Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-28 13:01:52 följande:
    Idag är det bättre, går utan kryckor iaf.
    vad bra att du slipper dina kryckor idag.här väntar man på att maken ska vila färdigt så vi kan gå ner til dagis och fika på deras dropp in fika.
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 14:57:13 följande:
    tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?mitt batteri håller i ca 3 dagar om telefonen är på dygnet runt som den allt som oftast är..

men oj du hade långt mellan dina besök, jag går ungefär lika ofta som när jag fick wille, dvs en gång i månaden, max 5 veckor imellan..
    då kanske inte batteriet är så dåligt trots allt.tycker det tar slut fort när man lyssnar på musik
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 14:34:52 följande:
    Du är välkommen att bråka i inboxen om du vill.Det ligger ju i, som Sanna sa hur man uppfattar saker. Om jag skriver att jag är glad att jag var 28 när jag fick mitt första barn så hugger ju du direkt och antyder att jag skrivit att ni som är yngre på nåt sätt skulle vara sämre. Det som är bäst för mig behöver ju inte vara bäst för nån annan, men lägg för f*n inte ord i munnen på mig och hitta på saker jag inte sagt. Om jag skriver att JAG vill ha en utbildning så behöver ju inte du ha en för det. Jag ser om mitt eget hus och det som är viktigt för mig och mina nära och kära. Sen får du/ni tycka precis vad ni vill. Jag lägger mig inte och grinar för det.
    nä bråka inte nu när tråden börjar bli bra igen.skönt att vi har rett ut det som var missförstånd.idag är det lagom varmt ute.märks att det har vart sol ute för här börjar leverfläckana klia utav solen.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 14:57:13 följande:
    tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?mitt batteri håller i ca 3 dagar om telefonen är på dygnet runt som den allt som oftast är..

men oj du hade långt mellan dina besök, jag går ungefär lika ofta som när jag fick wille, dvs en gång i månaden, max 5 veckor imellan..
    det verkara vara olika långt emellan besöken för alla.med sista barnet skulle jag gå på första bm besöket i v 17.men det blev inte så.

det brukar bli längre emellan besöken ju fler barn man har om de föregående graviditeterna har vart bra.beror nog oxå på villken bm man får
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 15:10:52 följande:
    Nä jag vill inte bråka, men vill hon nåt är det bara att inboxa!Ja det känns jätteskönt!Undrar när regnet kommer, tycker det har hängt i luften i flera dagar nu...
    känns som att det blir åskväder till slutet av helgen.maken får fruktansvärd migrän när vädret växlar om.värst är när det ska bli regn,åska eller snö.

det har ju regnat lite inatt iallafall.
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 15:09:14 följande:
    ja kanske det, hade ju en jättebra graviditet med wille utan några som helst komplikationer men får ändå gå ganska "ofta".. ja ja är väl som sagt olika från bm till bm eller nåt sånt.
    jag har haft 3 olika bm och de tyckte olika.jag tycker att de äldre bm är snällare och mer förstående

nu ska jag se om maken har vilat färdigt eller om han har somnat
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 15:28:01 följande:
    Hehe, jo men häng med!

Ja jag brukar också känna av väderväxlingarna med huvudvärk. Det skulle behöva laddas ur, men samtidigt vill jag ha fint i helgen!
    maken blir "frånvarande" när det ska bli oväder.värst är när han inte kommer på villken dag det är mm när han har migrän.

ja fint väder i helgen måste det vara så man kan grilla igen.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 18:08:11 följande:
    Haha, jag förstår inte hypen med bosses faktiskt. :)
    undrar jag oxå för deras glass är inte ens god
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-28 21:28:29 följande:
    Jag håller på att bli galen. Hade ont vid visdomstanden när jag vaknade imorse och det har bara blivit värre under dagen och nu är det uppsvullet och jag kan inte röra på den sidan. Så får väl se om det slutar med en pencillinkur till. Och jag som velar hur jag ska göra med operationen, om jag ska göra den nu den 19:e eller om jag ska vänta till Liten har kikat ut. Har en känsla av att den kommer att bråka massor om jag avbokar det. Det lär inte bli mkt sömn inatt ialla fall!
    ajaj,har du infektion?mig fick de spola rent två gånger,gick inte ens bedöva.jag skrek av smärtan.har en elak bit av tandköttet över visdomstanden som ömmar ibland.sist fick de slipa ner mina visdomständer då de var så vassa.

syft idag var sänsongens sista avsnitt av "andra avenyn"så nu får man sakna serien i många månader.fast å andra sidan kan man se hela avsnitten av desperate houswife istället*skratt*
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 20:32:54 följande:
    Jag har äntligen fått tummen ur o o lägger nu upp massa kläder på tradera, har tre stora papperspåsar med kläder som ska ut så det lär ju ta ett tag
    tradera är skoj.här är det säljstopp tills efter flytten.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-28 22:13:26 följande:
    Jag har en visdomstand som inte har kommit upp ännu, den har försökt i 6 år men nu har jag bara bekymmer med den. Har inte ont jämt utan det kommer och går. Men så har den tryckt sönder tanden bredvid när den försökt att komma upp så de ska operera ut dem båda som det ser ut just nu. Så när den bråkat mkt så får jag inflammation där, får väl se om det klarar sig utan en pencillinkur.
    ush för den värken.på mig tog de bort en visdomstand.efter det vågar jag inte dra ut en till.för sist kunde jag knappt öppna munnen på 2 veckor efteråt pga värken när tanden var utdragen.

hoppas de tar bort din tand snart så du slipper ha ont
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-04-28 22:25:10 följande:
    Jo, den är god, men lite för dyr.
    smaken är som baken.vad tar de numera för en kula med glass?

ni som är mer vana facebookanvändare.kan man spärra personer som ligger i ens vänner?

djungeltelegrafen går varm på facebook om denna lkpg tråd så nu skrivs det en massa skit där oxå.men nu har sanningen kommit fram till slut.jag hade rätt om mina misstankar om...
    Firstandhappy skrev 2009-04-28 21:17:53 följande:
    här blir det tecknad film o sängen, mår inte alls bra ikväll igen, ont som attans i några ben o leder..
    tecknad film är skoj.nutidens som är datagjorda är inget bra.det ska vara äkta tecknad film
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-04-28 22:39:30 följande:
    Nästan all glass är god. ;) Till och med basilika- och rosépepparsmak, fast då får man inte äta stora kvantiteter, samt ha som tillbehör till nån annan dessert.
    huga villka konstiga smaker*skratt*
    Maria84 skrev 2009-04-28 22:44:20 följande:
    Så illa ska det förhoppningsvis inte bli. Sambon tog bort 15 tänder på en gång för 1½ mån, fick äta enbart soppa i 3 veckor innan han fick börja med lite fastare föda. Gick på smärtstillande hela tiden men det gjorde inte så stor skillnad.
    ajaj det lät inte skoj.min mamma fick nått knas med sina tänder när hon väntade min lillasyrra.hon fick tandlossning och idag har hon bara löständer i munnen.jag var livrädd för att tappa mina tänder när jag var gravid.
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-04-28 23:59:43 följande:
    Du kan ju ta bort vänner, men inte spärra vad jag vet. Antingen är man vän eller så är man det inte så att säga
    tack.nu får man skit för att man blev sams med jenny.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!