Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-06 08:45:05 följande:
    vi hade tänkt nils eller viking som pojknamn.fast linus är ett bra namnval oxå

förstår hur du känner det.jag har inget positivt att säga om kk i lkpg och motala.de är så känslokalla och saknar respekt mot dem som har förlorat ett barn i magen.begär att få ett UL,konstigt att de inte tog det om du har gått längre än 12 veckor
    Läkaren satt ju och smålog istället när han pratade om det efter undersökningen.
    Har haft en enda bra läkare på KK, en manlig yngre som jag hade ett par ggr under alla kontroller när jag väntade Lucas.
    Jag är/var i v.18 nu.
  • Maria84

Nu är sambon klar. Sköterskan ifrågasatte först men vi fick en tid i em på KK för att göra ett vanligt UL och får då en svensk kvinnlig läkare.
    Bara lösa med barnen också, sambon vill följa med in denna gång. Och barnen är ju inte de lugnaste direkt i såna sammanhang, kan tyvärr inte be mamma och pappa för de ska fixa en massa annat idag som de skulle fixa imorron egentligen men eftersom de vill ha barnen imorron så ändrade de ju på det.
    Se när lillsyrran slutar idag.

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 09:53:27 följande:
    skönt att ni fick tid.läkaren kan ju inte vara klok.vul gör man ju bara de första veckorna.fick ni ingen akuttid efter vul?vi blev slussade direkt på akuttid för samtal efter UL. vi blev illa bemötta redan på UL och sen blev det bara värre.vissa har verkligen fel jobb.inom sjukvården borde de åtminstonde veta var hänsyn och respekt är för nått,men icke!
    Nej hon på Ultraljudsavdelningen tyckte det var väldigt konstigt att han hade gjort ett vul när jag var så långt gången. Och vi var tydligen inte de enda som inte gillade honom vad vi förstod på henne, hon hade hört det flera ggr.
    Var ju på jouren på KK där de gjorde vul:et, pratade inte med nån annan eller ja sköterskan som gav mig infon om morrondagen. Kunde ju få prata med kurator men just då ville jag bara ut till Jens och sen ut därifrån. Får väl se om vi väljer att gå på det eller inte..

Trots att jag är inställd på samma resultat idag så kommer det ändå bli ett slag i ansiktet. Jag ser verkligen inte fram emot morrondagen!
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 09:58:23 följande:
    Så skönt att ni får kommain redan idag. Synd att jag inte känner era barn för då hade dom kunnat vara här.
    Du är bra gullig du!
    Sitter och väntar på svar från lillsyrran när hon slutar skolan. Annars får de följa med och så får jag gå in själv för nån annan vet jag inte om i nuläget.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-05-06 11:44:25 följande:
    En liten kattunge.. intresserad?
    Fick hon bara en? En liten sötnos ialla fall!
  • Maria84

Hur kommer man vidare egentligen, och hur ska man våga bli gravid igen?!

Har inte ätit nåt sen i förrgår, var för nervös innan vi åkte in för att äta och sen ja, det förstår ni nog. Lyckades få i mig ett halvt glas med läsk igår men det är allt. Känns som att man aldrig ska kunna äta igen...

Usch, bara lastar in min skit i tråden Kanske ska skriva i bloggen istället.

• Maria84
    Apipoulai skrev 2009-05-06 12:05:06 följande:
    Ful!? Kattungar kan väl inte vara fula. R.I.P Tänk på den fula ankungen, det kanske hade blivit den vackraste katten av dem alla.
    Hade precis samma tanke!
  • Maria84

Ska ge oss iväg här nu, måste hämta Liam på dagis. Gråter innan vi ens har kommit iväg...

• Maria84
    dinana skrev 2009-05-06 12:23:30 följande:
    Vad har hänt??? Har inte varit online här på en vecka....
    Orkar inte ta om allt, står några sidor bak i tråden och det står på Facebook...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!