Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Gillar inte heller nya FL, men jag har överlag otroligt svårt för förändringar så.

Himmelkropp - Grattis o lycka till min utredning börjar 13 mars

• Aquagreen
    Svar på #50
    Himmelkropp skrev 2009-03-02 14:40:35 följande:
    DU och JAG måste stötta varandra nu vägen ut. Gör du adhd och as samtidigt?Ska du träffa en läkare på första utredningsdagen?
    Det ska vi absolut göra nej jag kommer träffa en sjuksköternsa på första samtalet, du då? Tycker de känns lite sådär att man ska träffa en sjuksköterska först innan man får komma till läkare, som att man inte väntat nog.
    Vet inte men kommer nog göra ADHD först, tror jag.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-03-03 12:18:34 följande:
    Jag är skraj för de här med utredningen. De spänner och det håller på i kroppen. Känner mig orolig.
    Känner precis samma som dig, känner mig stressad över att de på några få samtal ska framgå hur de verkligen är, rädd att dom ska viffta bort allt o säga äh dig är de inge fel på.
    Du skulle den 18 e?
    Hur länge har du fått vänta på utr?
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-03-03 13:54:23 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 10:53:32 följande:
    tog en igår och en imorse...tror du inte att jag ringt läkaren eller????shit alltså vilka människor det finns.
    Förstår din reaktion, jag kände mig verkligen påhoppad o ifrågsatt när jag fått concerta av en vän, det finns alltid människor som tror sig veta mer än andra.
    Hoppas du får tag pådin läkare o att det känns bättre idag, kram

Himmelkropp - Typ 3 månader, det har blivit påskyndat massor så det gick fort, men i min värld allt för länge.
  • Aquagreen
    Svar på #78
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 17:37:19 följande:
    jag tror jag snart kommer att sluta att svara på inlägg. då allt jag typ skriver ska mistolkas.
    Det tycker jag inte du ska göra, men kanske fundera på varför just dina inlägg misstolkas? Kan ju bara svara för min egen del men kan väl tycka du uttrycker dig lite plumpt o onödigt hårt ibland.
    Är du utredd el väntar på utredning?
  • Aquagreen

Anonym HEJ - Då gräver vi ner detta, du har säkert glömt de för lääääänge sen el inte alls gjort nån grej av de men det har jag, haha ja man är fan bra knasig.
    Jag förstorar väldigt ofta upp sakr jag känner mig kränkt/ifrågasatt över o tar åt mig så som att någon hade spottat mig rakt i ansiktet, jag antar att det hänger ihop med ADHD el om det är något AS? vet ej Inte bara att jag förstorar upp saker jag glömmer aldrig heller, kan älta o älta i år.
    Finn saker som hände i början av mtt o min sambos förhållande som jag än idag drar upp o blir ledsen över, det är inte så roliga saker iofs men de sitter kvar precs som de vore igår.

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 18:41:20 följande:

Jag är #förtidspensionär fast ja är under 30 år.har idag vart hos psyk dr. och han tror att ja (även) har Asperger.av mina problem som jag har med ljus, lukt, syn, ljud, beröring saker..
    På vilket sätt yttrar sig det?
    Varför jag undrar är för att även jag har problem med beröring/närhet, jag o sambon har sex, ibland väldigt sällan o då är det bara väldigt "mekaniskt" alltså bara sex, ingen beröring el närhetför det klarar jag inte av.
    Klarar inte av att krama/bli kramad av vänner/familj, inte kysar el pussar av sambon.
    Lukter är jag helt uppslukad av o står gärna lääänge i matbuktiken på tvätt/rengörings avd o luktar ser o känner, jag måste alltid lukta o känna på allt.
    Jag dricker knappt för jag upplever det obehagligt, äta gör jag max 2 gånger per dag, känner ett visst obehag inför det med.
    Är det jag beskriver AS drag?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 19:01:34 följande:

ja har faktiskt ingen aning om denna diagnos. Mer än då jag tog upp med dr om mina problem så sa han helt allvartligt att det här låter jätte likt aspberger och tror jag har det. frågade om jag hade gjort eleplepsi undersökning? och berättade om mina ryckningar i arm o "rysningar" i vöer kropp.jag kan inte äta mat som jag inte tycker luktar "gott". de orsakarar kvälningar och kräkningar. jag kan inte se på folk som har prickiga, randiga, rutiga kläder. Vissa dofter kan göra mig spy färdig, få mig må dåligt. För mörkt i ett rum blir ja lätt "deprimerad känsla" och försöker få svärföräldrar att förstå attt jag inte kan ha de så mörkt. (även nya beta är för mörkt för mig, ont i ögonen och blir mer dempar/deprierande känsla i kropppen av detta mörka) jag kan itne ha vissa sängkläder i sängen, kan inte ha på mig vissa kläder. kan inte sova om sängkläder luktar "konstigt".. vissa käder kan ja inte ha på mig då vissa ändrar helt enkelt doft efter man tvättat dem. ja är oehört LJUD känslig och kan i tex ett köpcenter gå fram till okända människor o informera dem om att deras mobiltelefon ringer. jah kan få "utbrott" och bli väldigt irriterad/arg om tex en klocka/köksklocka tickar. man hör ventilations systemet arbetar. datorns arbets sus. folk som pratar.  öron proppar kan ja inte hellet ha då låter de konstigt i öronen ändå, och ttjuter i öronen. jag är på vissa ställen på kroppen äcklad/mår dåligt om jag blir tagen där vissa ställen  ja o en del problem till . och har svårt med sex gillar inte direkt bli berörd med händer, men ussar på halsen är något jag hellre vill o kan "njuta" av.  känner mig så värdelös.ja detta var väl en rätt kort förklaring hur ja har de
    Oj vad jag känner igen mig i vissa av de sakerna du beskriver, de har jag aldrig ens tänkt på att de kan bero på något.
    Förstår att du har det riktigt jobbigt, ska du få göra en AS utr?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 19:23:45 följande:

