Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-03-19 07:36:22 följande:
    Men han är inte ute ur mitt liv... Vi är fortfarande tillsammans och jag älskar honom ju. Men att lära sig leva ensam och att leva med vad han har gjort är fan inte lätt. Han har haft kontakt med flera tjejer på mail och sagt att han är kär i en av dem, att han aldrig känt så för någon annan (han har fortf kontakt med henne) och en att han vill ha sex med henne (henne har han träffat men säger att de bara har sett film). Tyvärr så tar jag på mig skulden för allt det och ber om ursäkt för att jag gjort si och så och för att jag inte är nog bra åt honom. trots allt han gjort mot mig så vill jag fortfarande ha honom och kan inte tänka mig ett liv utan honom... Dessutom så har vi en hund tillsammans och nu helt plötsligt så är jag ensam med allt ansvar och omskötning, jag som knappt klarar av mig själv Sorry att jag skriver av mig i den här tråden men jag klarar snart inte av alla tankar som snurrar i mitt huvud, det är aldrig tyst och stilla därinne och jag är så förbanat rastlös hela tiden och kan verkligen inte varva ner. Det känns som att jag är speedad hela tiden.
    Adhn`n blir "sämre" när du utsätts för yttre stress. Fan du är bättre än att ha ett förhållande med ett pucko. Han är en idiot. Bygg upp självkänslan och kasta ut fanskapet med huvet före.
  • Licens To Kiss
    Anonym (undrande) skrev 2009-03-19 08:08:34 följande:
    Hej! har en "liten" undran..har iofs inte följt den här tråden.men tänkte chansa och kasta ut en fråga är det någon här som växt upp med syskon med adhd? hur kände ni det? tog ni efter i beteende och humör? dom här barnen tar ju mycket plats..kan tänka mig att det ofta var mycket tjat o gnat.många ggr säkert orättvist i det "sk.friska barnets ögon".Hur är/var att växa upp med ett syskon med npf? nån som har några tips o råd hur man som förälder ska bete sig?
    Jag har bara växt upp med en adhd-mamma och två adhd-syskon. Vet inte hur det är att växa upp med ett syskon utan funktionshinder.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-19 08:09:26 följande:
    Jag vet ju innerst inne att jag är värd bättre men jag kan inte släppa honom för jag älskar honom.. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och bott ihop så gott som hela tiden. Att vara ensam är det jag är mest rädd för då kommer alla konstiga tankar.. Han verkar tycka det är svammel med diagnosutredning och liknande, jag har ingen diagnos jag är bara dum i huvudet typ. Dessutom har jag extremt kontrollbehov och behov av att planera saker och klarar inte av förändringar vilket han har noll förståelse för. Jag tror jag har kommit till nån slags tillstånd där jag är halvt apatisk och bara accepterar allt han gör och ljuger om, bara jag inte förlorar honom helt så accepterar jag allt. Och jag vet ju att det är fel av mig men jag orkar inte göra annat...
    Återkommer med inlägg.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-19 08:09:26 följande:
    Jag vet ju innerst inne att jag är värd bättre men jag kan inte släppa honom för jag älskar honom.. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och bott ihop så gott som hela tiden. Att vara ensam är det jag är mest rädd för då kommer alla konstiga tankar.. Han verkar tycka det är svammel med diagnosutredning och liknande, jag har ingen diagnos jag är bara dum i huvudet typ. Dessutom har jag extremt kontrollbehov och behov av att planera saker och klarar inte av förändringar vilket han har noll förståelse för. Jag tror jag har kommit till nån slags tillstånd där jag är halvt apatisk och bara accepterar allt han gör och ljuger om, bara jag inte förlorar honom helt så accepterar jag allt. Och jag vet ju att det är fel av mig men jag orkar inte göra annat...
    Du kommer bara bli mer och mer nere. Du är på g att tappa bort dig själv om du inte redan har gjort de. Bryt de där genast. Mitt råd!! De är jobbigt i början pga skuldkänslor och de kan ta tid men acceptera att de är som de är och förlåta honom för hans beteende så kommer du över de fortare än snarast.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-19 19:00:52 följande:
    Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.
    Kram och ta hand om dig!!
  • Licens To Kiss
    Sueca maluca skrev 2009-03-19 21:24:13 följande:
    Hej hopp, har en familjeliv-svacka men jag tittar in då och då. Kom över lite intressant läsning... blogg.aftonbladet.se/25039/perma/988777 För mig intressant iaf för jag blir rent förjävlig dagen efter, kan ju ligga något i det som nämns i artikeln? Kram på er alla!
    Hej! Fan va jag har saknat dig!! Ring mig när du vill ok?

{#lang_emotions_kiss} kram
  • Licens To Kiss
    timmerbacka skrev 2009-03-20 12:52:03 följande:
    ställer om frågan... Hej! Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv. Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.
    Hej och välkommen!

Du tar kontakt med VårdCentralen. Beställer tid och sen när du är där säger du att du mår som du gör och vill göra utredning. Dom skickar remiss och sen blir du kallad till öppna psykvården.
  • Licens To Kiss

Jag gick till vårdcetnralen för att jag sökte för muna humörsvägningar. Hon undrade om jag inte skulle vilja utreda för adhd. Jag tänkte en stund och sa ja. På den vägen är det.

• Licens To Kiss
    Tös skrev 2009-03-20 22:33:16 följande:
    Halloj gott folk! Tänkte ni är de bästa att fråga. Hur är vettigast att bemöta o vara kring någon med ex. adhd?
    Hej hej!

Du ska vara som vanligt {#lang_emotions_undecided}
  • Licens To Kiss

Alltså tror folk att vi är annorlunda på nåt sätt? Som utomjordingar som ska behandlas på annat sätt?? {#lang_emotions_surprised}

Svar på tråden vuxna med adhd add as