Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 18:26:09 följande:

Men hur kom de fram till att den inte lever?
    Han hittade ingen hjärtaktivitet men som han for omkring med pinnen så skulle int jag heller göra det. Allt såg bara ut som en suddig boll.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-05 18:30:38 följande:
    Självklart ska du få vara 100 % säker. Du kan inte leva med att fundera på det resten av livet. du måste få ett ordentligt svar och de måste göra ett ul! Kan du inte kräva det på nåt sätt?
    Jag vet inte, ska ringa in och kolla med dem imorron. Inte det enklaste att ringa till ultraljudsavdelningen och boka tid heller för de har ju superfullt!
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:21:12 följande:
    Som jag sa så finns jag här för dig gumman! Kramar til dig och din familj.
    Tack snälla!
    Hur gick det på UL:et??
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:34:45 följande:
    Varsågod, det var så lite. Jag önskar bara att jag kunde göra något mer.Och tack Marayah och LoVmamma för era fina ord om mig.UL:et gick bra. Läkaren tyckte att hjärtat såg bra ut, vi ska på  nytt UL i v 28. Då är hjärtat större och det är lättare att se avvikelser. I och med att Elin är ett hjärtebarn så är det större risk att vi får ytterligare ett barn med hjärtfel. Så det känns skönt att dom kollar lite extra. Och just det, den har en pip!Så Fru T, det verkar som din tös får många friare.
    Vad skönt att allt såg bra ut Och skoj med en grabb denna gång
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:49:53 följande:
    Visst är det! Även omm det hade varit lika kul med en tjej till.

Ja, du sa ju det. Men själv var jag ganska säker på att det var en tjej.
    Jo det är klart, man är ju glad vad det än blir
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:53:42 följande:
    Precis!Hur känner du dig?Jag känner mig så skyldig över att känna mig så glad när du är så ledsen.
    Inte ska du göra det! Jag är glad för eran skull!
    Det är lite blandat här just nu, nere och känner mig helt yr och utmattad av hela dagen. Det har blivit många tårar, och många har ringt och samtalen har sett ut ungefär som det vi hade.
    Börjar dock bli osäker och mår ännu sämre av det egentligen, av allt funderande. För jag känner som buffar, säkerligen tarmarna, och jag vet inte riktigt vad jag ska tro längre.
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-05-05 21:18:29 följande:
    Amen herregud, det kan ju klassas som mord, om de t o m innan säger att det syns dåligt med vul. I såna lägen måste de ju vara 150% säkra på saken. Tänk om han har fel och bebisen fortfarande lever?
    Ja jag tänker inte börja med igångsättningen innan jag fått göra ett vanligt UL. Visst det visar säkert samma där men då är vi ju ialla fall säkra! Jag vill inte göra nåt misstag så att bebisen lever och de sätter igång.
    Läkaren ingav inget förtroende direkt så jag känner att jag vill till nån mer.
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-05-05 21:49:32 följande:
    Det tycker jag du gör rätt i. Det är det minsta du kan kräva av dem. Stå på dig!
    Ja, eller sambon står nog på sig mera. Han skulle slänga sig på telefonen det första han gör imorron bitti. Han ger sig inte i första taget och jag är nog inte kapabel att stå på mig så pass just nu.
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 08:00:16 följande:
    Känner du rörelser ska du absolut se till att få ett UL innan dom gör något. Och jag hållar tummar och tår för att du känner rätt.Men förstår att du är utmattad och yr av allt som hänt.
    Det är säkerligen bara kroppen som spelar mig ett spratt. Orkar inte ens hoppas att han har sett fel. Pratade med de på ultraljudsavdel och hon bara suckade när sambon sa vem som hade gjort vul:et, hur ska man tolka det ?!
    Men det är de uppe på KK som vi måste prata med, de ringer upp vid halv 10.

Känner bara just nu att jag inte vill träffa en enda människa...
  • Maria84

Liam oroar sig en massa för mig just nu och igår kväll efter han hade lagt sig kom han ned och var jätteledsen för att vi inte kommer att få träffa bebisen.
    Nu imorse innan han åkte till dagis hade han bekymmer om att hans fröknar trodde att det skulle komma en bebis som inte längre gör det, så han ville berätta det för dem, kanske sa han. Får väl se vad han väljer, han skulle säga till sambon om han ville säga det och då skulle de berätta tillsammans.

Fan varför ska livet vara så jävla orättvist!?!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!