dinana skrev 2009-03-11 13:40:26 följande:
Jodå, jag söker aktivt, men som du säger så känns det inte rätt heller att ta upp andras tid när man är gravid. Visst folk anställer en ju gärna, men då vill de ju ha en som kan jobba fulltid och inte en som går på mammaledighet direkt. Jag söker ju bara ett tillfälligt jobb vilket jag inte fått då jag var sjuk i början av graviditeten och över julen fanns det ju verkligen nada jobb att få tag på. Alla säger att det är lätt att hitta jobb nu.. Men men *haha* Jag undrar var de finns. Har gått igenom tio sidor med jobb på platsbanken och det finns inte ett enda jobb. Nej det blir till att börja plugga direkt efter mammaledigheten. Har redan börjat söka nu så hoppas man kan få komma in till nästa vår.
Det finns massor med jobb nu tycker jag, jag kollar varje dag för skoj skull.
Du måste ju ändå kunna söka jobben trots att du antagligen inte får dem. Det är ju det det går ut på, att SÖKA jobb, sen ligger det i arbetsgivarens händer om de ska anställa dig. O det finns jobb som bara söker personal för några månader o det skulle ju du kunna ta, är ju ett tag kvar till BF.
Man ska kunna söka vilka jobb som helst (förutom läkare o liknande då).