Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-05 21:50:33 följande:

Allevo finns att köpa för 128 kr på Willys för 14 påsar.
    tack,då ska jag kika där
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:16:42 följande:
    Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..
    du bör polisanmäla detta,så den misshandlade har vittne på sin misshandel.stackars kille,bara för att han småklottrade så ska han inte bli misshandlad.visst det är fel att klottra men att bli misshandlad av två vuxna är ju fan helt sanslöst!
  • Familjetrollet

äntligen är det fredag idag.längtar till att få sovmorgon imorrn till kl 8.
    vad ska ni hitta på denna dag?här ska det städas igen och i eftermiddag kommer sonen och då bär det av till tornby

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-06 07:59:45 följande:
    Åh, vad spännande! jag får vänta till den 17:e, längtar.
    villken söt tröja lilla elin har.

nu ska jag ta och fixa lite här hemma.

vill nån ta en fika i helgen på ikano?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 09:24:13 följande:
    Familjetrollet: Kollade du med gubben din igår om cykeln... jag är såååå nyfiken.
    jepp.han vet inte vad som är skälligt pris bara.ska se om han har kommit på det under dagen
    dinana skrev 2009-03-06 09:17:50 följande:
    hänger gärna med på fika... man bor ju bra till här. skall till hjärta till hjärta imorgon hade jag tänkte med en kompis vid tio.
    dit vill jag med,men utan bil är det så krångligt.hoppas maken köper en bil ikväll
    SmileyMalin skrev 2009-03-06 09:13:46 följande:
    fy vilken tråkig fredag det här blev har känt av tendenser till magkatarr dom senaste veckorna och sista dagarna har det blivit mer och mer. Så imorse vågade jag bara äta lite a-fil till frukost, och efter bara en liten stund fick jag så sjukt ont! kröp upp i soffan och bara låg och tjöt en lång stund tills det värsta gick över. Nu har jag inte rört mig på över en timme så nu är det nästan helt borta, men jag vet ju att det kommer tillbaka om jag försöker röra på mig eller äta något....Har dessutom dottern hemma, känner att jag inte pallar med att ta mig till dagis och hem igen. Skitdag!
    sänder dig styrkekramar.magont är inte kul
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 09:53:35 följande:
    har en liten fråga som jag kanske skall ställa till butiken istället.. men ändå..jag köpte en klocka på rean på ur och penn i tisdags.. och nu upp täcke jag att en "sten" fattas... jag gav 300 kr för klockan så den vart ju inte gratis, och blev rätt ledsen när jag upptäckte detta. skall jag ringa ner till butiken och kolla.. det är ju ett års garanti på dem.. men frågan är ju om de har några kvar... funderade på om de inte finns här på Ikano också...
    rena skitkvalliten i den affären.maken köpte en klocka för 250 kr,den gick sönder under natten,visarna lossnade.den kostade 498 kr innan rean.vi fick åka ner och byta klocka,fast då den gärgen inte fanns på ikano så blev vi hänvisade till stan.På stan sa de att man visst kan byta klocka om det är en annan färg och samma modell.samma visa med nästa klocka.nu fick maken nog,men de vägrade ge tillbaka några pengar!
    utan skulle skicka den till lagning,skulle ta max 2 veckor.nu har det gått 3 och inte ett knyst från dem!och orginalkvittot tog de oxå.så idag ska jag in och fråga dem vad de håller på med!

usel kvallitet och usel personal har de
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 09:50:44 följande:
    Ah, nej jag har då ingen aning. vi var inne på biltema och kollade på cyklar där för ett tag sedan.. tror de kostade typ 500 kr där då. men sen kan det ju spela roll vad den kostade från början. ....haha, får hoppas han hittar en bil då =) synd att inte bussen går till hjärta till hjärta... det är en bit att gå... men imorgon kommer kompisen och hämtar mig med bil så slipper jag gå... hade jag nog inte gjort ändå.. orkar knappt gå till dagis längre, för jag får så on i höften när jag går långt.
    tror den kostade 500 kr.men vi ska inte ha mycket för den.den används inte ens och är inte mycket använd
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 10:11:59 följande:
    Mm... jag kanske kan komma över och titta på den någon dag om ni inte har vägarna förbi här.
    det går nog nån dag under helgen.är strandsatt tills maken har fixat ny bil.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 10:15:28 följande:
    Jag får ta å strosa dit då... humm.. eller jag cyklar nog.. för det är så jobbigt att gå nu när jag är gravid. Man får ta å passa på nu när Molly är på dagis.. ingen som vill fika ... Molly sall hämtas vid 13. Så innan dess..
    det verkar blåsa ute.jag vill gärna fika men vi ska till ikano vid 18 tiden,beronde på hur ofta bussen går dit.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 10:17:23 följande:
    Man kan ju hoppas att man får en ny klocka. Jag kan dock inte säga om stenen saknades innan, för kollade inte så noga... upptäckte igår att det var stenar i armbandet och det var då jag såg att det fattades en... men men... den kanske var borta redan innan jag köpte den...
    hoppas du får byta klocka.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!