min dr frågade vilka papper ja hade hemma fr min barndom o titdigare utredningar, utlåtande ect. ja skulle lämna in alla papper ja hade hemma.sen skulle ja ringa  till kommunen o få alla papper på att dem inte anser att ja behöver/inte får hjälp ifrån SOL eller LSS. min dr är arg på kommunen. o FK vet om vilka problem ja har med dem o deras "hot" (som ja upplever de) som kommunen sagt.  ja vet inte ritkigt va som kommer att hända. han skulle väl prata med ngn mer. och han informerade mig även denna månaden att han o min psykolog står på min sida, och o kommunen skulle börja jävlas med mig i min fräldraroll har jag folk bakom mig o de känns skönt.tror du att du har as eller adhd?!.. ska föröska sitta o leta reda på lite om adhd o asp på svensa. och försöka leta igneom alla myndighetspapper som ja kan ge min dr. till lån. men får bli efter dottern är lagd o pencilinet intaget o astmamedicnen.har vart tuff dag med både gyn läkar besök med besked. och psykläkare, möte med 2 i vår utbildning och sen läkare med tösa är så trött o slut. kroppen värker
    Låter som en hektisk dag för dig, förstår att du är slut.
    Måste man ha med sig massa pappaer själv från ungdom/barndom?
    Jag har gått på BUP o legat på barnpsyk, men har ju själv inga papper därifrån
    är jag så övertygad om att jag har ADHD, hade med mig en "lista" jag skrivit o förklarat olika symptom jag har o många av de tydde klockrent på AS, eg bryr jag mig inte om jag får AS på papper men skulle nog vara skönt att få veta varför man är/gör så, då många av mina jobbigaste problem är typiska AS drag.

En fråga till er med AS/ADHD jag har nåstan inga minnen från min barndom, är det ngt att fundera över el är de bara så de kan vara? alltså jag menar om de skulle kunna vara något med diagnoserna el om alla har de så?
    En fråga till kan man kräva ut sina journaler o var gör man de ifrån? måste jag begärna journaler från gyn om jag vill se vad de skrivit o från psyk om jag vill se vad de skrivit?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 19:23:45 följande:

min dr frågade vilka papper ja hade hemma fr min barndom o titdigare utredningar, utlåtande ect. ja skulle lämna in alla papper ja hade hemma.sen skulle ja ringa  till kommunen o få alla papper på att dem inte anser att ja behöver/inte får hjälp ifrån SOL eller LSS. min dr är arg på kommunen. o FK vet om vilka problem ja har med dem o deras "hot" (som ja upplever de) som kommunen sagt.  ja vet inte ritkigt va som kommer att hända. han skulle väl prata med ngn mer. och han informerade mig även denna månaden att han o min psykolog står på min sida, och o kommunen skulle börja jävlas med mig i min fräldraroll har jag folk bakom mig o de känns skönt.tror du att du har as eller adhd?!.. ska föröska sitta o leta reda på lite om adhd o asp på svensa. och försöka leta igneom alla myndighetspapper som ja kan ge min dr. till lån. men får bli efter dottern är lagd o pencilinet intaget o astmamedicnen.har vart tuff dag med både gyn läkar besök med besked. och psykläkare, möte med 2 i vår utbildning och sen läkare med tösa är så trött o slut. kroppen värker
    Låter som en hektisk dag för dig, förstår att du är slut.
    Måste man ha med sig massa pappaer själv från ungdom/barndom?
    Jag har gått på BUP o legat på barnpsyk, men har ju själv inga papper därifrån
    är jag så övertygad om att jag har ADHD, hade med mig en "lista" jag skrivit o förklarat olika symptom jag har o många av de tydde klockrent på AS, eg bryr jag mig inte om jag får AS på papper men skulle nog vara skönt att få veta varför man är/gör så, då många av mina jobbigaste problem är typiska AS drag.

En fråga till er med AS/ADHD jag har nåstan inga minnen från min barndom, är det ngt att fundera över el är de bara så de kan vara? alltså jag menar om de skulle kunna vara något med diagnoserna el om alla har de så?
    En fråga till kan man kräva ut sina journaler o var gör man de ifrån? måste jag begärna journaler från gyn om jag vill se vad de skrivit o från psyk om jag vill se vad de skrivit?
Svar på tråden vuxna med adhd add as