Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Vad ni skrivit

Är en aningen trött i huvudet, precis avslutat ett 1½ timmes telefonsamtal. Kom hem här från Nkpg och Lkpg vid halv 8 och telefonen har ringt sig varm hela tiden.
    Men det senaste samtalet blev nog det längsta men det är mkt som ska hinnas diskuteras och som ska kollas upp osv, skönt ändå att vara igång med det som vi har hållt på med så länge även om jag måste ta det lite lugnt.

Vi är ialla fall en barnvagn rikare Lucas har väl provsuttit den säkerligen 100ggr så nog är den godkänd hos honom alltid Nu ska vi bara komma på en plats att förvara den på också tills det är dags att börja använda den, får plasta in den lite lätt och ställa den i ett av gästhusen så länge.

Nu ska vi fodra de sista här och sen väntar sängen! Ögonen börjar gå i kors här

• Maria84

Livrädd här hemma. Började igår kväll med riktigt ont, lugnade ner sig lite inatt men det är likadant igen. Gör ont i hela livmodern och jag har rosabruna flytningar med lite blod i. Väntar på att de ska ringa upp från KK om en liten stund. Har väntat sen halv 8.

• Maria84

Fick tid kl 11, måste ringa dagiset och förvarna om att det kanske blir morfar som hämtar idag istället så vi slipper tänka på det när vi är där.
    Precis som jag så blev hon lite orolig för flytningarna. Och jag är livrädd pga just dom då min mammas sena missfall började med ont och missfärgade flytningar.
    Tyckte mig känna bebisen igår lite kraftigare än fladdret men nu är jag inte säker längre. Vågar knappt hoppas att allt är okej därinne, känns som att det är att hoppas för mkt just nu som jag känner mig

Tack för tummhållningarna!

• Maria84

Tack för era tummhållningar!
    Tyvärr har det inte hjälpt. Liten lever inte längre och jag känner mig så tom, så tom! Har gråtit hela vägen hem och det känns som att det inte finns nån ände på tårarna. Liam är jätteledsen för att bebisen inte lever längre och han har gjort så fina förklaringar på allt. Att det är jättesynd att bebisen är död för det är ju ett sånt stort ögonblick när bebisen ska komma osv.
    Blir inlagd över dagen på torsdag för igångsättning med tabletter. Förhoppningsvis får jag åka hem på kvällen om jag känner mig pigg nog.

• Maria84

Tack alla för er omtanke!
    Och tack underbara Therese för ditt samtal trots att det blev mkt gråt! Det värmde!

• Maria84

Just nu funderar jag bara på hur man ska orka gå vidare. Har varken ätit eller druckit nåt idag och jag kommer inte få i mig nåt heller. Barnen håller en uppe ialla fall även om det känns som att jag bara vill lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och aldrig mera gå upp!
    Tårarna tar aldrig slut, har pratat med min syster och än en gång kommer tårarna, eller ja de kommer hela tiden. Hinner bara sluta så sätts det igång igen.
    Åhh jag önskar så att Liten hade sprattlat för fullt därinne och mått helt underbart bra!

• Maria84

Vet ni nån som behöver en syskonvagn så vet ni var det finns en...
    Lär inte behöva den för med våran tur så blir det inget syskon mer här förrän Lucas är flera år. Önskar att vi aldrig hade varit och köpt den igår..

• Maria84

Kikar in en sväng igen.. Har ingen ro i kroppen alls. Och just nu känns allt så fel bara. De senaste dagarna har jag ju känt som små buffar, och även nu under em men det måste ju vara tarmarna som spelar mig ett spratt?!?!
    Visserligen har det ju hänt att de har sett fel på vul tidigare, läste det nånstans, och gett ett negativt besked och sen vid en kontroll strax innan igångsättning så levde bebisen. Så nu börjar jag nojja mig för det! För de kommer inte göra nån mer kontroll innan. Och som han själv sa så ser man inte så bra på ett vul när man är så långt gången och han verkade inte speciellt van vid maskinen heller för han krånglade en massa.. Jag vet, greppar efter halmstrån...
    Sambon vill att ett vanligt UL görs innan de gör nåt alls, men att få en tid till det lär vi nog inte få.

Känner mig bara yr av allt just nu..

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 18:20:59 följande:
    Vad konstigt att du inte fick göra vanligt ul.
    Han gjorde bara ett vul och han sa ju själv att det inte skulle synas så bra innan han började och det såg konstigt ut för allt såg så ihoptryckt ut när han kollade.
    De kommer inte göra nån mer undersökning innan jag kommer dit på torsdag. Utan jag får gå direkt till ett rum och byta om och så kommer de med medicinerna.
    Känns som att man ser bättre med ett vanligt ul. Nog för att jag är inställd på att det visar likadant men jag vill ju vara 100% säker också ju!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!