Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-26 18:42:16 följande:
    Vad kul det var att träffa er!
    Jättekul att träffa er också!
    Gjorde några fynd ialla fall, vi skulle ha åkt och köpt planteringsjord men det blev fullt i bilen Köpte två tv-apparater nämlingen och lite annat smått, så jorden får vänta till en annan dag
  • Maria84

Åh jag vill också till Ullared, åker ju minst en gång per år och i år lär vi få åka tidigare än vi brukar eftersom Liten kommer i okt. Så vi ska försöka ta oss iväg i juli/aug tänkte vi. Nackdelen är att de inte har fått in några vinterkläder då.

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-26 22:26:42 följande:

Jo, ganska mycket vinterkläder hade de fått in förra året när vi var där i slutet av juli, vi köpte vantar, mössor, overaller o vinterjackor till barnen o vinterjacka till mig. Kändes dock lite sjukt att köpa vinterkläder på årets typ varmaste dag då det var 32 grader varmt ute
    Åh hade dom! Så bra! Älskar deras fodrade regnställ bla.
    Vi brukar alltid åka i oktober annars men det kan ju bli lite tight denna gång
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 08:47:15 följande:
    köpte varmfodrat regnställ till william igår, jättefint för 169 kr..

ja det var väl mest folket som va störade, sist va vi där dagen före julafton o  då var det jättelugnt..

suck, alltid lika skoj..Jaha va ska folket hitta på idag då?? jättefint väder.. eller kanske inte.. jag ska dricka kaffe nu iallafall..
    De är kanon! Köper det varenda gång vi åker ned, har aldrig kommit hem utan ett
  • Maria84

Här ska det fixas med en massa, egentligen ska jag gräva upp alla rabatter helt och hållet för att byta ut all jord i dem, inte den bästa som ligger i dem nu och vi har inte kommit oss för att byta den sen vi flyttade hit. Men har så sabla ont idag så vi får väl se vad jag kommer mig för. Lite ska det fixas i trädgården ialla fall och städas av lite inne. Har bara Lucas hemma just nu, Liam följde med pappa till andra gården en sväng för att ta ned staket och lite annat.

• Maria84

Jisses vad ni skriver Här har jag hållt på ute och jisses vad varmt det är! Mindre bra för huvudet också att stå mitt ute i solen och fixa rabatter men det måste ju göras det med
    Men nu blir det en tripp in till Åtvid för att handla lite.

• Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:54:29 följande:

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 20:48:21 följande:
    Ja, jag har väldigt svårt för sånna människor! De är högljudda, spelar gitarr och sjunger HÖGT, i helgen spelade de piano kl.03.30 då blir man en aning förbannad! Hoppas era grannar är bättre än våra
    Det är det som är så bra med att bo på landet som vi gör, inga grannar som stör
  • Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:58:21 följande:

Jag kanske ska flytta ut på landet istället då
    Vi har ju några "grannar" men det är ju ett ganska långt avstånd emellan. Det närmaste vi har är en sommarstuga och det är bara lite skog emellan men de stör inte, man kan höra dem prata när de är ute och barnen leker men inget annars.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-27 21:05:28 följande:
    vad mysigt det låter.
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:07:48 följande:
    Måste vara ganska skönt att bo så, man kan göra precis vad man vill, när man vill
    Det är jätteskönt! Man kan göra vad man vill när man vill precis som du skriver. Man behöver inte tänka på andra hela tiden heller och inte riskera att störa någon. Vi har en gnälltant som har sommarstuga en bit bort men hon gnäller på allt! Nu gnäller hon på att vi har avverkat våran skog för det blev så tomt och det är så hemskt! Men har man skog och mark så måste den tas om hand också och det har inte de som ägt den tidigare gjort.
  • Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:20:41 följande:

Låter hlet underbart, får väl komma hem till er och se hur ni har det nån gång usch för surkärringar
    Självklart får ni göra det!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!