Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 19:18:14 följande:
    Någon här som har diagnosen ADD? Då man från skolans sida undrat om sonen kan ha det. man skulle iallafall vilja utreda honom för att se. Man tycker han är för lugn, drömmande ibland. svårt att koncentrera sig när han tycker det e ointressant eller tråkigt, har svårt att ta emot flera instruktioner o sen utföra dem. Hemma har vi inga prob alls med vår son. Han är på nästan alla sätt en kopia av sin pappa, pappan har ingen diagnos. Har inga bekymmer som vuxen. Känns lite som att har sonen ADD så har hans pappa det med. Kikade in här då jag vill veta o lära mig mer om ADD o vilka bekymmer man har osv. Då jag är lite osäker på att en utredning kan vara till gagn för sonen.
    Låter som min fästmö de där.
  • Licens To Kiss

Låter som att du har en otroligt intelligent son Anonym ADD? Tycker mycke stämmer över med adhd´problematiken.

• Licens To Kiss
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:06:02 följande:
    Ni som har erfarenheter av ADD/ADHD tror ni vi bör gå med på skolans önskan om vidare utredning? Han går på en friskola, så har han extra behov kan de esska mer pengar av kommunen, men frågan är gagnar vidareutredning o en eventuell"diagnos" mitt barn? Han får redan lite extra hjälp i skolan så enl skolpsykologen som gjorde wisc testet på honom kan man inte säga att han kommer få mer hjälp, bara att läraren lättare vet hur de skall hjälpa honom på bästa sätt. Och att skolan kan få extra pengar till extra resurser, men det är inte säkert. Något negativit för sonen om vi går med på vidare utredning o om han ev får en "diagnos" Barnpsykologen som wisc testade honom sa att hon inte riktigt visste med vilken frågeställnng man skulle gå vidare med. Hon sa man kan skriva ADD? då han kanske skulle passa in i det, annars bara en öppen frågeställning sa hon.
    Jag tycker de är bra med en diagnos.
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:10:12 följande:
    Himmelkropp för oss är han ett lätt, snällt barn, önskar syskonen var som honom Han byggde flygplan efter en ritning ur en tidning, den fungerade inte så bra vände sig, så hans pappa sa åt honom att baken nog behöver vara tyngre får sätta dit nån tyngd. hmm sa sonen tog planet o byggde upp baken på planet så plannet blev kortare o tyngre(satte inte dit nått extra tyngd utan byggde om den) Sen flög den hur bra som heslt. Lätt att se 3 D saker i matte osv, fixar han lätt som en plätt.
    Låter som mig när jag var liten nämnligen. Jag är hyperaktiv men de blev jag först när jag kom upp i tonåren.
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:12:14 följande:
    Fast man kan ju inte garantera nån ändring i skolan även om han får en diagnos, så låter mest som vi skulle utreda honom för skolans skull. Jag vill ju göra det som är bäst för sonen, men om han inte gagnas av en utredning så känns det ju lite onödigt.
    Om dom ser problematiken och kan stötta honom i de är en diagnos onödig.
  • Licens To Kiss
    mjukisvicki skrev 2009-03-17 22:15:03 följande:
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:10:12 följande: väldigt smart barn ... har alltid varit ett smart barn. alla trott att jag har lätt för mig med det var pga av att jag gled igenom allting. jag läste ur böckerna innan vi ens kommit så långt. så jag var allmänbildad och kunde prata för mig. men klarar inte att skriva själv alltid och att jag kan inte göra prov. då får jag black out. var rätt lugn som liten jag med. ritade tidigt och alltid varit äldre än jag är. får nog fråga mamma mer om hur jag var när jag var liten. men mamma hade sällan några större problem med mig som liten. ja ett lätt barn helt enkelt.
    mmm de är nu som vuxen du är besvärlig *puss älskling*
  • Licens To Kiss
    mjukisvicki skrev 2009-03-17 22:16:34 följande:
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:13:56 följande: det kan nog bara gynna honom i framtiden för kommer det en period i hans liv då han får problem så har han sina papper på som säger vad han har för fel om han ev behöver hjälp och verktyg ute från
    Håller med där. Bra att ha de på papper i ju försej så när han byter skola är det redan klart.
  • Licens To Kiss

Min utredning har börjat!
    Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.
    Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.

En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång
    Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.

• Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-18 13:07:23 följande:
    Vad bra du är på G nu!! *har smått panik, har snart inget bredband*
    Hur fan ska du fixa de då?? Bibblan har datorer. Har du kort till bibblan så du kan sitta en stund om dagen? De händer grejer här så du måste ju uppdateras. Suck!
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-18 13:20:26 följande:
    Underbart =) Skönt att du "bara" har ADHD, hur ofta kommer ni träffas? är det en gång i veckan el är det bara ett besök i månaden? Vad var det för frågor om barndom?
    Jag kommer kallas igen. Har inte fått ny tid ännu. Vad jag förstod de som ska mamma dit först efter att hon fyllt i papper sen ska jag dit.

Han frågade hur jag var som liten, hur skolgången har gått. Vi snacka rätt mycke utanför papprena också så han noterade förhand.

Han var skoj. Jag skratta åt honom och han tyckte jag skulle stå med fötterna på golvet och blunda men jag börja hoppa på ett ben och blunda och då tyckte han att jag överdrev. Han sa de med glimten i ögat.
Svar på tråden vuxna med adhd add as