Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande:
HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!! jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
Myndigheterna består av ett gäng tjänstemän. Det hörs på namnet vad deras jobb består i, nämligen att utföra tjänster. Lämpligen då åt folket som behöver hjälp. Tyvärr har de flesta inte förstått detta utan tror att de har jobbet för att spara pengar åt sin myndighet.
Jag kan hålla med dig i allt du skriver. Jag ser rött bara jag ska ha det minsta med dem att göra! Förbannade paragrafryttare nästan allihop. Det finns undantag. När jag stöter på ett så'nt, så försöker jag få namnet på denne och använder denne framöver. Tyvärr brukar dessa inte bli långvariga utan skaffar sig nya och antagligen bättre jobb.