Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-05-04 09:12:57 följande:
    Familjetrollet: Ja du, skäggetorp och tre hör inte riktigt ihop. De står på deras sida att det ska vara full mottagning. När vi tog upp detta med dom på tre så får vi till svar att det är gamla hus och att det är infrastrukturen i dom som de e fel på. Men varför har ja då mottagning på min Teliamobil och grannen på sin telenor undrar ja då. I stan osv har ja inga problem med tre. Och till o med här uppe i norr har ja haft nästan bättre mottagning..
    3 funkar inte ens på hangaren,alla andra operatörer fungerar.läste på 3 hemsida att deras täckning inte alltid funkar fast det står att det finns på området man har kollat.de skyller på husen,hur många som använder 3 i området*blabla*

de är inte bäst som de vill påskina*skratt*
  • Familjetrollet

skorpan08

grattis till sonen du väntar

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 08:04:07 följande:
    Tack!
    varsågod.har ni kommit på några pojknamn?
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 08:13:04 följande:
    Nej, inte än. Jag var ju säker på att det var en flicka.
    vi var säkra på att vårt förta gemensamma barn skulle bli en pojke.så vi kom på villka namn vi skulle ha.men det blev en tös.det namnet vi hade valt passade hon inte i,så det fick bli en matilda*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:19:36 följande:
    Idag blir min lilla älskling 5 månader, tiden går så fort!Snart är han inte minstingen i tråden heller

Kul att fundera lite på pojknamn ju
    då får du gratta eran lille son på 5 månadersdagen.

det är verkligen en babyboomtråd det här*skratt*.hur många barn har fötts sen första tråden startades?jag tror det var marayah som startade tråden när hon väntade filip.

vad ska ni hitta på idag?hät ska man fortsätta tömma förrådet och sen blir det nog en snabbsväng in till stan
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:36:55 följande:
    Ja verkligen. Men jag tycker han har fått vara minst länge. När jag fick Lucas så gick det bara nån vecka emellan och sen kom det bebisar hela tiden

Tack så mycket!

Jag har verkligen jättesvårt med pojknamn. Men jag tycker Sebastian och Alexander är väldigt fint. Linus hade blivit en Alexander om vi inte tänkt på att det skulle bli Alexander Lucas
    vi hade tänkt nils eller viking som pojknamn.fast linus är ett bra namnval oxå
    Maria84 skrev 2009-05-06 08:36:48 följande:
    Det är säkerligen bara kroppen som spelar mig ett spratt. Orkar inte ens hoppas att han har sett fel. Pratade med de på ultraljudsavdel och hon bara suckade när sambon sa vem som hade gjort vul:et, hur ska man tolka det ?!Men det är de uppe på KK som vi måste prata med, de ringer upp vid halv 10. Känner bara just nu att jag inte vill träffa en enda människa...
    förstår hur du känner det.jag har inget positivt att säga om kk i lkpg och motala.de är så känslokalla och saknar respekt mot dem som har förlorat ett barn i magen.

begär att få ett UL,konstigt att de inte tog det om du har gått längre än 12 veckor
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-06 08:46:44 följande:
    Läkaren satt ju och smålog istället när han pratade om det efter undersökningen. Har haft en enda bra läkare på KK, en manlig yngre som jag hade ett par ggr under alla kontroller när jag väntade Lucas. Jag är/var i v.18 nu.
    fy vad hemskt.jag fick chockbeskedet på UL i v 16.en släkting till mig jobbar på kk,henne vill jag inte se röken av.hon är riktigt känslokall och var så elak när jag var där på akutsamtal efter vårt UL.

fast i motala är de hundra gånger värre..inte ens HSAN brydde sig om anmälan som vi skickade in ang hur illa vi bemöttes och hur sjukvården kränkte oss .

jag sänder dig tusentals styrkekramar.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:56:22 följande:
    Han verkar ju inte klok. Inte för att det hjälper, men kan man anmäla honom på nåt sätt? Så får han väl åtminstione en varning och kanske slutar vara så känslokall mot människor som just fått jobbiga besked. Han verkar ju inte ens ha genomfört undersökningen korrekt.
    HSAN gör inget åt dessa känslokalla läkare.har själv anmält,men de gick på läkarens lögner. efter detta har jag tappat allt förtroende för sjukvården.
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-05-06 09:17:19 följande:
    Sitter och gråter just nu. Linus dagis beter sig som svin! Dom ringde igår för att han hade feber så vi hämta honom. Sen mådde han som vanligt hela eftermiddagen och idag är det fotografering där. Han hade ingen feber nu på morgonen men eftersom det är en feberfri dag hemma som gäller så tänkte vi att jag kunde vara med linus den timmen som det tar för fotot. Fredrik ringde på morgonen och sa att vi skulle komma men de var otrevliga. Nu när jag kom med linus så fick jag inte följa med in utan de tyckte att jag skulle vä ute på gården tills allt var färdigt. Då hade jag ju redan sagt till linus att mamma skulle va med på dagis idag så han blev ju såklart besviken och sa "mamma följa me" och blev såklart ledsen när jag inte gjorde det...
    vad dåligt utav dem.om din son är frisk och inte ha symptom på att vara sjuk så ska han få vara med fotograferingen.vissa barn får gå jättesnoriga på dagis mendans andra barn blir portade på samma dagis.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-06 09:17:54 följande:
    Skorpan Så mysigt att skarvsladden va en liten pojk ja min tös lär inte få det lätt me alla grabbar runt om sig Vet tre i min närhet som kommit ut å nu är det två på väg vart ska detta sluta, men det känns lite som odsen att det verkligen stämmer att det är en tös i magen ökar för varje dag Mina bröder heter:Joen, Carl, Alexis..ChristopherJonathanSebastianhar en kusin som heter ManneSen gillar ja Sixten (min gammelmorfar hette det)
    oj vad många syskon
    manne är gulligt.min morfar hette vasten villket är ett mycket ovanligt namn.han blev retad för sitt namn.ja ni kan ju gissa vad vasten rimmar på
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!