Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Känns som jag frågat förr men är det bara jag somäter så hög dos Concerta? Trappar ni andra upp försikigt? jag gick på 72 mg direkt o nu 90 mg o ska öka mer :-O
    Har tappat 1.5 kg på en vecka.

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 13:04:45 följande:
    Jag behöver tips. 

Jag har en killkompis på msn som ska göra aspergerutredning. Han säger hej och frågar hur det är men grejen är att han bryr sig inte om hur man mår för hur man än svarar säger han "mm okej" och börjar snacka om sitt eller så börjar han snacka om sitt innan jag ens hunnit säga hej till honom. Kommer jag åt en öm punkt då loggar han ur. Han har känslosvallningar. Han blir deppig, börjar gråta osv när han exempelvis snackar med en person han håller kär på skype så han bara loggar ur skype och lämnar tjejen där ovetandes. 

VAD är det för fel på honom?? Har han asperger och varför beter han sig så jäkla konstigt enligt mig?
    Han har Asergers, jag är precis likadan.
  • Aquagreen

Hemmelkropp - Hann inte skriva färdigt jag är som sagt likadan.
    Det är inget jag gör medvetet o trots att ngn påtalar att de tar illa upp el blir arg såär det som att det rinner av mig o jag rycker på axlarna, JAG kan till o med bli upprörd på personen som blev arg på mig från första början, helt knasigt.

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 15:07:06 följande:
    Jag förstår mig inte på asperger. Hur ska folk som inte har adhd förstå mig då?  Fan va knäpp jag är.
    Förstår det, jag förstår mig inte på "normala"
  • Aquagreen

Himmelkropp - Precis, alltså normala människor *S* De enda jag klarar av att umgås normalt med är min familj, har inget intresse av att umgås utöver de.

• Aquagreen
    Felicia6 skrev 2009-04-22 15:18:41 följande:
    Jag gick ner 0.7kg sen igår.. Nu är jag ju iofs viktopererad oxå men det fler flera månader sen jag gick ner så mkt på så kort tid så jag undrar om concertan har lite med saken att göra oxå..Jag trappar upp med en vecka i taget jag och dos 18,36,54
    Känner du olust inför mat?
    Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:06:55 följande:

jag mår illa rätt ofta. men jag har nästan ingen lust till mat,, och vissa dagar känner ja ingen hunger för  ens jg vissa ibland får mat serverat, då undrar jag vart all den hunger kom ifrån
    Jag känner att jag lärt mig hur du menar så de är ok mellan oss
    Jag vet inte el jo de vet jag ju jag känner inte att de händer ngt så därför får jag så hög dos, han sa att vi kan gå upp en bit över 100 mg, ev att jag utöver 90 mg ska kompletera med Ritalin oxå.
    HellviHumle skrev 2009-04-22 16:00:42 följande:
    Känner igen alltför väl!
    Det är jobbigt el jag lider väl eg inte av de, bara att jag då ofta blir "ovänn" med folk.
  • Aquagreen

Felicia6 - Jag känner inget, men vet ju att man kan få ökad ångest o hjärtklappningar av det.

Fjärilen - Oj, är det rött, alltså färskt blod? Kolla genast upp.
    Kan de vara all medicin som retat upp ett magsår?

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-23 23:27:42 följande:
    Go natt och sov så gott! Hoppas du får en bättre dag imorrn.
    Va singel? Huh..

Ikv ska jag ha fest, ska dricka alkohol, känner mig lite orolig, slutade ta concertan igår men känns ändå obehagligt.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-24 08:59:22 följande:
    Japp känns bra de!
    Varför har du slutat ta den? Concerta alltså
    Bara för ikv, jag ska festa så då är ingen hit att ta concertan då, känner mig skit sur o grinig för att jag inte tagit alla mediciner idag, jobbigt.
Svar på tråden vuxna med adhd add as