Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 22:29:07 följande:
    Och jag säger att alla tycker olika!! Alla behöver inte tycka som dig. Både dina och mina åsikter är lika mycket värda.
    Det är väl ingen som har sagt nåt annat. Jisses!!
    Alla behöver inte tycka som dig heller. Bara så du vet!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-04-22 22:35:29 följande:
    Jag har bara 518 bilder på BDB (sedan 071101)  sen så har jag ju rensat bort lite gammalt stuff också. Plus att jag inte lägger in bilder varje dag,
    Nä men det blir annorlunda sen. Det är ju roligare att lägga ut bilder på sina barn.
    Du kommer nog ikapp sen ska du se
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-04-23 00:16:11 följande:
    Kanske, fast då har man väl inte tiden. ;)
    I början sover ju bebisen för det mesta så då är det inga problem. När jag hade bara Lucas hade jag hur mycket tid som helst. Nu är grabbarna ganska synkade så de sover samtidigt osv... Jag lägger jag in bilderna när pojkarna sover eller när Patrik är hemma och leker med barnen. Vi prioriterar att få in bilderna eftersom vi har väldigt många som följer vår bilddagbok. Det går ju ganska snabbt att få in dem
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 08:48:27 följande:
    oh vet inte vad som är "fel" med sonen idag... sååå sur o tvär o gör BARA det han inte får.. hahaha trotsdag..
    Lovely med såna dagar
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 09:14:40 följande:
    woooonderbar... är såå kul när han bara "jävlas" och skriker rakt ut när man tillrättavisar honom..
    Ja det är så härligt! Sen tycker de så synd om sig själva och börjar darra på underläppen Det gör iaf Lucas, han är en riktig skådespelare emellanåt
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 09:33:05 följande:
    hahahahahaha ja verkligen, världens dramaqueen, wille gnider sina små fingrar o tittar på en som världens hundvalp... åhhh tyck synd om mig..nyss nöp han sig i magen med en tång han hittat på köksbänken efter att han klättrat på en stol IGEN.. stackaren, kommer få blåmärke..
    Hahahaha ja Lucas med. Det är sååå synd om honom när han inte får som han vill.
    Känner igen det där, man hoppas ju att de lär sig nåt av det men icke! 5 minuter senare är de där och klättrar IGEN!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 09:46:45 följande:
    och IGEN och IGEN, trots att man bannar o lyfter ner... flyttar o hindrar... snacka om maktkamp till döden
    Ja verkligen!
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 09:53:30 följande:
    o jga har verkligen NADA tålamod... brukar vara dåligt i vanliga fall, men trött o höggravid så ligger det inte direkt bättre till.. nu ligger sonen till sängs... nu fick det vara bra, fast tyst är det så jag misstänker att han somnade..
    Det är helt förståeligt. Jag var likadan. Ibland fick jag så dåligt samvete för att jag hade så otroligt dåligt samvete, Men när man är trött och höggravid och knappt orkar med sig själv är det en rejäl prövning att ha en trotsande ettåring också.
    Skönt om han sover en stind nu då. Då kanske du kan lägga dig och vila lite också?
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 10:09:27 följande:
    ja ibland tackar man si lyckliga stjärna för att man kan behålla LUGNET även om tålamodet har tagit slut..men det är fan då inte skoj alla gånger... kan lova att badrummet har fått tagit emot en ilsken mamma som bara gråter o skriker många gånger..Hata gravidhormoner
    Ja det är inte lätt. Men bättre att göra så. Jag brukar också stänga dörren om mig och bara andas en stund för att samla krafter. Det är inte så lätt att vara mamma alla gånger... Med grav.hormoner är det ännu värre. Nu har jag massa amningshormoner så det är inte alltid lätt det heller.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 10:17:51 följande:
    nej usch nej... hormoner som fuckar till kroppen i allmänhet är hemskt..men som sagt, bättre att stänga in sig o andas/avreagera sig än att fortsätta hålla på och ev riskera att allt brister o man kanske i värsta fall gör något mot sitt barn. usch hemska tanke..
    Ja verkligen. Jobbigt när man inte känner igen sig själv liksom...
    Verkligen mycket bättre. Tyvärr är det ju inte alla som har vett att göra det och då slår barnen istället när det brister. Jag har dessvärre sett det med egna ögon. Usch för såna människor, jag skulle aldrig klara av att göra illa mina barn. Förstår inte hur en del föräldrar tänker, att skada ett oskyldigt litet barn
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 10:38:07 följande:
    nej inte jag heller, men jag tror mycket handlar om att folk vet inte vart de har sina gränser o när kroppen börjar säga ifrån lyssnar man inte på den.. tror det är lätt att tänka att "det händer aldrig mig"...
    Ja det är nog sant. Tyvärr.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!