• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Håller inte med det Jenny skrev dock angående att föda barn. Skulle inte vi som fått kejsarsnitt fött våra barn. De trollas ju knappast fram hux flux?!?! Att föda barn har väl med att just föda dem, inte att klämma ut dem vaginalt.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-24 12:07:50 följande:
    Ja tex, Marko... Han e hes o dann.. Han blir hemma imorron med så får han gå på torsdag. Myrorna härjar i rumpan på honom.
    Usch då... myror låter ju inte så roligt.. hoppas man slipper det. 
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-24 12:19:15 följande:
    Hur skulle världen se ut om alla hade samma åsikter o smaker o allt.
    Det skulle ju inte vara så mycket tjafs hela tiden, och väldigt tråkigt i sig... =) Då skulle ju inte forumen finnas till.
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-24 12:47:19 följande:
    Här har det städats inför imorron när ja ska börja vara dagmatte till två vovvar.
    Åh vad roligt, men hur skall du hinna med det?
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 13:02:51 följande:
    Fast du fick ju akut snitt så folk kanske accepterar det mera än jag som "valde" att bli snittad. Jag ammade Leo i tre veckor, han sov inget på nätterna, ville amma typ en gång i halvtimmen o sen bara vrålade, när vi sen fick åka in till barnakuten så visade det sig att han inte kunde suga ordentligt så han var ju hungrig stackarn Han hade gått ner massor i vikt, så vi blev inlagda o fick sondmata, sen tvingade läkarna oss mer eller mindre för Leos skull att börja med ersättning. Det var samma sak med Vincent, honom ammade jag i två veckor, när han var 6 dagar gammal fick jag livmoderinflammation o var superdålig o låg inne på sjukan i två dygn med massa dropp o då orkade jag verkligen inte amma så mycket så blev det mycket pumpning o sen lite ammande när jag blev bättre. Efter två veckor pumpade jag bara o gav resten ersättning, höll på så i tre veckor, sen sa min kropp ifrån, den orkade verkligen inte mera. Så då blev det bara ersättning. Men givetvis så är det några jäkla stoplskott som ska komma o strö salt i såren o kommentera o säga att jag inte gjort allt i min makt o att det är synd om mina barn, precis vad man vill höra
    Vet inte om det räknas som akut snitt. Jag hade ju ett val, men frågade om jag inte kunde få snitt. Annars hade jag ju kunnat legat kvar på sjukhuset tiden ut. Men det kändes ju inte så aktuellt då vid jul och flytten. Men jag ångrar inte att jag valde kejsarsnitt.
  • dinana
    Mamma till Simon och Pontus skrev 2009-03-24 13:26:04 följande:
    Hallå alla här inne! Undrar om man kan få vara med här? Känner Leos och Vincents mamma!
    Här är alla varmt välkomna!
  • dinana

Fick precis veta av min pappa att min faster fått en hjärnblödning. De hade hittat henne utanför sig bil medvetslös och ringt ambulansen... *suck*

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 13:34:01 följande:
    Usch vad hemskt Hoppas allt går bra.
    Mamma till Simon och Pontus skrev 2009-03-24 13:30:16 följande:
    dinana - Usch så hemskt! Hoppas det går bra!
    Ja, jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till sådana här saker. När man inte vet hur allvarligt det är så inbillar man ju sig allt möjligt. Hon skall fylla 70 i år så hon är ju ingen ungdom längre direkt. Så nu får man väl helt enkelt vänta och se vad som händer.

Hon är den släkting som jag stått närmst i stort sett. Den släkting som spenderade alla lediga helger hemma hos oss och som följde med på semestrarna vi gjorde. Pappa sa något om att hon nog skulle opereras här i  Linköping, men han visste inte säkert.

Extra jobbigt nu när man är gravid.... tårarna rinner ju för minsta lilla... 
  • dinana

Är det våren som är på väg nu igen eller? Har massor med småfåglar på baksidan nu.. de håller på och sprätter runt i snön och letar efter alla mina brödbitar som jag slängde ut i går....  och fågelhuset är fullt med småkvitter...

• dinana

Ja, är det någon som är en dålig mamma så är det nog jag. Känns så i alla fall... men jag har verklign noll tålamod nu och jag irriterar mig på minsta lilla. Jag vet att det har med graviditeten att göra... men ibland önskar man att man kunde stå på sig lite mer.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!