Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-05-09 18:43:41 följande:
    Vi fick en kallelse när lucas var 10 månader. Då räknade de tänderna och informerade mest. Han fick en tandborste som han var superstolt över Nästa kallelse skulle komma när han var 3 år sa de. Vad är du ute efter för vagga? Vi har en som står annars som vi hade till Linus.Vi har haft en jättemysig dag tillsammans med pappa och hans fru. Vi var ute vid Vreta Kloster och tittade på kyrkan, fikade vid Bergs slussar och sen åkte vi till stjärnorp för att titta där vi ska ha maten och sånt efteråt. Pappa har lovat att betala allt som är kvar nu. Jag tyckte det kändes lite jobbigt eftersom jag faktistk fick klänningen av dem, men de vill så gärna och plånboken börjar bli tunn så det är väl bara att tacka och ta emot antar jag Det kostar ju ändå lite med blommor, mat, dryck, musik, fotograf, hår, smink osv...
    Ni verkar ha haft en jättemysig dag. Dagen D närmar med stormsteg. Börjar det kännas pirrigt?
    Angående tandläkarbesök så har vi inte fått någon tid för Elin ännu och hon är snart 14 månader. Men det kommer väl så smånningom.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    playmate86 skrev 2009-05-09 18:50:52 följande:
    det är hemsjuvård och lindrande vård som jag söker... ja då annars är allt kanon ska på ul på måndag igen,....
    Åh så spännande. Vi var på RUL i tisdags och fick då veta att vi får en son.
  • Skorpan08
    playmate86 skrev 2009-05-09 19:43:24 följande:
    vad är RUL och hur får man det jag vill oxå ta reda på vad vi får
    RUL är rutinUL som gör i v. 18-20. Då kan man se vilket kön det är om liten vill visa upp sig. Vår lille son är inte blyg av sig utan bresade ordentligt för alla som ville se.
    Alla får RUL.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-05-09 19:43:39 följande:
    Ja det var en toppendag!Nu börjar jag faktiskt bli lite nervös. 4 veckor kvar idag och tiden går så snabbt! Man vill ju att allt ska bli bra! Jag är så glad för er att ni ska få en pojke! Och stolt för att jag hade rätt
    Tänk vad tiden går fort! Men det är klart att allt blir bra. Du säger ja och P säger ja. Vad kan gå fel?
    Vi är oxå glada för att få en pojk, känns som en bra avslutning på barnafödandet.
    Och Jag tror minsann att min käre make har vuxit en hel meter, hehe
  • Skorpan08
    Stolt enbarnsmamma: Vilken fin säng! Klart att hon sover gott i den, duktiga tjejen.

Fru T: Hur är det med infektionen?

Jag har varit till Nrkpg en sväng och hälsat på min storebror med familj och senvar jag till BF en sväng. Det är ju fel på ena hjulet på vagnen vi köpte där, men nu har dom beställt ett nytt hjul åt oss.
    Snart ska jag iväg igen, då till en kompis utanför Vikingstad.
    Bara fara och flänga idag!
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-10 13:41:22 följande:
    Ja la ett omslag när innan ja gick å la mig i natt å det känns lite bättre nu, ömmar inte lika mycket men det är ju lite svårt för mig å se hur det ser ut ser ju knapt naveln längre då magen sjunkit så dant å detta sitter precis under, men ja tänkte lägga ett nytt omslag nu så får mannen kika på det när han vaknar sen...
    Så bra att det känns bättre. Du måste sköta omm dig ordentligt nu!
  • Skorpan08

Jag måste få be er om hjälp tjejer:
    Vi firar 2-årig bröllopsdag snart och det är ju pappersbröllop. Det jag behöver hjälp med är tips på en rolig "papperspresent". Det står helt still i mitt huvud.

• Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-11 10:39:45 följande:
    va klurigt det får tänkas lite på.. ett foto kolage eller liknande kanske?Vi firar ju ett år i sommar å ja ska ge mannen en ny damsugare eller ja den blir ju till båda men det är ju han som har ett sånt stort behov av att köra me den varje dag å den vi har nu har snart gjot sitt då den låter mer å mer för var dag å silvertejp gör att den sitter ihop här å där dessutom så drar den inte in sladden längre så den är suupertvinnad...Hahah då kan ja ge han påsar te den nästa år
    Det kan du göra.{#lang_emotions_tongue_out}
  • Skorpan08
    dinana skrev 2009-05-11 12:37:12 följande:
    Farmor och farfar är närmsta släkten och de har sagt att de kan ställa upp om det krisar sig. Sjukhuset kostar ju inte så mycket. Tror inte jag betalade något mer än för telefonen när jag var inlagd med Molly. Då var jag ju där i 18 dagar.
    Att ligga inlagd på sjukan kostar 80:-/dygn.
    Sen om man vill ha telefon inkopplad kostar det extra.
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2009-05-11 13:03:38 följande:
    skoj.vi glömmer alltid bort att fira vår bröllopsdag*skratt*kanske en papperskopia på dig i full stl på dig till maken kan vara nått?
    Finns inte så stora papper! Annars hade det varit nåt för han att ha i lastbilen som sällskap, hihi
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!