• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:25:02 följande:
    jag har aldrig kramp, inte under graviditeterna iallafall.. kramp har för övrigt inget med graviditet att göra rent generellt även om dock många känner av en ökad grad av kramp under vissa delar av gravidteteten. men det brukar dock sluta efter födseln i dessa fall.. min sambo har kramp ganska ofta men det beror på hans övermuskulösa vader. samma med hans ena nackmuskel.
    Jag vet.. jag har haft problem med kramp i vaderna i flera år. Dock så hjälper det med åtsittande stödstrumpor och de är verkligen guld värda. Inte så tjusigt direkt, men det finns sidor på nätet som säljer lite snyggare modeller.. om man nu inte vill dras med Apotekets svarta och vita.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-11 12:30:04 följande:
    ja jag har ju haft det betydligt oftare när ja va vältrimmad, rider man blir vaderna fina uskler vill ja lova, även om mina blir rätt stora nu känner ja ju inte av krampen alls...
    Får hoppas att du slipper känna av det mer. Barnmorskan sa att så länge jag kör med stödstrumpor så slipper jag krampen och vatten i benen så jag kommer nog köra med dem dagligen tills jag börjar gå ner i vikt igen.. .alltså efter att bebis tittat ut. Hoppas det blir snart. För nu är jag jävligt trött på den här skiten.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-11 12:34:43 följande:
    Då skulle det ju bli massa krångel om du blev inlagd?? det kostar ju att ligga på sjukan dessutom.. Finns det ingen släkting som kan ställa upp lite... vet att det suger pung när problemen hopar sig men dom blir bara värre om man ser dom som problem helatiden, man måste försöka finna lösninger hur jobbigt å långt borta dom än känns.. å vissa fall får man helt enkelt nöja sig med mindre...
    Farmor och farfar är närmsta släkten och de har sagt att de kan ställa upp om det krisar sig. Sjukhuset kostar ju inte så mycket. Tror inte jag betalade något mer än för telefonen när jag var inlagd med Molly. Då var jag ju där i 18 dagar.
  • dinana

Här har jag gått ner i vikt, men det beror på all stress. Väger under 80 kilo idag.

• dinana
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:42:15 följande:
    fast blir ju jobbigt på annat sätt då istället..
    ja det är väl det enda sättet om jag skall få ut något över huvudtaget. men inte så roligt om man bara får ut 180 kr/dag... när de har lovat att man skall få 480 kr/dag
  • dinana

180 kr är ju lägsta nivå. utgår jag från min tidigare lös så skulle jag få ut 480 kr/dag. det är anledningen.

• dinana

Hemma igen. Har fått tid för ultraljud, CTG, TOX och vändningsförsök nu på onsdag.. =) Blir en händelserik dag

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-11 17:38:15 följande:
    fick precis reda på att min morfar gått bort... han har iallafall haft några sista bra dagar å somnat in utan lidande i hemmet... han va gammal missbrukare med dåligt hjärta så han ha blivit opererad flertalet ggr. Nu hade han fått morfin då han hade nåt smärtsamt sår på benet som inte velat läka så dom sista dagarna va han iallafall lycklig (att ge morfin till honom är som att erbjusa en sil åt en sprutmissbrukare) Troligtvis har han väll överdoserat å hjärtat inte orkat mer... En sköterska som skulle lägga om hans sår på benet hade hittat honom i sängen. Vi hade ingen jättebra relation eller bra kontakt så ja sitter inte å gåter å så där men det känns mer konstigt liksom.. Träffade honom för typ 1,5 månad sen iallafall å innan dess va det flera år... trots att vi bott i samma stad i 4 år nu...
    Tråkigt att höra. Känns som många runt en dör nu när man själv börjar skaffa barn. Kanske hänger ihop?? I alla fall den generationen (morfar dog för ett par år sen, och nyligen dog ju min faster och i påskas dog ju låtsasmorfar).
  • dinana
    Mizzz skrev 2009-05-11 19:29:44 följande:
    Diana: Hur gammal var Molly när du blev gravid? För om hon var yngre än 1år och 9 månader så har du rätt till samma FP som med henne: klippt från fk's hemsida: "Om du som är mamma blir gravid igen innan barnet uppnått ett år och nio månader, behåller du och den andre föräldern samma föräldrapenning också efter barnets tvåårsdag, även om er sjukpenninggrundande inkomst har sänkts."
    Ja du, vi har diskuterat det där också. Tror det är 2½ år som är gränsen när bebisen tittar ut, så kanske funkar det. Har en kompis som fick barn dagen innan mig och hon får samma ersättning, så jag antar att det borde funka.
  • dinana

Vill ha onsdag!!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!