Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Har ni tänkt på att det är ljust länge nu?
    Det fanns en tid för inte så länge sedan, då det var mörkt så här dags på dygnet.

Vem vet, våren kanske är på väg iaf. {#lang_emotions_sunny}

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Skorpan08 skrev 2009-03-12 16:28:06 följande:
    I helgen väntas det ju upp till 7 plusgrader med!
    Wiihii! :D
    Sol också?
  • Apipoulai
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-12 18:58:30 följande:
    Hej på er!Känner mig en aning stressad, panikslagen och oroad idag. Kan inte komma i morgon på fikat. Fick veta idag att flera förskolor i gottfridsberg redan är fulla till hösten. Mycket barn i området. Vi har inte så många alternativ kvar. Ska titta på två stycken imorgon (var meningen att vi bara skulle titta på ett men fick tag i en till förskola idag) som ligger i området. Det finns ett tredje men där vill vi inte ha henne. Ska prata med min chef imorgon och höra om hon vet något mer om min placering. Vill ju helst ha henne i mitt område. suck, en aning rörigt. Jag vill inte ha henne på en 2garantiförskola" för att sedan behöva skola in henne igen på en annan förskola Fick dessutom veta idag att de ska halvera styrkan på mannens arbete. Tror tyvärr inte att det är så stor chans att han får vara kvar då han inte arbetat där sålänge usch, detta var verkligen inte vad vi behövde nu!
    Nu får det var nog med skit, tycker jag. *sätter ner foten och ser arg ut* {#lang_emotions_yell}
  • Apipoulai
    LittleMee skrev 2009-03-13 15:43:39 följande:
    Jag har enbart sett pensionärer där . Nu var det förr förra sommaren jag var där sist, vet inte om dem fortfarande kör med bingo.
    Boxholm...där görs det god ost. Annars har jag bara sett Svartåvallen där. (fotbollsplaner)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-03-13 20:04:52 följande:
    att man alltid ska få se de där förbaskade fotbollsplanerna. har du också en fotbollskarl?
    Nej, i vår famlj är det jag som står för fotbollandet. :D
    (Ja nästan allt idrottande faktiskt, fast han har blivit duktigare de senaste månaderna.)
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 20:08:06 följande:
    mmmmm mumma mums, deras paprikaost är himmelsk...annars har jag nog sett det mesta o hängt med de flesta i den staden med, tuffa onyktra ungdomsår som flöt förbi där nere trots att man själv aldrig bodde där..
    Den har jag inte provat, men deras vanliga gräddost kan göra en beroende.
    På chokladfestivalen fick jag även smaka på en ny god smak... har för mig det var dill...eller möjligen gräslök. Mums! :d
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-03-13 20:12:44 följande:
    Haha, vilka fördomar jag ser ut och ha. Men jag läser orden "jag har bara sett fotbollsplanen där" som om att det vore någonting negativt. :) Jag är väl inte helt förtjust i bollsportande. ;D
    Det är lugnt. Det finns nog inte så mycket mer att se i B-holm, så jag är inte ledsen för det. De har en fin A-plan, men senaste gången jag speladae där så blåste det och regnade sidleds = ingen kul match. Vi förlorade också. :(
  • Apipoulai
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-13 21:25:11 följande:
    Det tycker jag också :/ men Peter söker jobb för fullt nu, men vi får väl se vad hans jobb säger...de håller på och förhandlar med facket nu! Hur mår du annars? Vi lär ju ta en tjejkväll snart
    Bra det. Inom den branschen kanske det inte är lika dystert som i min, trots neddragningar på vissa företag.

Här är det toppen!
    (Om man bortser från att jag var på begravning igår.)
  • Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-03-14 10:10:00 följande:
    det verkara vara vanligt att navelsträngen är runt halsen.stora tösen hade det och som tur var det förl. snabbt.lillan hade den hårt runt halsen,efter ca 4 timmar så märkte de att lillan inte mådde bra och var tvungen att tas ut snabbt.hon höll på att somna.som tur var kom det kompetent personal i rätt tidenligt bm på efterkontrollen sä det bäst både för mamman och barnet att mamman får välsa förlossningsställning och att ligga på sidan är bäst.
    Jag hade visst snott in mig i navelsträngen när jag föddes.  Fick bli kuvös ett litet tag.
    Brukar skylla min "dumhet" på det. ;) Men annars är jag frisk.
    Brorsan däremot hans hjärna är det nåt fel på... Han kan inte springa utan att få huvudvärk, så han blev till och med befriad från skolidrotten.
  • Apipoulai

Här talas det om avstånd till föräldrarna ser jag.
    Mina bor i Bodö, Norge. En sisådär 150mil om man skulle ta bilen eller gå. (vilket man inte gör.) Lite närmare hade väl inte skadat, men det är rätt skönt att ha dem på mer än behörigt avstånd. ;)

Svärföräldrarna har sin huvudkudde i Göteborg, en stad jag också kan tänka mig att bo i. Inte för att de bor där utan för att jag gillar staden.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!