-
Ja det är ju skitsvårt att veta HUR det "ska" kännas, när är det på riktigt liksom... alla upplever ju smärta olika...Apipoulai skrev 2009-05-10 22:56:05 följande:Jag har nog också rätt hög smärttröskel tror jag. Ska bli spännande när det är dags och se hur man själv upplever det som alla berättat om för en. -
Blir din mage aldrig lite spänd å hård?dinana skrev 2009-05-10 22:55:33 följande:Har nog aldrig haft sammandragningar, för det är inget jag märkt av i alla fall. Många pratar om det men jag har då ingen aning om vad de snackar om. Förvärkar har jag inte heller haft =( Är så nyfiken på vad som komma skall nu. De pratar ju om vändningsförsök, och det skall man ju göra nu i vecka 36 i så fall. Marayah försökte förklara för mig, men jag tycker det låter creepy... *hihi* Får se vad de har bestämt åt mig. Barnmorskan verkar inte veta så mycket, så får ta det med läkaren på onsdag. Vill ha onsdag idag. -
http://www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Graviditet--forlossning/Vandningsforsok/dinana skrev 2009-05-10 22:55:33 följande:Har nog aldrig haft sammandragningar, för det är inget jag märkt av i alla fall. Många pratar om det men jag har då ingen aning om vad de snackar om. Förvärkar har jag inte heller haft =( Är så nyfiken på vad som komma skall nu. De pratar ju om vändningsförsök, och det skall man ju göra nu i vecka 36 i så fall. Marayah försökte förklara för mig, men jag tycker det låter creepy... *hihi* Får se vad de har bestämt åt mig. Barnmorskan verkar inte veta så mycket, så får ta det med läkaren på onsdag. Vill ha onsdag idag. -
När ja prata me förlossningen häromnatten så sa barnmorskan att vissa känner tex bara av värkarna ner i benen
så ja är välldigt nyfiken på hur ja kommer uppleva det hela...
Å kommer vattnet gå först, kommer ja få dras me värkar drygt länge eller kommer allt gå snabbt.... kommer det göra skiiitont eller kommer det va "skönt"
Ja många frågot kan man ställa innan å inte en ända går att få svar på förens efteråt
-
gomorrn
skitväder då, men det gör att ja sover bättreså ja tänker inte klaga!
Det va nog bara liite som släppte igår men ja misstänker att det pågått i nästan ett par veckor, å dessutom så läste ja att den kan återbildas... Men det händer ju nånting iallafall...
Ska nog säga åt mannen att det är dax å börja me lite färdknäppar
nu har vi hållt uppe länge nog....
Dinana ja kände inte alltid av mina SD i början, kännde mig bara spänd å liksom proppmätt... men la man handen på magen så kunde man känna skillnaden...
-
ja måste börja fundera på p-medel... VÄGRAR stoppa in mig en ända hormon igen då ja mår så jädra dåligt av det å bara gråter helatiden, beter mig som en gravid kvinna typ
kanske e därför ja inte blivit sån nu
Vi vet ju att vi inte vill ha mer barn å vi har funderat på om T ska knipsa men ingräpp e ju lite läskiga... första tiden får det väll bli kondom men det avskyr vi båda, jag tycker inte det är skönt alls
aja får snacka lite me min bm... har funderingar på kopparspiral men då min mamma haft sånna problem me sina spiraler å haft infektioner osv så är ja lite avskräckt...
-
Seeegt va förnamnetFirstandhappy skrev 2009-05-11 09:24:25 följande:ja det blir segt på slutet... här ska man dricka kaffe o äta kaka idag...
Ja har kladdkaka kvar sen igår
men här blire nog mjälk till
det är mer vuxet
-
nee MJÖLK
-
det är ju regler dom har...dinana skrev 2009-05-11 09:54:31 följande:Så jävla tröttpå försäkringskassan. Har de något system över huvud taget eller? Fick ju papper från dem i fredags om att jag inte får någon sjukersättning då jag inte varit inskriven som arbetssökande hela tiden på grund av att jag varit hemma med dottern då hon inte fick någon dagisplats mars-maj förra året. Jag kunde ju knappast jobba när hon inte hade arbetsplats och så tvärtom... pga detta så får jag inga pengar alls nu framöver. Det är sjukt, blir så ledsen. Man får tydligen inte var sjuk längre... det är ju knappast så att man väljer själv att bli sjukskriven.
Du får väll börja ta av föräldrapenningen istället.. -
japp from 60 dagar innan beräknat datum!dinana skrev 2009-05-11 10:28:17 följande:Humm, kan man göra det?
jag börjar ta av min föräldrapeng idag då jag tycker det blir fel att gå kvar på alfakassan å vara arbetssökande nu för det är ja ju faktist inte...