• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-03-31 20:41:46 följande:
    höftluxation heter det. Linus hade lite problem med det, men det var så lite att de bara höll koll på det och det fixa sig utan skena.. Jag hade troligtvis oxå det (men de upptecktes inte då iaf) Men jag har ju märkt hela mitt liv att jag får som foglossning om jag går mkt, och hur det blev under graviditeten ska vi inte prata om! Jag kunde varken stå ligga eller sitta. Sambon fick vända mig i sängen för det fixade jag inte själv. SKulle jag ta mig upp ur sängen så var det ett arbete som tog ca 15min för det gjorde så förbenat ont!...Så jag vet hur du har det Fru T!
    så va det ju det hette .-D glömmer bort det helatin men folk vet ju vad ja menar ändå
    Vissa stunder är ju värre än andra men nu kommer det oftare å oftare å bara ja ska plocka upp nåt på golvet så måste ja hålla mig i för det är som att ja inte orkar hålla upp min egen tyngd med benen, att ja liksom inte riktigt sitter ihop. Å resa mig upp kan ju va en historia för sig, så nu är det lite tal om sjukskrivning, men inte innan besöket hos sjukgymnasten den 17e iallafall (om det inte blir mycket värre snabt) ibland e ja nog lite för envis för mitt eget bästa, även om ja kan gnälla för småsaker som ett myggbätt {#lang_emotions_tongue_out}
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-03-31 20:19:15 följande:
    Ja, jag har t o m läst att cykling rekomenderas när man har foglossning, just för att det är så snällt för kroppen.
    ja det har ja me, läste det nån gång för massa månader sen å sånt kommer man ju ihåg... däremot vill inte ja ha min cykel ute än å det är för jobbigt att släpa upp från källaren å ner igen så den får stå å samla damm lite till
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

nu har vi fått en föraning om vad som komma skall här hemma... Det va en liten nyfödd som skrek på tevin å Nisse kissen blev helt orolig å börja jama å springa runt å kolla omkring, han va såå sööt!

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Marayah skrev 2009-03-31 22:28:33 följande:
    Men missse Nisse då.
    så sa vi me, eller pisseNisse då (som lillkillen i Pippi på rymen )
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 22:35:58 följande:
    Precis. Jag har en bekant som nu är inne på sitt 6:e barn på väldigt kort tid. Hon har verkligen inte gjort annat än att skaffa barn o jag tror att hon inte vill göra nåt annat heller så därför skaffar hon barn efter barn efter barn så hon "slipper" göra nåt annat, men nångång så kommer ju verkligheten i fatt, speciellt eftersom hon inte är så gammal. Hon kan ju lixom inte skaffa 100 barn bara för att få vara hemma
    Kan man inte? Fatta vilket barnbidrag man skulle få
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 08:12:53 följande:
    fast tänk om jag åker till gbg o känner på den, inte gillar den, åker hem igen o imorgon känner på BT o gillar den ännu mindre..Inte så att man bara åker tillbaka till Gbg...
    finns dom inte så du kan känna på dom här i stan innan du åker??
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 08:36:43 följande:
    ohh hatar verkligen att sitta i den här sitsen... brukar ALDRIG köpa nåt innan jag jämfört o känns o klämmt sönder saker o verkligen vet att det känns rätt..Hatar att köpa en sak o sen va missnöjd o behöva byta..Skulle ju verkligen åka till babyproffsen innan o känns på en BT inna man åker till Gbg så man har nåt att jämföra med.... men tiden blir så knapp..
    Om ja talar för mig själv så hade jag avstått i ditt fall... blir lätt lika velig som du. Tror du inte det kommer komma fler erbjudanden innan du verkligen behöver vagnen?
    Jobbigt om du köper den å blir missnöjd liksom, fast å andra sidan kanske du hinner bli missnöjd innan du börjat använda den å kan sälja den vidare helt i nyskick å få tillbaka alla pengar du lagt

ne ja vet inte man ja hade nog inte vågat chansa
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-04-01 19:46:50 följande:
    bra träning det! :)
    Min träning idag har vart ännu bättre, har fikat i solen ute i tallboda å gungat en underbar 14månaders Sebastian som bara skrek av skratt... Han e sjuk söt när man sätter ner han på gräsmattan, han kan inte ta i gräset för det är läskigt
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Sitter å kollar på sjukhuset, DÄÄM vilken stor bebis hon ploppa ut {#lang_emotions_surprised} 

Åh vad jag längtar
  • Fru T

Mammsen hade aldrig nån syskonvagn utan hade en sån där sits ett tag som den stora satt i ovanpå liggdelen (en väldigt kort stund till min bror), sen va det ståbräda eller cykel som gällde för hela slanten..
    Mina syskon e:

Joen, maj -89
    Jossefine, december -90
    Amanda, februari -93

ja tänkte på en sak Diana, du säger ju ofta att Molly inte vill sitta i vagnen, så om ja får lägga mig i så låter det ju som onödiga utgifter att köpa en syskonvagn

gla att ja slipper detta "problem"

Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!