• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

i och frö sig var det 138 hos bm idag... ctg-t låg nog på 132 eller nått... då låg jag med det i 70 minuter.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-08 20:25:36 följande:
    men långt ifrån alla gör ju ett ctg innan dom är inne för förlossning så det alla snackar om är dom mätningarna som görs hos bm me dopler
    mm, ja eller jag vet ju inte.. men enligt barnmorskan så är det ctgt man skall gå efter när man mäter hjärtslagen och det brukar ju stämma i slutändan det är väl därför de brukar säga att under 140 - pojk över 140 - flicka.
  • dinana

Ja det är väl bara att avvakta och se vad det blir för något. Tänk nu är det inte långt kvar innan man sitter där med liten i famnen. *längta*

• dinana

Har förresten kollat CTG-kurvan fyra gånger den senaste veckan =) 

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-08 22:14:22 följande:
    Det är ju jättebra att dom kollar dig så ofta som dom gör för när nånting är fel så kan det ju gå tokfel välldigt snabbt!
    Ja, det är ju skönt. Fast börjar bli lite jobbigt att åka fram och tillbaka, så funderar lite på om jag skall ta och lägga in mig. Men det känns som det är så långt kvar fortfarande och jag vill ju inte ligga inlagd i flera veckor liksom... Kan tänka mig högst en vecka... hatar att ligga inlagd. Grejen är ju den att jag inte vill ligga inlagd när sambon fyller 30 och det är ju om 16  dagar =(
  • dinana

Får nog ta och prata om det på söndag för det känns så dumt just nu. Varför skulle vi pricka in den här månaden just...

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-08 22:20:27 följande:
    Ne lägga in mig "frivilligt" skulle ja aldrig göra... Ja skulle kunna åka upp VARJE dag om så krävdes, hur "tråkigt" det än va..
    Tråkigt vet jag inte.. men jobbigt. Min kropp tycker det är jättebökigt med alla resor fram och tillbaka och all väntetid. Då är det lite smidigare om man har en säng å krypa ner i och sen bara ligga där å bli omhändertagen. Men vill ju så klart ha teve på rummet och tillgång till internet vore ju inte fel.
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2009-05-08 22:26:25 följande:
    Det kan jag verkligen tänka mig faktiskt, särskilt om man inte alltid har möjlighet att få åka bil, för bussresor blir ju jobbigt.. Då är det nog skönare att läggas in. Men det där med hjärtljuden, det är bara snicksnack. Män och kvinnor har olika vilopuls, men pojkar och flickor har det inte, så man tror ju inte att pojkbebisar har lägre hjärtljud än flickor, bara för att vuxna karlar har det, när barn inte skiljs på det sättet.
    Nej det stämmer. Vill ju inte ligga inlagd länge dock. Känner mig så hjälplös då. Men får väl prata mer om det på söndag när jag skall till sjukhuset. Sen skall jag till läkaren på måndag på KH.
  • dinana

Hej hopp. Inte så morgonpigg idag.. men jag undrar vad det är för nummer till förlossningen. Sambon tyckte jag skulle ringa dit och lägga in mig...

• dinana

Fick en ny tid idag nu så skall in vid 14. Får se om man blir inlagd idag eller hur det nu blir

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!