• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-10 20:32:39 följande:
    Fru t och dinana villka vackra magar ni har här ska vi strax äta nyttig fruktsallad*mums'hoppas alla har haft en bra helg.jag tar gärna en fika under veckan.
    Vacker vet jag då inte om min mage är direkt. Tror inte jag kommer att sakna den direkt. Just nu vill jag ha tillbaka min smalmage. Blir hårdträning från dag ett sen när bebis är ute... gick in i vecka 36 idag så nu är det ju inte så lång tid kvar tack och lov. Barnmorskan imorgon så får se vad hon säger då. Hon ville ju lägga in mig i fredags, men det var de inte så glada i på sjukhuset när jag se det i lördags. De vill väl inte ha mig drällandes där.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-10 20:44:18 följande:
    Ja, sparkarna är mysiga, så länge man inte ska sova. Sen saknar man nog att vara mensfri, det är väldigt bekvämt. Ett år (typ) utan tamponger, gud så skönt.
    Här var det många år sen man hade tamponger. Har ju DIVA-kopp =)
  • dinana
    Mandarin skrev 2009-05-10 20:46:20 följande:
    Ja men avslaget är ju inte att leka med
    Kommer inte ihåg om jag hade något avslag. Vet att många pratar om det, men det borde jag väl ändå ha kommit ihåg i sådana fall. Man kanske inte hade avslag efter kejsarsnitt?
  • dinana

Humm, jag vet att jag hade mens i februari (det var två månader efter att M föddes). Avslag kommer jag inte ihåg något av. Diva-kopp se länk www.menskopp.se

• dinana

Har nog aldrig haft sammandragningar, för det är inget jag märkt av i alla fall. Många pratar om det men jag har då ingen aning om vad de snackar om. Förvärkar har jag inte heller haft =( Är så nyfiken på vad som komma skall nu. De pratar ju om vändningsförsök, och det skall man ju göra nu i vecka 36 i så fall. Marayah försökte förklara för mig, men jag tycker det låter creepy... *hihi* Får se vad de har bestämt åt mig. Barnmorskan verkar inte veta så mycket, så får ta det med läkaren på onsdag. Vill ha onsdag idag.

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-10 23:00:38 följande:
    Blir din mage aldrig lite spänd å hård?
    Nope..
    Fru T skrev 2009-05-10 23:01:58 följande:
    www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Sjukdoma.../
    USch... ja, det känns ju lite så där nu när man läst det där. Men man får väl hålla tummarna för att man i alla fall får ett försök. Sen om det nu lyckas, det är ju frågan.. i hälften av fallen så lyckas det står det. Hälften ja... det är inte så många det väl? Jag menar, det är väl inte så många som behöver göra vändningsförsök från början. Jag vet inte ens om de försöker på mig, men man kan ju hoppas. Och gör de det så skall det ju göras denna veckan som kommer i så fall. *nervös, nej då*
  • dinana

Frågade på Facebook om vad som kommer först - Sambons födelsedag eller bebisens... och söta Cicci sa att de kommer samma dag. Ja vi får väl se, men frågan är ju om de gör kejsarsnitt på en söndag =P

• dinana

Kan någon förklara för mig varför veckorna blir längre å längre nu?

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-11 06:58:12 följande:
    har inget svar,men du ska veta hur långa dagarna är när man går över tiden.håller tumarna ännu för dig. vad ska ni hitta på idag?här ska jag nog få med maken till stan då han är ledig.
    usch ja, eller det är ju bra om man kan gå så länge som möjligt med bebisen.

jag funderar lite på vilken tid jag skulle till bm idag, för har skrivit upp två olika tider nämligen och det gör mig lite förvirrad. men antar att den senare tiden är den jag skall gå på. men ändå liksom. det trista är att om man ringer till kvinnohälsan så ber de en att återkomma mellan 8.30-9.30 och det är ju lagom kul om man nu har en tid hos dem vid 9. *hihi* jaja. får ringa och kolla då i alla fall.
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-05-11 07:40:31 följande:
    Nu har jag börjat känna små små buffar ifrån lillan nästan dagligen Åhhh så mysigt! Tycker till min egna stora förvåning att det är mycket häftigare och mer speciell upplevelse att vara gravid andra gången Nu vet man ju att det faktiskt är en helt egen liten fantastisk individ som sparkar därinne, första graviditeten var allt så diffust! Då ville jag mest bara ha ut ungen så fort som möjligt
    Känner igen det där. Fast när jag var gravid med Molly så fattade jag nog aldrig vad jag gett mig in på. Hade ju så fullt upp på jobbet så var inte ett dugg beredd på liten, sen att hon skulle komma fem veckor innan beräknat datum gjorde ju inte det hela så mycket bättre =) Nu är man nog lite mer bered. Kan inte direkt påstå att jag vet vad jag gett mig in på.. men det blir ju spännande att se vad man klarar av =)

Idag får Molly stanna hemma från dagis (igen) för hon kaskad spydde verkligen för en liten stund sedan. Jättekul när man är sjukskriven å allt. Sambon skall stanna hemma på eftermiddagen i alla fall så jag kan åka till barnmorskan utan Molly.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!