka läsk/saft kan göra JÄTTEMYCKET. jag är nästan ständigt sötsugen, även innan grav, å har alltid sätt till att ha frukt å grönt hemma spec morötter, DET har hjälpt mig med mitt sötsug, även vissa nötter kan man äta istället för att liksom lugna sina sötnerver
    Nej, frukt äter jag inte så mycket av..har tappat sugen för jag är så allergisk mot nästan all frukt tyvärr, tål apelsin o banan typ o det blir trist i längden. Morötter är jag oxå allergisk emot o nötter oxå.

Men jag vet att jag kan klara att inte sötsaker, för tre år sen gick jag ner 10 kg genom att enbart sluta med det, åt inget sånt på typ ett halvår. Fattar inte varför jag inte klarar det nu
    Maria84 skrev 2009-03-10 19:53:39 följande:
    Det ska finnas ett kosttillskott som ska minska sötsuget, har en kompis som testade det och det hjälpte faktiskt på henne. Men jag kommer tyvärr inte på vad det heter just nu.
    Är det krom tabletter du menar? Min mamma pratade om det.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!