Nä nu e jag arg!
Träffande jämförelse, Muminmy!
Träffande jämförelse, Muminmy!
Läser man upprätthållningen så vet man hur moderatorernas arbete fungerar och då behövs inte titeln tas bort när vi skriver som vanliga medlemmar.
cotton, självklart!
Det som krävs av en moderator är inte bara "x antal timmar" utan redaktörens förtroende enligt vad han har bedömt utifrån vår medverkan här och våra kunskaper om reglerna.
Han kräver inte att vi ska vara 100 % fläckfria men vi ska förstå oss på reglerna och klara av jobbet att bedöma de anmälningar som kommer in på bästa korrekta sätt.
Du har fortfarande inte läst, noname? 
Jag tar inte det personligt. Men jag blir frustrerad när jag för tredje gången förklarat samma sak om och om igen för en och samma medlem och sedan stöter på en sån här tråd. Precis som ett kassabiträde inte tar åt sig personligt av gnällande kunder men naturligtvis själv blir irriterad till slut när ens arbete störs av onödigt gnäll. Det är väl inte meningen att man ska behöva stämpla in i pannan på folk att de ska överklaga om de är missnöjda och inte skriva arga forumstrådar?
Hade jag struntat i detta hade jag inte varit moderator.
Nej nästa gång du "snear ur" skickar du en överklagan till redax, noname!
Det är det enda som faktiskt kan hjälpa ser du!
Har man fått en felaktig parkeringsbot ringer man inte hem till lapplisa och klagar.
Det hjälper föga!
Och vet ni vad? "Lapplisa" har rätt att bli "aggro" om man ringer hem till henne för att gnälla om en parkeringsbot! 
Jindra, ja det är väl ganska typiskt egentligen.
Vi ska ha en speciell moderatorfärg sedan är det tänkt.
*informerar*
Det ser jag fram emot. Just nu skriver vi oftast fetmarkerat och undertecknar med moderator för att förtydliga.
Stackare! 
Det måste vara ännu jäkligare när man jobbar i ett serviceyrke som kräver att man ler och håller god min också. 
Här kan jag ju vräka ur mig mina synpunkter eftersom min huvudsakliga uppgift här inte består i att le sött och ta emot skit. 
Bubbsan, är det mig du riktar dig till? (framgår inte av dina inlägg)
Jo jag måste rätta dig, för du har fel i att jag skulle ha gått till personligt angrepp mot fnösket. Jag har endst bemött hennes agerande här.
Jag tar inte det på mitt ansvar att hon valt att fly fältet istället för att följa de instruktioner hon fått av moderatorerna. Om jag går på aggressivt beror det just på att jag är väldigt trött på att behöva tjata så många gånger utan att informationen tas emot.
Har man redan fått ett inlägg bortplockat ihop med varning för att man diskuterat enskilt ärende och ifrågasatt moderators beslut så borde man väl lärt sig, eller hur?
Redan i början av tråden visar fnösket också att hon mycket väl är medveten om att trådar som dessa inte går hand i hand med upprätthållningen:
"jag blir väl varnad för det här oxå.. men herregud vi lever väll i ett fritt samhälle
jag skrev ju ingenting dummt elakt eller så.. En endaste ynka liten tanke"
Moderatorerna kunde lika gärna plockat denna tråd direkt och gett henne en andra varning men valde istället att bemöta detta. Då tar jag inte på silkesvantar när jag ger svar på tal. 
Julmust (ursäkta om jag är långsam med svaren här),
Man får diskutera reglerna och dess tolkningar. Det som inte är tillåtet är att ifrågasätta ett specifikt beslut som moderator redan tagit. Vi moderatorer får ju naturligtvis inte gå ut och berätta för hela forumet att "den och den" fått en varning och diskutera hur jävligt just de beter sig här. Likväl får inte den anmälda parten diskutera ärendena och spy galla över domen de fått. Sånt är totalt onödigt och respektlöst.
Eftersom möjlighet att framföra en ordentlig överklagan finns så tillåts inte sånt dravel i forumet.
Rent allmänna frågor är däremot tillåtna och även välkomna av moderatorerna samt redaktionen. Vi har en speciell tråd för att samla såna funderingar här:
www.familjeliv.se/Forum-5-163/m4180091.html
Du är inget svin fnösket, du är en.... öh....groda? 
