• Bebislängtan82

Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2

Då fortsätter vi här. Här håller vi till som fått upprepade missfall och är ett stort stöd för varann i utredningar och ev nya graviditeter.

En del har redan plussat. GRATTIS  och en del av oss fortsätter att försöka.

Gamla tråden www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Lycka till

Är 2009 vårt år
  • Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2
  • snigelkatt
    Svar på #10
    Barnmorska sa att jag var tvungen att vänta en riktig mens (helst 2) efter vårt MA innan vi försöker igen. Att kroppen behövde den tiden på sig att läka, och för livmodern att "dra ihop sig" igen.
    Men det kändes ju bara för fånigt att använda kondomer nu, när vi försökt bli gravida i 2 år, så vi kör på ändå.... Hur stora är oddsen att vi skulle råka bli gravida nu lixom?
  • Bebislängtan82
    snigelkatt skrev 2009-02-28 17:05:46 följande:
    Svar på #10Barnmorska sa att jag var tvungen att vänta en riktig mens (helst 2) efter vårt MA innan vi försöker igen. Att kroppen behövde den tiden på sig att läka, och för livmodern att "dra ihop sig" igen. Men det kändes ju bara för fånigt att använda kondomer nu, när vi försökt bli gravida i 2 år, så vi kör på ändå.... Hur stora är oddsen att vi skulle råka bli gravida nu lixom?
    Det kan gå snabbt. Kroppen blir gravid när den är redo sa i alalfall min läkare,det är inget man kan påverka. Är kroppen redo blir den gravid
    Är 2009 vårt år
  • fruganL

Ja, det är så lustigt det där med hur länge man ska vänta. Somliga får ju besked om att vänta två cykler, andra en cykel och åter andra kan köra på när som helst. Personligen fick jag inga förhållningsorder alls efter mitt MA, ingen sa något om något, däremot fick jag inte ha penetrationssex förrän jag slutat blöda efter skrapningen.

• lottizm

jag fick också olika bud om hur länge man skulle vänta efter skrapning. läkaren som gjorde skrapningen sa att man skulle vänta en mens medan läkaren som skrev ut mig sa att man inte behövde vänta om man inte ville. jag vill vänta åtminstone en mens men det känns ju fånigt med kondom... vi har haft oskyddat en gång (i torsdags, när vi inte hade setts på 2 månader ) men det ska väl till om det blir nåt. resten av månaden får det bli med skydd iallafall för jag vill vara mer förberedd den här gången.

• snigelkatt

Vad snurrigt dert är med denna nya hemsidan! Allt går mycket långsammare, man blir ju sjukt irriterad!

• kiiza
    Svar på #15
    Jag håller med,den är mycket långsammare!
  • BettanB

För att inte tala om hur ont jag får i ögonan av färgerna. Vad f-n tänker de med; om de nu gör det? Varför inte ta in en kognitionsvetare som styr upp om de nu absolut skall byta ut hela designen igen? *muttrar-och-morrar*

Nosce Te Ipsum
  • fruganL

Hur är det nu med statistiken?
    Hur många får missfall? Och av dem - hur många är det som får MA?

• vinterkatt
    Svar på #19
    Där har jag oxå fått olika bud - vissa läkare sa att 50% av alla graviditeter slutar i mf (om man även räknar med alla mf där kvinnan inte visste om graviditeten. Men hur kan man veta om dem så att de räknas i statistiken, då?), andra att det är ca 25%.
    MA har blivit "vanligare" på senare år, eller snarare upptäcktes de tidigare iom många tidiga VUL. Många MF kunde ju varit MA utan att de upptäcktes.
    Flummigt det hela. Jag har bestämt att inte ta något i förskott. Statistiskt sett är det ovanligt med 3 mf (jag har haft 2) men det betyder inte att det inte händer.
Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2