Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-04-21 14:18:42 följande:
    och vissa saker ganska dyra... :(
    Fast dopängeln som vi köpte kostade typ 149 kr eller nåt sånt, jättesöt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-04-21 14:02:50 följande:
    Jag läser inte på universitetet för pengarnas skull. Jag läser till lärare för att jag vill. Jag älskar pedagodik och barn så det är en bra kombination för mig Jag tycker att det är jättekul! Det är samma sak där, man får så otroligt mycket tillbaka. Att se lyckan hos en elev som precis har knäckt läskoden eller att få ett telefonsamtal från en förälder som säger att jag gett deras barn hopp för skolan igen. Sånt värmer otroligt.Jag skulle inte sätta mig och ta lån för nåt jag inte trivdes med, jag ser det som en investering i mig själv och i min framtid. Däremot skulle jag aldrig sätta mig och ta lån för en gymnasie- eller komvuxutbildning.
    Nä, jag skulle inte heller ta lån för sån utbildning, men vissa som kanske inte har nåt val som inte har kanske gymnasieutbidning kanske måste det.
    Jag kommer ta lån under hösten bara, men det är varken gymnasie eller komvuxutbildning.
    Apipoulai skrev 2009-04-21 14:33:26 följande:
    Får nog ta mig ner på stan och titta lite i butiken. Hur lång tid tar det att få en personlig grej målad?
    Kanske 2-3 dagar. Vi beställde våran på tisdagen o hämtade den på lördagen, fast vi kunde ha fått den redan på fredagen om vi ville.
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 15:27:30 följande:
    Oh! Vilket fantastiskt seminarium! Vi hade väldigt heta diskussioner om yrkesetik och det var så spännande! Älskar när man får diskutera känsliga frågor, vilket är något man verkligen ställs inför som lärare.
    Sånt älskade jag oxå när jag pluggade till uska, vi hade ett diskusions tillfälle i veckan o det var verkligen jättespännande att se vad andra tyckte om olika saker. Som hur man ställer sig till att vårda andra kulturer o om aktiv dödshjälp bland annat. Mycket intressant, jag gillade de lektionerna nästan mest när man fick diskutera o bolla fram o tillbaka.

Nu har jag äntligen fått ändan ur o börjat städa, dammar nu o tar toaletterna när sambon kommer hem, annars har jag en liten Vincent som tuggar på toaborsten
    Vi lyssnar på Tomas Ledin som jag älskar o dansar mellan dammningarna

Fru T skrev 2009-04-21 15:46:21 följande:
    Jag är inte klar med gymnasiet då jag har välldiga svårigheter med min dysleksi i kombination med att ja har ingen som hällst motivation till att gå i skolan. (jag har försökt ett flertal ggr)Att läsa vidare på högskola finns inte änns som ett alternativ för mig å skulle ja nångång vilja göra det så ligger det fortfarande långt borta, jag har inte änns något drömyrke...Ja sitter så gärna i kassan på ica eller sliter på en fabrik, inte mig emot! å det är ju tur det finns vi som vill ta dom jobben me jag vill ha ett fysiskit arbete å har haft ett flertal fabriksjobb å där stormtrivs jag, om man bortser från dom tidiga mornarna.Många av mina vänner sitter med högskole utbildningar å får ändå sitta å jobba på calcenter osv... med finfina studielån..
    Precis, det är det jag menar. Som vi konstaterat förut så är det bra att alla är olika Nån måste ju sitta i kassan oxå, annars skulle vi aldrig kunna handla mat

Jenny: Jag skulle jättegärna vilja ha ett lösenord till din bilddagbok, om jag får vill säga

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-21 20:14:57 följande:
    Jag har också en bilddagbok nathalie07.bilddagboken.se Eftersom det finns alltför många snokande själar där ute så måste man ha ett gästlösenord. För er som är intresserade säg till så mailar jag över lösenordet
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 19:49:07 följande:
    Eller så ber man om gästlösen. :)
    Jag tar gärna ett gästlösen till er båda
    JePaLuLi skrev 2009-04-21 19:44:11 följande:
    Det går bra det Jag inboxar!
    Tack!

Jag fick tummen ur till slut! Har både städat båda toaletterna o dammat i hela huset *duktiga jag* nu luktar det såå gott här. Imorgon ska jag dammsuga o torka golv.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!