• Bullan1978

    Tecken på att förlossningen närmar sig?

    Ja, förutom de uppenbara tre: slemproppen, vattnet och värkar...

    Vad mer kan vara tecken på att förlossningen närmar sig inom bara några dagar eller timmar?

    Att barnet bökar runt lite extra?
    Att man måste göra nummer två väldigt ofta?
    Andra symptom?

  • Svar på tråden Tecken på att förlossningen närmar sig?
  • Vhilma och Victor

    Att tarmen tömmer sig kan vara ett tecken.
    Jag knäskurade badrummet någon dag innan...Vet inte om det har någon betydelse, men kanske för att "bygga bo"

  • Bullan1978

    Vhilma och Victor skrev 2009-02-27 08:27:50 följande:


    Att tarmen tömmer sig kan vara ett tecken. Jag knäskurade badrummet någon dag innan...Vet inte om det har någon betydelse, men kanske för att "bygga bo"
    Kanske ska testa att skura golvet
    Ja, tarmarna vill tömma sig märker jag...
  • NiniMe

    Jag hade sammandragningar hela dagen sen körde jag igång värkarna på natten med tuttmassage ...


    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Bullan1978
    NiniMe skrev 2009-02-27 08:37:29 följande:
    Jag hade sammandragningar hela dagen sen körde jag igång värkarna på natten med tuttmassage ...
    Tuttmassage?? Haha! Det kan ju vara något. Ska testa!
  • Svea7208

    Tuttmassage är ngt som funkar gärna ihop med mannen då det kan leda till mer och då kommer vi till färdknäppen som jag och många med mej säger fungerar.
    Jag märkte med min senaste att när FL närmar sej så känns det som om man vill bajsa hela tiden och jag kräktes oxå mkt det är när bebis lägger sej till rätta sa min BM.

  • Mimmi P
    Svea7208 skrev 2009-02-27 09:53:22 följande:
    Tuttmassage är ngt som funkar gärna ihop med mannen då det kan leda till mer och då kommer vi till färdknäppen som jag och många med mej säger fungerar. Jag märkte med min senaste att när FL närmar sej så känns det som om man vill bajsa hela tiden och jag kräktes oxå mkt det är när bebis lägger sej till rätta sa min BM.
    Hur långt innan kände du att magen ville sätta igång och tömma sig? Bara dagen innan/samma dag eller flera dagar innan?
  • Bullan1978

    Svea7208 skrev 2009-02-27 09:53:22 följande:


    Tuttmassage är ngt som funkar gärna ihop med mannen då det kan leda till mer och då kommer vi till färdknäppen som jag och många med mej säger fungerar. Jag märkte med min senaste att när FL närmar sej så känns det som om man vill bajsa hela tiden och jag kräktes oxå mkt det är när bebis lägger sej till rätta sa min BM.
    Mycket roligt hur du beskriver hur tuttmassage kan leda till mer Vi snackar färdknäpp alltså. Kanske ska se till att få lite sexy time med min love. Inte lika sexigt är att mina tarmar tömmer sig ganska fort efter jag ätit nu. Så har det inte varit förut. Blir snabbt hungrig igen också... I wonder...
  • NiniMe

    Jag körde enbart tuttmassage, ingen färdknäpp här inte då mannen somnat ¨på soffan... men man måste slappna av och tänka på typ något wonderful haha jag massera bröstvårtorna, de tog typ någon min bara sen fick jag min första värk


    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Bullan1978
    NiniMe skrev 2009-02-27 13:09:09 följande:
    Jag körde enbart tuttmassage, ingen färdknäpp här inte då mannen somnat ¨på soffan... men man måste slappna av och tänka på typ något wonderful haha jag massera bröstvårtorna, de tog typ någon min bara sen fick jag min första värk
    Helt otroligt att det fungerade! Jag ska kanske våga mig på det då... Jag är ju samtidigt lite ängslig inför förlossningen. Jag har BF först om 13 dagar så det kanske inte fungerar än iofs...
  • NiniMe
    Bullan1978 skrev 2009-02-27 14:02:10 följande:
    Helt otroligt att det fungerade! Jag ska kanske våga mig på det då... Jag är ju samtidigt lite ängslig inför förlossningen. Jag har BF först om 13 dagar så det kanske inte fungerar än iofs...
    Jag hade gått över tiden 40+6, jag provade när jag var i v.38 men då funka de inte... Så vänta lite till
    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Bullan1978
    NiniMe skrev 2009-02-27 15:05:23 följande:
    Jag hade gått över tiden 40+6, jag provade när jag var i v.38 men då funka de inte... Så vänta lite till
    Okeeeej då... får väl vänta lite till då. Otålig! Dels för att jag är så uttråkad av att bara vänta. Dels för att det är nervöst att vänta p förlossningen. Dels för att jag är redo nu. Jag vill ha barn. NU.
  • NiniMe
    Bullan1978 skrev 2009-02-27 17:15:34 följande:
    Okeeeej då... får väl vänta lite till då. Otålig! Dels för att jag är så uttråkad av att bara vänta. Dels för att det är nervöst att vänta p förlossningen. Dels för att jag är redo nu. Jag vill ha barn. NU.
    Så känner nog alla Jag kände lika men den tiden jag gick över kändes de som jag "mogna" inför de som skulle komma..
    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Bullan1978
    NiniMe skrev 2009-02-27 20:38:33 följande:
    Så känner nog alla Jag kände lika men den tiden jag gick över kändes de som jag "mogna" inför de som skulle komma..
    Ja, det kanske är så. Att man mognar när man passerat datumet för BF. För jag känner mig rätt naiv inför vad som komma skall om jag skall vara ärlig.
  • Bullan1978

    ompa skrev 2009-02-27 23:32:40 följande:


    Bäbisen blir lugn. Den ligger lixom och samlar kraft
    Min bebis är faktiskt lugnare än vanligt. Nästan så jag blir lite nojjig över att det är nått fel. Men då rör den sig som tur är alltid. Shit vad jag letar efter olika tecken på att förlossningen kan vara på g märker jag... Men det är spännande. Min sambo sa idag att han också är redo för bebisens ankomst. Så nu är det dags för lilla bebisen att komma tycker jag
Svar på tråden Tecken på att förlossningen närmar sig?