Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-03-25 19:17:12 följande:
    det känns jättebra, synd bara att alla andra verkar förvänta sig en flicka mer än vi..blev riktigt osams med mamma då hon direkt utbrast "nääää va trist" när vi sa att det va en pojke till..
    Det var samma här när Vincent föddes, alla lät så besvikna (inte mina föräldrar dock) när vi ringde från BB o berättade att det blev en pojke till. O alla dessa kommentarer sen "oj, då måste ni ju verkligen ha en trea sen så det kanske blir en flicka" "oj, stackars dig att vara ensam tjej" "synd att ni inte fick en av varje"..såna idiotiska kommentarer fick vi höra från vissa. Visst vill jag ha en tjej oxå, men jag är såå oerhört glad o stolt över mina pojkar! Jag blev såklart jätteglad när Vincent föddes, men vissa verkar inte tro på det.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Familjetrollet skrev 2009-03-25 21:53:37 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-25 19:45:46 följande: ibland borde folk tänka sig för.barn är ju lika mycket älskade oavsett kön.det är ju inte könet som är viktigt utan att det är barnet man har fått.barn är ju den finaste gåvan man kan få
    Ja, verkligen!

Idag är jag på strålande humör Sååå skönt ute! Bara snön kan försvinna oxå, men den är på god väg..har gått långpromenad både innan o efter babycafet idag. Om en timme ska jag hämta Leo o sen hem o äta mellis o sen till tornby för att köpa vin till lördag o möta sambon o köpa saker till tårtorna på lördag.

Jag står över fikat imorgon, har så mycket att fixa med inför kalaset o sen vill jag låta Vincent ha en hemmadag så han inte blir sämre till sitt kalas.

Ang barnvagnar så är jag av den åsikten att jag gäran kan köpa den första vagnen begagnad, om den är fin o fräsch o en sån vagn som jag vill ha. För vi har ändå inte använt de första vagnarna mer än i ett år för sen har vi köpt vanlig sittvagn till barnen o då har vi köpt helt ny istället för den använder man ju till barnet slutar med vagn, iaf vi..våran sittvagn till Leo köpte vi när han var ett år, sen använde han den i två år nästan (han slutade helt med vagn i samband med Vincents födelse).

Skorpan08 skrev 2009-03-26 14:28:04 följande:
    Du vet att det troligen kommer mer snö i natt eller i morgon va? Så passa på att njut idag.
    Japp, men det skulle tydligen försvinna lika snabbt igen Hoppet är det som överger en sist brukar man väl säga
    dinana skrev 2009-03-26 19:52:08 följande:
    Kan ju tala om att det inte gick så bra för min faster... hon som jag pratade om tidigare i veckan. Så det blir antagligen begravning om några veckor.
    Nej, så tråkigt Beklagar
    Mizzz skrev 2009-03-26 21:09:09 följande:
    LoVm: Hoppas du är laddad inför lördag nu!!! Ska vi vara här hos mig för förfest?
    Jag är superladdad Har inhandlat dricka idag Blir jättebra att vara hemma hos dig om det är ok för dig o din familj? När ska jag komma?
    Mizzz skrev 2009-03-26 21:27:17 följande:
    Det är ok (väldigt beslut av mig ).Du kan komma precis när du vill och tycker att det passar digOm du vill kanske vi kan hitta på och äta något ihop denna gång, blev ju lite trist förra gången när vi inte hade hunnit ta
    Ja, jag äter gärna nåt ihop Vi ska ju ha kalas här först för Vincent så det blir nog lite tight för min del att hinna äta hemma. Men ska jag komma runt 18.30 kanske? Så hinner vi äta nåt ihop o så. Sen kanske vi får ta o gå ut en timme tidigare än vad vi gjorde sist för nu blir det ju sommartid på lördag natt o då stänger troligtvis krogarna en timme tidigare enligt J.

Fy vilket väder det är idag! Det var inget kul att gå till dagis i detta väder. Vincent o jag stannar inne hela dagen idag tills det är dags att gå till dagis igen. Just nu bakar jag kardemummakaka o sen ska jag göra chokladbollar, göra tårtorna (eller fyllningen iaf) o damma o städa toaletterna..

Jag fick sova till 8 idag, underbart!

JePaLuLi skrev 2009-03-27 10:54:13 följande:
    Jag betalar ALLTID så fort jag får vinnarmailet. De allra flesta är snälla och tillmötesgående och framförallt snabba att skicka varan, men nu är jag trött på en säljare som inte skickat min vara trots at det är 2 veckor sen jag vann. Hon svarar inte på varken mail eller i telefon så nu tänker jag polisanmäla henne!
    Man ska kontakta tradera först innan man polisanmäler, det fick jag höra när det kråmglade för mig en gång, löste sig till slut dock för det var posten som hade slarvat.
    Kan det inte vara så i ditt fall? Att det är postens fel?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!