-
Vad är det på Valla?Familjetrollet skrev 2009-05-09 06:44:11 följande:god morgon allesammans här känner man sig som en zombie idag.blev väkt inatt av rejält ösregn.strax ska lillan väckas.maken får sova lite längre.stora tösen vaknade lika tidigt som mig. vad ska ni hitta på idag?vi ska till öppet hus på rosendalsskolan och sen ska stora tösen skjutsas till ett kalas.vad som händer sen vet vi inte då vädret är dåligt idag med. hade vädret vart fint kunde man ha åkt till valla då det är vallajippo idag -
Kom ihåg att ta det lugnt bara!!Firstandhappy skrev 2009-05-08 23:00:46 följande:nä nu börjar jag bli dåsig, dags att sussa kudde, kommer massa folk imorgon o sen blir det kanske grilla på kvällen, lite beroende på hur jag mår.. -
Så mkt för en lugn dag.. Tanken var att jag enbart skulle ta det lugnt idag för jag får ont om jag rör mig allt för mkt. Morronen började med att grannen ringde och sa att vår minsta häst var ute och sprang. Så det var bara att slänga på ungarna kläder och sätta sig i bilen, har hästarna på sommarbete uppe på andra gården.
Fånga in honom och sen in med honom i hagen igen. Sen ser vi att stora hästarnas hage är trasig så bara att byta hage på dem.
Så nu ska vi åka upp igen för att laga staketet i deras hage så de kan gå tillbaka där igen och så förstora de små hästarnas hage lite.
Så jag lär nog sitta med ont sen även om jag bara behöver assistera lite idag med tanke på kroppen. Annars gör jag ju sakerna själv men det funkar inte alls nu.
Undrar också var det fina vädret som skulle vara i helgen har tagit vägen. Visserligen behöver vi regn för markerna här så det får lite fart på växtligheten men lite sol vill jag allt ha också. -
Spännande!Fru T skrev 2009-05-10 21:40:06 följande:appropå blod så tror ja min slempropp börjat släppa
Med Liam gick proppen tidigt på morronen och vi fick åka in på fm.
Med Lucas lossnade små bitar av den ett bra tag innan det var dags men sen gick den större delen på kvällen innan han föddes. -
Usch önskar att man hade vaknat upp till en bättre dag. Gråter hela tiden och så har vi avbokat ul-tiden och ringt bm och meddelat. Eller rättare sagt, sambon fick ringa för jag klarade inte av det. Tankarna snurrar för fullt idag och det känns som att med våran "tur" så kommer det aldrig att gå vägen igen.
Och Lucas ligger nu och sover med värsta fläskläppen! Vet inte riktigt vad han pysslade med men jag misstänker Liams skateboard. Var inne och hämtade grejer på toaletten och får höra honom börja illtjuta och springer ut, möts av en väldigt blodig Lucas. Snabbt in på toaletten för att torka bort blodet för att se vart det kom ifraån. Ett fint jack i överläppen och så ser det lite konstigt ut vid ena framtanden så vi har tid hos tandläkaren i em för koll.
Ewa - duktig Wille! -
Nej de avbokade dem inte. Kanske de hade gjort om vi bett om det men det var inget som fanns i tankarna då.Familjetrollet skrev 2009-05-11 12:59:34 följande:avbokade inte sjukhuset tiderna?vi behövde inte ringa och avboka då sjukhuset gjorde det.många styrkekramar till er
Ska ringa kuratorn idag med och säga till att vi tillåter dem att lägga honom i Lilla Skeda i minneslunden där. -
Familjetrollet skrev 2009-05-11 13:37:27 följande:Det är det stället som de sprider ut askan på. Vill vi ha askan nån annanstans så kostar det 8000:- för att få ut askan. -
Gomorron på er!
Ska snart ge oss iväg här, ska på utvecklingssamtal på dagis så Liam börjar lite senare idag. Och efter det ska han till simhallen med halva 5-årsgruppen, gissa om han är laddad för det
Igår skulle han klippas och han tog saken i egna händer för han orkade inte vänta de minuterna det tog för mig att byta blöja på Lucas så han startade. Bara det att klipparn stod på 3 mm, ni kan ju gissa hur han såg ut när han hade klippt bara mitt upp på huvudet och några ställen på sidorn
Så det blev kort för honom nu. Han som sa innan att han inte ville att jag skulle klippa så mkt
Men mamma, det växer ut snabbt igen var hans kommentar
-
Välkommen hit!LillaLilli skrev 2009-05-12 09:12:50 följande:jag tar ett inlägg till er alla istället. Hej och tack alla! :D så himla roligt! nej jag kommer inte ifrån Linköping från början, jag är från nässjö, men har bott i Linköping sen hösten 2005. ja jag tycker om att lära känna linköpingsbor. :D -
Hoppas att du får hjälp med det snart!LillaLilli skrev 2009-05-12 09:19:51 följande:´Nej tyvärr. men vi försöker att skaffa. men tyvärr är det inte så lätt.. har varit i kontakt med KarolinaKliniken där dom sa att jag har PCO. men ska få hjälp med det inom en snar framtid! :D har ni?
Här har vi två grabbar och en ängel.