dinana skrev 2009-03-24 10:55:30 följande:
Det är du ju inte ensam om, jag har dock aldrig hört någon klaga på det. Molly är ju född med kejsarsnitt och amning var ju inget alternativ när hon var så liten, så då var det ju sprutor som gällde och slang i näsan. Sen var hon ju inte alls intresserad av amning. Så det blev att vi pumpade i början och sen blev det ersättning. Men hoppas att amningen funkar i sommar.. hur svettigt det nu än kommer bli =) Pumpning orkar jag då inte med.. det är ju rena rama självmordet om man inte har en väldigt bra bröstpump vill säga. Köpte en på apoteket och den sög verklign dåligt. Så den är typ orörd.
Fast du fick ju akut snitt så folk kanske accepterar det mera än jag som "valde" att bli snittad.
Jag ammade Leo i tre veckor, han sov inget på nätterna, ville amma typ en gång i halvtimmen o sen bara vrålade, när vi sen fick åka in till barnakuten så visade det sig att han inte kunde suga ordentligt så han var ju hungrig stackarn

Han hade gått ner massor i vikt, så vi blev inlagda o fick sondmata, sen tvingade läkarna oss mer eller mindre för Leos skull att börja med ersättning.
Det var samma sak med Vincent, honom ammade jag i två veckor, när han var 6 dagar gammal fick jag livmoderinflammation o var superdålig o låg inne på sjukan i två dygn med massa dropp o då orkade jag verkligen inte amma så mycket så blev det mycket pumpning o sen lite ammande när jag blev bättre. Efter två veckor pumpade jag bara o gav resten ersättning, höll på så i tre veckor, sen sa min kropp ifrån, den orkade verkligen inte mera. Så då blev det bara ersättning.
Men givetvis så är det några jäkla stoplskott som ska komma o strö salt i såren o kommentera o säga att jag inte gjort allt i min makt o att det är synd om mina barn, precis vad man vill höra