Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 22:51:12 följande:
Gjorde hela sommaren, har inte skadat mig på ett år Blir lite arg på mig själv bara att jag inte tog den där remissen och gjorde utredningen som det var meningen, utan gick på vad en sköterska sa. Måste fråga er andra också. Har ni svårt att prata med psykologer och andra överhuvudtaget om hur ni mår? Är det fler som mår riktigt dåligt under vissa perioder? Jag kan inte öppna mig för någon, känns så jävla svagt på något vis. Inte ens för mamma.
Det är väl inget som hindrar att du ändrar dig? Säg till läkaren att du kommit på andra (bättre?) tankar och att du ändå vill göra en utredning.
Jag säger minst hemma och bland okända. Mina vänner får höra desto mer. När jag var tvungen att prata med olika läkare osv så fick jag alltid ett fall neråt efteråt. Lika jobbigt varje gång.
Mått dåligt har jag gjort de sista 50 åren eller nå't. Ibland sämre och ibland ännu sämre. Det har funnits en del hyfsade perioder också liksom en del väääldigt djupa dalar. För fyra år sedan höll jag på att kliva av helt och hållet.