Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-07 12:53:41 följande:
    när vi va på sånt va det fullt i lokalen o då fanns det inte en chans att man kunde "mygla" sig på, men det va ju i mjölby o jag vet inte hur det ser ut här i stan, är dock väldigt bra information som är värd att gå på...

ja jag tänker då inte bråka med maten nu när han är så pass "sjuk"..skönt, snart kommer mamma så jag ska åka ner till Bm o kolla allt, hoppas värdena har blivit bättre, mår allt som oftast ganska dåligt nu o har ont i magen till o från..
    då får ni krya på er.sänder er krya på er kramar
    Apipoulai skrev 2009-05-07 12:48:52 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av föräldrainformationen på F-kassan?Vi har totalt missat att boka in oss på ett möte och alla (två!) möten som finns innan vårt BF är fullbokade. :ONån som vet om man ändå kan mygla in sig på två platser?
    inte en aning,har ladrig vart på sadana möten

nä nu ska jag ta och ta mig en simtur ute*skratt*
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-05-07 13:17:14 följande:
    Idag är man stolt minsann. Mini har stått upp utan stöd i ca 5 sek. Sen går han när man håller han i en hand nu. Skorpan: Tack för det ur trevliga besöket. Nästa gång må ja försöka ta mej ut till dej som sagt. Ni har de ju verkligen ur mysigt där ute.
    villken duktig pojke.klart du ska vara stolt över dina lilla fina pojke
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-07 17:56:50 följande:
    Juppdena långa eviga väntan... hon sa att hon kan komma i natt likväl som hon kan komma om 3 veckor...
    spännande.hoppas du inte får ondare nu.
  • Familjetrollet

vet nån hur det gick för dinana idag ?

Firstandhappy skrev 2009-05-07 17:26:30 följande:
    va dött det bidde...
    ja här har det inte hänt mycket under eftermiddagen.här ska man strax äta och sen ska jag ta och varva ner lite,om det nu går.idag har jag packat om i flera kartonger och slängt lite mer prylar
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-05-07 19:01:07 följande:
    Diana sitter fortfarande uppe på förlossningen, blodtrycket var skyhögt och -29%(va nu det innebär). Hon sitter och väntar på blodprovs tester. Dom har just gjort CTG kurva.. Sms:ar lite med henne!
    hälsa henne från mig att jag håller tummarna hårt för henne!
    Fru T skrev 2009-05-07 18:16:23 följande:
    Vadå för förlossningspapper?Ja sitter me ett papper som heter "födelseplan för förlossning och bb" med några frågor på å funderar på va fan ja ska skriva, OM ja ska skriva... tedde har koll på vad ja vill så ja liter fullt på att han vet va han ska säga7göra om ja inte är benägen till det själv...
    ang pappret är vad du ev är orolig för,vilka smärtmetoder du önskar osv.jag kan lova att din man lär få höra "fina "ord från dig under förlossningen.jag bad ena sköterskan fara åt helvete.men så var hon ju inte klok heller för den delen.sista förlossningen blev ett totalt fiasko.låg och skrek i 4 timmar till ingen nytta,jag bad om kejsarsnitt då jag led som 17.smartskaftet hade satt fel dos på droppet.så när läkaren kom in och satte rätt styrka så var allt klart på 5 minuter.bm på efterkontrollen undrade oxå vad jag hade haft för inkompetenta personer på förlossningen.

när vi väntade stora tösen hade vi en underbar bm tant och en jättebra tant på förlossningen.den förlossningen tog bara 1 timme
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-07 18:54:07 följande:
    Karln vet vad som behövs här hemma. Idag hade jag en ny förpackning Piggelin i frysen när jag kom hem, den som tog slut igår. Han är klok han.
    vad snällt av honom.män ska sättas på plats*skratt*
    när jag var gravid så var jag rena jävulen ibland.maken säger att vi kvinnor har det lätt när vi är gravida,och att det är synd om männen som får stå ut med oss under graviditeten*haha*
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-07 19:18:11 följande:
    Haha, han har det nog inte så svårt faktiskt. Jag har inga särskilda behov, i a f inte än. Och på plats behöver han inte sättas, han är så fin så fin och finns alltid här för mig. :)
    min man har ställt upp otroligt mycket för mig i med och motgångar.han är den bästa mannen jag nånsin har haft.
    SmileyMalin skrev 2009-05-07 19:30:01 följande:
    här är det kakbak för fullt Har just kört in en plåt havrekakor i ugnen! Imorgon blir det till att storstäda hela huset efter jobbet, ska bli intressant att se om det står kvar under all röra Sen blir det kalas hela helgen Först släktkalas på lördagen och sedan mini-barnkalas på söndagen!Sambon fyller år på lördag och lilla nellie blir 3 år på söndag. Hjälp! Min lilla bebis börjar bli en stor flicka Hoppas verkligen på lite bättre väder. Vet att Nellies mormor och morfar har köpt en studsmatta åt Nellie och då är det ju lite trist om det spöregnar hela helgen så att vi inte kan skruva upp den.....
    mums kakor är gott.jag är ett kakmonster*skratt*skoj med kalas.vi ska ha kalas för tösen i juni,fast hon fyllde år idag.

nu är det rena syskonkärleken här mellan töserna,dags att natta dem strax
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-07 19:46:59 följande:
    Då kan jag trösta dig med att jag såg nyss på väderprognosen och söndag ska bli solig och fin.
    åh vad bra för då ska vi ev till kolonin.hoppas allt är bra med er idag
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-05-07 19:25:24 följande:
    Jag skickar iväg ett mess från er..
    tack,vad snällt
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-07 22:53:33 följande:
    Som sagt personalen var underbar men så var det läkaren som jag hade när jag fick beskedet om att Liten hade dött. Som tur var så jobbade han inte under kvällen utan vi fick en bättre. Men vi sprang på honom i korridoren och han frågade hur det gick och han sa att om en vecka så är det glömt och man har gått vidare. Jag hade kunnat lappa till honom just då!
    fy fan villket as!för mig tog det 1 år innan jag ens kunde gå ut utan att på panik och storgråta.jag grät konstant.du borde anmäla denna läkare,men han får nog ingen prick.

jag har ännu inte kollat villken kyrkogård som vår ängel är spridd på.för jag vill inte prata med den respektlösa läkaren

många styrkekramar till er familj
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!