• Nivde

    "Augusti 2006-mammorna"

    Hej!

    Fortsättningstråd nr. 10 för oss som blev föräldrar i "augusti" (juli/augusti & september) år 2006 och bor i och runt Uppsala!

    Vardagen susar förbi och vi försöker hänga med så gott det går. Vi har nu följts åt sedan i början av år 2006 och håller fortfarande kontakten och träffas så ofta vi kan, vilket tyvärr blir för sällan. Alla barn har nu passerat 2½ års strecket och börjar komma in i den "fina" trotsåldern. Många av oss har blivit flerbarnsföräldrar och fler blir det nu under kommande höst.

    Önskar er alla en riktigt skön senvinter, med snö utanför dörren och mysiga hemmakvällar , men jag hoppas att våren snart är i antågande.

    /Annapanna


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"
  • Nivde

    Är på väg till jobbet här.

    Önskar Albin en god namnsdag, även om han säkert sover sött nu... 

    Sofia: Åh vad jag önskar att Augusts mage skulle börja fungera bra. Stackars lilla killen.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Ska dumpa i säng här efter en psykiskt tung natt men måste bara få kommentera FL's senaste utseende med ett stort URK. Usch så plottrig den är.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Hmm, tyvärr verkar det som att jag inte har ägglossning varje månad. Har haft Clearblues ägglossningsstickor och har testat i 8 dagar och ännu ingen ägglossning. Jag borde ha haft det senast idag... Blä och bu säger jag!

    Jag hoppas att ni får kanontrevligt imorgon och att maten är smaskig.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde
    Ida: Ingen äl - ingen mens? Men vad är det då för rött som "flödar" varje månad runt den 17:e och några dagar framåt? Hmm... kanske ska googla lite ikväll.

    Linda: Tack för informationen. Då ska jag avvakta ett tag till och om inget sker så tar jag kontakt med gynekolog.

    Nu ska jag hämta Edvin och sen till Gränby och handla.
    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde
    Linda: Tackar!

    Vi får väl se hur det blir nästa månad. Måste erkänna att jag bara antog att jag hade en fungerande ägglossning. Dels blev ju Edvin till direkt och sen har jag en mens som kommer som en klocka... Det känns lite jobbigt nu. Samtidigt är det en aning futtigt av mig att beklaga mig så mycket när vi endast försökt vid två "ägglossningar" (inkl. denna). Jag som trodde i min enfald att det inte blivit något första månaden för att jag räknat fel på ägglossningstiden (räknat på en cykel på 28 dagar trots att jag har 30 dagar). Men nu kanske det var så att jag inte hade någon ägglossning då heller.

    Är så avundsjuk på er som ska träffas och käka. Här hemma fuskade vi ordentligt och köpte med oss mat hem från Burger King. Det var gott men onyttigt.
    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Hej på er.

    Ska in och arbeta en kvällstur idag och jag ångrar mig sååååå att jag la in en sådan på schemat. Jag hade hellre arbetat natt.

    Önskar alla en riktigt trevlig helg och hoppas på att ha energi att skriva ett längre inlägg under helgen.

    KRAM.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Hejhopp!

    Jag har verkligen varit urusel på att skriva på senaste tiden. Jag har arbetat en hel del och avdelningen är just nu enormt tung, både fysiskt och psykiskt. De senaste tre passen, kväll på fredagen och sen lördag och söndag natt tömde mig på energi. Jag ska arbeta torsdag natt igen och har då skrivit i personalpärmen att jag inte vill vara på den salen då. Måste få en paus. Det känns jobbigt att känna så här för hur jobbigt jag än har det så har ju patienten det ännu värre... {#lang_emotions_frown}

    Till något muntrare. {#lang_emotions_smile} Det har gått ganska bra att lämna på förskolan de senaste gångerna, förutom idag. Jag som trodde att det äntligen vänt. Men jag hoppas på att det var enbart ett tillfälligt bakslag. 

    Förresten... någon av er som har ett smart sätt att laga galonvantar? Edvin har ett par Abeko med foder på insidan. Det har blivit ett litet litet litet hål...

    Edvin har tyvärr återigen haft problem med vaglar. {#lang_emotions_frown} Ska de aldrig sluta komma... Argh! Dumma vaglar! Just nu är det dock bra. De sista vageln sprak för några dagar sedan så nu kan man enbart ana knölen.
    Förutom detta har han varit ovanligt frisk. {#lang_emotions_smile}

    Jag hade nog ägglossning till slut, men jag testade aldrig med teststickor. Jag fick ökade flytningar och mensont runt förra tisdagen. Jag har ju aldrig direkt funderat på NÄR jag får de ökade flytningarna och mensontet och har nog tyckt att det legat sådär mitt emellan mensperioderna. Nu ska jag börja testa med stickor tidigt och fortsätta ända till ca 9-10 dagar innan beräknad mens.
    Jag har läst en del och det verkar inte vara helt ovanligt att kunna ha sin ägglossning så sent som en vecka innan mensen... Förutom att jag känner mig en aning fantatisk och nu ganska påläst så mår jag bra. {#lang_emotions_wink} Vi tycker ju naturligtvis att det är tråkigt att det inte tog sig lika lätt som tidigare. nu hoppas vi på en fin ägglossning nästa månad och att det passar in i våra arbetsscheman samt att Edvin håller sig frisk.

    Nästnästa helg åker vi till värmland och firar min morfars 90-års dag! Någon som har ett bra tips på en kul present?
    Vi har hyrt bil. Det blir några hundralappar dyrare än tåg men samtidigt ökar bekvämligheten. Tyvärr har inte Staffan körkort utan han och Edvin sitter bak och jag får vara ensam chaufför. Nu tycker jag det är roligt att köra bil men det är bra att ha en back-up om jag skulle bli dålig eller nåt. Usch, så negativ jag låter. Klart jag inte blir sjuk. {#lang_emotions_laughing}

    Nu ska jag göra mig en kopp te och titta på nåt på tv och sen dumpa i säng.
    Imorgon ska jag dels ringa till vår husläkare och boka en tid för Edvin. Vi vill att hon ska titta på hans enorm tonsiller och se om han inte även har polyper (vilket det ju är en ganska stor chans/risk att han har). Jag vill även att hon ska titta på hans fötter. Han går fortfarande lite snett på dem.
    Jag ska även ringa till den präst som ska viga oss. Jag har aldrig varit på ett bröllop så jag har noll koll på hur de går till, i liten skala. De som visas på tv har jag sett men det är ju alltid påkostade och enormt stora.

    Nu ska jag göra mig en kopp te och titta på nåt på tv och sen dumpa i säng.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Bidde ett ego-inlägg... {#lang_emotions_embarassed}

    Jag läser dock här flera gånger per dag och tycker det är så himla kul att läsa om vad ni gör.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Hrm. Cut'n'paste fungerar alltid bra men jag glömde visst att använda mig av delete. {#lang_emotions_laughing}


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"