Inlägg från: Shoegal |Visa alla inlägg
  • Shoegal

Hudbur för bil!

Det är ju en liten hund (väl?) så ni behöver ju ingen mastodontbur direkt. Hundburar finns att köpa i Zoo-affärer, på Jula, Granngården osv, om jag inte missminner mig. Kika på Blocket.

Vill du ha specialgjord bur efter bilen har jag några länkar:
    www.kulltorpspressgjuteri.se
    www.lundhs.com
    www.robusthundburar.se

• Shoegal

Skillnaden är väl främst passformen. Vi har en halvcombi och då fungerar inte de vanliga eftersom de oftast är fyrkantiga. Har man en helkombi och köper en liten/halvstor hundbur går antagligen lätt in i kombin. Man måste ju kunna stänga luckan och samtidigt ska hunden få plats i buren

Det finns ju öglor i lastutrymmet på bilar och jag tror att det är meningen att man ska spänna fast buren där så den står säkert vid en ev olycka
    Vi har inte kommit så långt att skaffa bur, vi har bara ett hundgaller än så länge. Upptäckte att en hundbur skulle kosta ca 7-8000 för våran bil, iaf på den sista länken så vi får spana vidare :-/

• Shoegal

Nej, man får maila för prisuppgift eftersom de specialtillverkar. Vissa modeller har de i lager dock. Men priser får man iaf fråga efter.

• Shoegal

Av samma anledning vill vi också ha hundbur istället för galler men har tyvärr inte hittat ngn bur som passar våran ekonomi Vi får leta begagnat istället

Annars finns ju sele man kan spänna fast i bältet men då får ju hunden sitta i sätet och det får inte våran (ofta), även om hon gärna vill

Svar på tråden Hudbur för bil!