• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-02 20:25:42 följande:
    har en tjejcykel 12 tum,men den behöver ny slang om jag minns rätt
    12 tums-borde väl duga till Molly. En ny sang kostar väl inte mycket på biltema
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Vi har pratat om att köpa en cykel till Molly i 2½ års present... men har inte riktigt bestämt oss för om hon skall ha en trehjuling eller en cykel med stödhjul...

• dinana
    Marayah skrev 2009-03-02 21:28:11 följande:
    Hur blev de med träff imorgon??
    Jag tänkte åka in till stan imorgon, men jag vet inte vilken tid... Skall träffa en kompis vid halv två, så fram tills dess så är jag "ledig".
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-02 22:02:41 följande:
    Ok. Leo går ju inte på dagis på tisdagar så jag visste inte ens att det är studiedag Men ska vi ses på stan vi som kan då vid 12 kanske?
    Jag kan. Så säg bara till. Molly å Marko går på samma dagis =)
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 08:59:35 följande:
    Jag är nog nere på stan till 12, kan ju smsa dig då.
    Japp, det blir bra. Trist att det är snö på marken idag... då är det väl typ slask på stan eller?

Vakna av att mobilen ville laddas så nu sitter den på laddning i alla fall (så jag inte missar något)
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-03-03 00:07:55 följande:
    Hej, Det gick bra ikväll. Fick ligga med ctg maskinen i ett par timmar då bebisens hjärtslag galopperade uppemot 180 slag i minuten. Han lugnade ner sig till slut så jag slapp bli inlagd. Ska på tillväxt ul på onsdag så vi får se hur det står till därinne.
    Vet ni att det är en pojke? 180 slag var mycket.. Här ligger det runt 156 ungefär och det är ju rätt mycket det också. Fast jag vet int vad som gömmer sig därinne. Jag ville ta reda på det förut men inte nu längre..
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-03 06:54:57 följande:
    Här vakna man av att det pulsa till när ja bet ihop... Har en tand som jag rotfyllde för två år sen (på FEM besök) tandläkarn hävdar att tanden är död och att ja inte har nån känsel i den, sa hon för att försöka få mig att inte ta nån bedövning de sista gångerna, men ja kände redan då att jag hade känsel i den å villa promt ha bedövning... Den har sen gått sönder lite då å då men så lite så ja har inte brytt mig för har liksom inte lidit av det... Nu har ett helt hörn lossnat å ja den är defenitivt INTE död, känner av den helatin, det hör inte ont förutom då ja biter ihop hårt. Så nu sitter ja å väntar på att klockan ska bli halv åtta så ja kan ringa tandläkarn... så jävla trött på tandläkare så det är sjukt... hade inte kirurgen som misshandlade mig så jävla brutalt när han opererade ut visdomstanden bakom denna skadat den här tanden från början å ja hade fått en erfaren tandläkare å inte nån jävla färsking som inte kunde rotfylla från början så hade ja sluppit alla dessa problem... Det jävliga är ju att dom håller varandra om ryggen å skulle aldrig erkänna att dom kan göra fel... Jag kommer be dom dra ut tandfan nu om dom ska börja borra å greja i den för av erfarenhet från en annan tand i munnen så har ja sån jävla skitkvalite på mina tänder att det kommer inte hålla med en lagning till... den andra tanden fick dras ut för att den fall sönder ju mer dom laga... oj va långt det blev, men ja e lite irriterad på folktandvården!
    USch! Det här får mig att tänka på att jag faktiskt inte varit hos tandläkaren (eller så hette det kanske inte i grundis) sen jag gick i åttan i grundskolan. Men nu har svärmor varit på mig och sambon om att vi måste göra lite kontroller emellanåt... varför skall man behöva krångla med något som man inte har ont av????
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-03 09:25:15 följande:
    samma här.tyvärr har jag rejäl tandläkarskräck pga en händelse i barndommen.tandläkaren går jag bara till vid akuta fall.
    Precis, samma här... det är väl därför jag aldrig varit där =) Har bara på de där gratiskontrollerna som de skickade en på i grundis. Då var det typ lite putsning och bananklister sen fick man gå hem igen.
    JePaLuLi skrev 2009-03-03 09:25:19 följande:
    För att även om man inte känner nåt så kan det bli en väldigt dyr historia!
    Nej just därför drar man sig för att gå dit. Men kanske skall passa på när jag har lite pengar över (som om det någonsin skulle inträffa). Min sambo var på undersökning och fick sen en ny tid för att dra ut en tand med mera... 13000 kr gick det på då. Så jag vet ju varför han drar sig för att gå till tandläkaren.. men han skulle nog behöva gå dit och fixa lite i käften. Jag har tack och lov aldrig haft hål i någon tand, men jag vet inte hur det ser ut nu... inget synligt i alla fall.
  • dinana

Jag undrar vart mina stjärnor tog vägen som jag hade i sidfoten.. ? Någon som sett till dem?

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-03 09:28:33 följande:
    snart blir jag tokig på hunden som bara gnyr hela tiden.han fattar inte att han ska låta den äldre tiken få vara ifred.tur att man har grind i lägenheten så man kan sära på dem. vart är solen?vill ha sol nu!mulet och blask är så tråkigt. vad ska alla hitta på i helgen?här blir det fullt upp då sonen och hans kompis kommer hit
    Här skiner solen nu i alla fall!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!