Solaris, jag tror du övertolkar en hel del när du läser mina inlägg.
Det här är internet och jag är inte den som sitter härhemma och låter sånt här påverka mig nämnvärt. Precis som jag svarade innan så är det helt naturligt att skippa silkesvantarna efter ett par gångers trevliga förklaringar.
Att jag besvarar den här typen av kritik mot moderatorerna beror på att jag tycker det ofta är bättre att ge svar på tal än att, som regelverket egentligen föreskriver, bara plocka bort inläggen i det tysta.
Ett stor del av problemet är just detta:
"det är att VI känner oss kanske trampade,orättvist behandlade..whatever...e du m vad jag menar?"
Man tar alldeles för personligt åt sig av ett bortplockat inlägg istället för att se det för vad det är. Att bryta mot reglerna genom att vräka ut sitt missnöje här i forumet är inte rätt väg och det är det jag svarar på.
En anledning till att det inte är tillåtet att ifrågasätta moderatorernas beslut är att såna här trådar ofta drar till sig medlemmar som hakar på och börjar fylla på med felaktigheter som "drar ner sajten i skiten".
Att man fått flera varningar brukar vara en sån felaktighet eftersom många förväxlar varningar med enkla tillsägelser eller t.o.m. ett bortplockat dublettinlägg. Eller så påstår man att man fått varning för en åsikt man haft, vilket naturligtvis inte stämmer. Vi fäller inte inlägg grundat på åsikten utan på innehåll och formulering.
Att jag blir arg som moderator beror på att mitt arbete som moderator störs av sånt här, inte att jag tar åt mig personligen. 
noname,
"vulkanmyran...jodå...det gäller...men bevisligen inte om det är en moderator med i bilden..."
(angående Off Topic)
Det är sånt där som kallas kvalificerat skitsnack. Har du sett dig om i forumet? Om vi skulle börja rensa bland alla OT-diskussioner så fick vi inte annat att göra.
OT är inget moderatorerna bryr sig om såvida det inte på ett tydligt sätt stör debatten så att flera medlemar reagerar på det. Det kan väl knappast påstås att den här tråden varit särskilt mycket OT. 
Nu verkar det nästan som om du riktigt letar saker du kan kasta på moderatorerna. Det börjar bli ganska löjligt!
Vill du låna ett par bättre begagnade vadarstövlar, RL? 
Ännu mer kvalificerat skitsnack. Väldigt trist att du delar in medlemmarna på det sättet, Solaris. Det gör inte jag och det är väl tur det. 
Jag utdelar varningar till de som bryter mot reglerna. Det går inte att "fjäska" sig från det. Oerhört oförskämt av dig att antyda att moderatorerna skulle vara mutbara. 
Det är rätt så tröttsamt med paranoida spekulationer och mindervärdestänkande så fort det råkar finnas en moderator i närheten. Vi är vanliga medlemmar vi med. Jag lovar, jag bits inte.
Du behöver definitivt inte fjäska för mig. Det enda jag kräver är att du håller dig inom ramarna för vad FL tillåter.
Tant Raffa,
Ja det blir riktigt löjligt ibland när allt jag skriver tolkas som något slags "för eller emot" vissa medlemmar.
Moderatorerna får visst inte skratta åt någons skämt eller umgås på ett trevligt sätt här med övriga medlemmar utan att det ska påstås att de "fjäskar" för oss! 
Vad vinner man för fördelar med att vara trevlig mot en moderator egentligen?
Inte mer fördelar än man för genom att vara trevlig mot andra medlemmar här. Man får vänner.
Mina vänner här har knappast kommit undan för det när de travat över gränsen. Faktum är att flera av dem har både en och annan "synd" bakom sig. Tro det eller ej men det är faktiskt lättare att utdela en varning till en man vet förstår än någon man misstänker kommer göra en stor grej av saken och öka på sitt hat mot moderatorerna.
Det finns minst två inlägg i den här tråden som egentligen skulle fått varning och det är inte något fjäsk som gör att de ligger kvar kan jag lova. Istället försöker jag ihärdigt förklara hur det ligger till. Envis som jag är
Tror t.o.m. att jag är skyldig till minst en av dem, RL!