• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-08 17:43:38 följande:
    tyvärr får ju bara sambo/make och friska syskon komma till neo pga risk för att nån bebis ska bli allvarligt sjuk.när jag låg på neo hade jag ett rum i närheten.min lillasyrra fick inte ens komma in mer än en gång till tv-rummet under en kort stund
    Humm, Jag hade ju rum på neonatal där jag, min sambo och Molly låg. Fast sambon gillade inte deras bäddfåtöljer så han flyttade till lägenheten sen när han flyttat dit möblerna från Kalmar.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Ni får inte glömma att skriva i min Facebook sen när jag blivit inlagd. Blir väl inte att man kommer in dit sen när bebisen tittat ut. Eller ja, man vet ju inte.. men det tar ju ett par dagar i alla fall innan man vågar sig ut från rummet. Är såååå  nyfiken på vad som gömmer sig där inne nu. Tyckte doktorn sa något om han på ultraljudet igår.. men det kanske bara jag som hörde fel.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-08 18:01:38 följande:
    okej.jag hade ett litet rum med en enkel säng några dagar.fick ligga resten av tiden sen på bb medans sonen låg på neo.vi fick permission över jul och sen blev vi utskrivna kort därefter då sonen kunde hålla värmen och ökade i vikt som han skulle.dock fann vi att han hade mjölkallergi under permissionen.så han fick fortsätta med nutamigen istället för modermjölksersättningen.amningen gick åt skogen redan första veckan pga stress och rejäl mjölkstockning
    okej, jag låg på neonatalen hela tiden. hade ett rum med enkelsäng och bäddfåtölj och så Mollys värmesäng, eller ja, värmen behövde hon ju bara första dagarna.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-08 18:04:56 följande:
    självklart kommer vi skriva på din FC sida.jag tror att du har en pojke i din mage.när ska du på nästa kontroll?ta med din sambo då så han förstår hur allvarlig situationen faktiskt är för dig och bebisen
    Han vet ju, bara att han larvar sig. Han var ju med på näst senaste kollen. Sen tar jag åt mig alldeles för lätt.. tål inte mycket nu förtiden.
  • dinana
    Mandarin skrev 2009-05-08 19:29:39 följande:
    Har nu gjort köns ul? Till mig kläckte min bim ur sig att Alex var en pojke. Skulle blivit en Alexander ha ha ha smacka om att vi blev förvånade när det kom ut en flicka.
     Nope, men doktorn snackade något om en pojke igår.. men men.. vet inte om han snackade om bebisen i magen eller om han säger han till alla bebisar. En del är ju sådana. Jag vågade som sagt inte fråga även om frågan kom upp ett par gånger under ultraljudet i min skalle. Men när man ändå är så nära kan det ju liksom kvitta.
  • dinana

Vi körde med tärningstestet.. udda = flicka jämnt = pojke... och det blev udda båda gångerna..

• dinana
    34+4

v34+4
  • dinana
    Mandarin skrev 2009-05-08 19:48:49 följande:
    Största tjejen kom inskuttande här för en stund sedan. - Vet du mamma det här är den lyckligaste dagen i mitt liv!. - Jaha vad har hännt? -Jag har fått en puss av Emil ...... på kinden. Ha ha det var inte länge sedan hon var liten. Tiden går fort...
    Så sött! Snart så håller de allt sånt hemligt för dig =P
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-08 19:51:33 följande:
    aah det är därför det aldrig går bra för mig i YATSY
    vem vet, jag kan ju ha fel den här gången.. men det stämde ju med Molly.. trots att alla trodde på en pojke då. nu är jag dock lite osäker, eftersom hjärtslagen inte är lika många nu som de var med Molly och de brukar ju säga att över 140 slag/minut så är det en flicka. hade 138 idag på bm-kontrollen.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-08 19:58:08 följande:
    ja tror inte på sånt där, spec inte ang hjärtljuden för min bebis har pendlat mellan 130 å 155 helatiden, det är ju helt beroende på hur aktiv barnet är för stunden... oftast så börjar det lågt men när hon märker att bm är där å håller på så sparkar hon raktu ut å då stiger det direkt...
    fast det är ju på ctg vi kollar... när bm kollar så är det ju alltid högt. ctg brukar de ju ta på en timme.. och så medlet på det.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!