vuxna med adhd add as
Hej,
Jag har nyligen fått add o börjat på concerta, så jojnar er för lite gemenskap
Hej,
Jag har nyligen fått add o börjat på concerta, så jojnar er för lite gemenskap
Måste bara säja att jag är imponerad av hur klar bild ni har av er själva o vad som är problemen. Skulle aldrig klara få ihop en sånhär uppspaltad tydlig lista, är skitdålig på listor. Blir bara massa extrablaj o förklaringar så det slutar med att det blir ett brev, eller en novell, som blir till ingeting. Det var väl ett av mina problem det kanske...:
*dålig list teknik.
finns den förra tråden där det stod listor på vad alla hade? finns det såfall nåt lätt sätt att hitta den?
Sen är det också skillnad på hur det funkar för en person med adhd/add, eller utan. En som inte har det blir speedad på amfetaminet o den som har det blir "normal". I alla fall är det så det har vart för mig. Jag har "drogat" på amfetamin i många år innan ja fick diagnosen men det har visat sig vara självmedicinering, då ja inte gjorde det för att uppnå rus eller vad man ska säja, för mig funkade det lugnande, jag fick bättre organisation på dagen, kunde leva mera efter scheman o fick klart saker ja påbörjat osv. Jag har nyligen börjat på concerta o upplever samma, att huvet klarnar o ja har fått jämnare humör, längre stubin, bättre tålamod, lugnare inuti osv. Jag tror ja vet hur det känns att va speedad, o det är inte såhär i allafall. Hoppas du klarar hålla ut o se om medicinen blir bra för dig. Om det är till nån hjälp kan ja säja att ja var o lämna drogtest o concertan syntes inte där. Har också hört det där med gratis tjack men det är ju som hej sa, ingen dos i den bemärkelsen eller det syfte som man får utskrivet. Ta den som ordinationen så är det medicin. Kram på dej, hoppas det blir bättre för dig.
Anonym (...) skrev 2009-03-16 14:29:54 följande: