-
men det är väl inte värre än att ha henne hemma de andra timmarna. tyvär så är ju reglerna hårda ibland.dinana skrev 2009-05-11 10:48:26 följande:Jaha... och Molly går ju fulltid pga att jag är sjukskriven, så då sket det sig i alla fall.. -
ja herregud, är nästan rädd att dani ska bli av med jobbet pga mig, han får komma hem lite titt som tätt för att jag har ont eller har råkat ut för något, tur att hans chef är kvinna o 2 barnsmamma o lite orolig för mig så hjon släpper gärna dani när det behövs..Fru T skrev 2009-05-11 10:56:31 följande:Tyvärr så finns det ju inte så mycket att göra å att gråta ändrar ju inte på reglerna Kanske får din sambo ändra sina tider lite så du får avlastning me M?
sen att han springer hem för minsta lilla pip jag ger ifrån mig är ju en annan sak.. fast jag piper inte för mycket heller för den delen så det kanske är därför.. -
ja lite så blir det juh, nej men det är skönt att veta att de bryr sig och vill vara nära o till hands om det skulle vara något.. man är ju ändå 2 om att skaffa dom så..
-
nä samma här, bara vart på lite dåligt humör, men det beror mest på värken och att man inte hinner slappna av på samma sätt som man gjorde första gången, han har fått göra lite mer hemma men jag sköter ändå det mesta nu när jag går hemma, är nog ganska lugn o snäll iallafall..
-
o har man ont vill man inte äta o då blir man grinigare..
-
nej presenter behöver absolut inte vara seriösa...Fru T skrev 2009-05-11 11:29:59 följande:hehe ja det skulle allt va lite kul vem har sagt att det måste va superseriösa grejer liksom... -
hahahaha Daniel kom inspringandes i sovrummet en natt som en jävla skjuten råtta o skrek " Va va är de dags va ska jag göra, vadå vadå??" när jag ropade på honom för att jag hade halsbränna.. stackaren...
-
men om vi bara ser rent teoretiskt på det...dinana skrev 2009-05-11 11:48:51 följande:Tyvärr så kan jag ju inte ha med Molly när jag skall på sjukhuset varje dag, annars hade hon kunnat gå på dagis 15h i veckan.. Vaddå inte stressigt. Jag klarar knappt att ha henne hemma de få timmarna utan att få migrän. Sambon kan inte ta mer ledigt då han redan ligger 20 timmar minus.
du verkar ha antingen eller att välja på. att ha henne 15 timmar/vecka eller inget alls, då är nog 15 bättre än inget.
Att ta fp och få ut en del pengar varje månad eller inget.
Hur hade ni tänkt lösa det om du blir inlagd som ni pratade om i helgen?? Vem ska va hemma med molly då?? förstår ju att han får lämna till dagis o hämta efter sitt pass, men om hon blir sjuk då?
Fördelen du har är ju att det inte är långt kvar. -
vet att regler suger hästpung rent ut sagt ibland, men har man inget val får man ta det bästa o göra något bra av det.
-
ja för börjar jag skrika en natt så vet jag ju varför, inte lätt för honom att vakna av att höra mig skrika på honom o inte veta vad som är fel... stackarna..JePaLuLi skrev 2009-05-11 11:50:13 följande:Haha, ja det är inte lätt att stå på andra sidan skulle jag tro. Det är nog betydligt jobbigare än att vara inne i det själv.