Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 20:32:54 följande:

Jag har äntligen fått tummen ur o o lägger nu upp massa kläder på tradera, har tre stora papperspåsar med kläder som ska ut så det lär ju ta ett tag
    Du vet vad du har att göra med andra ord Vad heter du på tradera?
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 20:52:51 följande:
    Nej, de flesta vill inte det eftersom det kan skapa massa oro om man inte hittar det. Men det gick bra Nu hörde jag dock att de har slutat med det helt eftersom man inte vet hur den där maskinen påverkar bebisen så tidigt.
    Ja det är ju så olika det där, hur bebisen ligger osv.
    Aha, har missat det. Ja de vill ju inte använda det för ofta har man ju hört tidigare så det vore ju inte så konstigt. Och bättre att ta det säkra före det osäkra ju.
  • Maria84

Jag håller på att bli galen. Hade ont vid visdomstanden när jag vaknade imorse och det har bara blivit värre under dagen och nu är det uppsvullet och jag kan inte röra på den sidan. Så får väl se om det slutar med en pencillinkur till.
    Och jag som velar hur jag ska göra med operationen, om jag ska göra den nu den 19:e eller om jag ska vänta till Liten har kikat ut. Har en känsla av att den kommer att bråka massor om jag avbokar det.
    Det lär inte bli mkt sömn inatt ialla fall!

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 22:09:02 följande:
    ajaj,har du infektion?mig fick de spola rent två gånger,gick inte ens bedöva.jag skrek av smärtan.har en elak bit av tandköttet över visdomstanden som ömmar ibland.sist fick de slipa ner mina visdomständer då de var så vassa.syft idag var sänsongens sista avsnitt av "andra avenyn"så nu får man sakna serien i många månader.fast å andra sidan kan man se hela avsnitten av desperate houswife istället*skratt*Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 20:32:54 följande:
    tradera är skoj.här är det säljstopp tills efter flytten.
    Jag har en visdomstand som inte har kommit upp ännu, den har försökt i 6 år men nu har jag bara bekymmer med den. Har inte ont jämt utan det kommer och går. Men så har den tryckt sönder tanden bredvid när den försökt att komma upp så de ska operera ut dem båda som det ser ut just nu.
    Så när den bråkat mkt så får jag inflammation där, får väl se om det klarar sig utan en pencillinkur.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 22:18:04 följande:
    ush för den värken.på mig tog de bort en visdomstand.efter det vågar jag inte dra ut en till.för sist kunde jag knappt öppna munnen på 2 veckor efteråt pga värken när tanden var utdragen.hoppas de tar bort din tand snart så du slipper ha ont
    Så illa ska det förhoppningsvis inte bli. Sambon tog bort 15 tänder på en gång för 1½ mån, fick äta enbart soppa i 3 veckor innan han fick börja med lite fastare föda. Gick på smärtstillande hela tiden men det gjorde inte så stor skillnad.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 22:18:04 följande:
    ush för den värken.på mig tog de bort en visdomstand.efter det vågar jag inte dra ut en till.för sist kunde jag knappt öppna munnen på 2 veckor efteråt pga värken när tanden var utdragen.hoppas de tar bort din tand snart så du slipper ha ont
    Glömde, har tid för att operera bort den på käkkliniken den 19:e maj men jag velar lite. Enligt honom så vet de ingen risk för bebisen men det är ju ändå ett ingrepp och att om det var nåt vid födseln eller så, så skulle man ha operationen i åtanke. Så det lät inte speciellt tryggt så. Och det enda jag kan äta i smärtstillande efter är panodil och det gör ingen skillnad på mig så smärtan efteråt får jag stå ut med ändå.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 22:49:57 följande:
    huga villka konstiga smaker*skratt*

ajaj det lät inte skoj.min mamma fick nått knas med sina tänder när hon väntade min lillasyrra.hon fick tandlossning och idag har hon bara löständer i munnen.jag var livrädd för att tappa mina tänder när jag var gravid.
    Mina blev skörare efter graviditeten med Lucas, men ingen tandlossning.
    För sambons del ligger det i släkten med dåliga tandrötter, tanken var inte så många tänder från början utan visdomständerna plus ett par till men när de började såg de att tandrötterna var förstörda så de körde på.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 08:18:48 följande:

Håller med dig! Alla måste få vara vän med vem man vill. Och därför bilda sig en egen uppfattning.
    Jag håller med er!
  • Maria84

Skorpan och Becka - hinner inte komma ut till Ikano idag tyvärr, har ingen bil förrän i em Sambon ska ha den att köra byggmaterial till andra gården så det går ju före eftersom vi måste få färdigrenoverat där snart. Hoppas på att haka på en annan gång!

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 11:18:24 följande:

Japp. Denna pollen är inte alls rolig!
    Håller med dig, inte alls kul! Nu de senaste dagarna har varit riktigt hemska. Man ser ju inte klok ut
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!