Inlägg från: HellviHumle |Visa alla inlägg
  • HellviHumle

vuxna med adhd add as

HellviHumle skrev 2009-04-08 12:42:20 följande:
    Carolin E skrev 2009-04-08 08:46:28 följande: Hej! Jag letade lite på nätet och hittade den här sidan: web4health.info/sv/answers/adhd-meds-pregnanc... Kanske inte besvarar fullt ut men tydligen så vet man inget om riskerna för ev fosterskador.
    Lite fakta från bipacksedeln:
    "Graviditet och amning
    CONCERTA får inte användas under graviditet. Om du tror att du/din dotter kan vara gravid ska du tala med läkaren innan behandlingen påbörjas.
    Det är viktigt att du/din dotter inte blir gravid under pågående behandling med CONCERTA, eftersom läkemedlet kan orsaka missbildningar hos det ofödda barnet."
  • HellviHumle

Om någon ser ner på mig pga av diagnosen, så är det knappast nå't jag uppskattar. Men om det klart framgår att det är ett skämt, så kan jag skämta vidare på samma spår. Liksom jag emellanåt driver med mig själv.

• HellviHumle

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    Kram!
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-16 20:07:29 följande:
    Vilken tråd är det? Kollade under "Känsliga Rummet" men hittade inte tråden.
    Nu ligger den långt upp!
  • HellviHumle

Anonym (Asp kanske?) skrev 2009-04-20 14:07:05 följande:

Ni som har asperger här.. Arbetar ni, eller får ni någon ersättning/sjukpengar etc? Jag vet ju inte om jag har aspergers, men jag klarar inte av 100% studier eller jobb. Jag kan gå på högvarv i några månader och klara av det, men då går jag rakt in i väggen efter 6-9 månader. Så hur gör ni?
    Jag arbetar sporadiskt när någon efterfrågar min hjälp. Har dock jobbat heltid längre tillbaka. Fö har jag fått sjukersättning på halvtid sedan ett år tillbaka. Tyvärr grundar sig sjukersättningen på de senaste åren då jag inte orkat jobba så jag har lägsta beloppet.
  • HellviHumle

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande:

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!! jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Myndigheterna består av ett gäng tjänstemän. Det hörs på namnet vad deras jobb består i, nämligen att utföra tjänster. Lämpligen då åt folket som behöver hjälp. Tyvärr har de flesta inte förstått detta utan tror att de har jobbet för att spara pengar åt sin myndighet.
    Jag kan hålla med dig i allt du skriver. Jag ser rött bara jag ska ha det minsta med dem att göra! Förbannade paragrafryttare nästan allihop. Det finns undantag. När jag stöter på ett så'nt, så försöker jag få namnet på denne och använder denne framöver. Tyvärr brukar dessa inte bli långvariga utan skaffar sig nya och antagligen bättre jobb.
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-21 22:06:50 följande:
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det. Mycket förvirrande ibland..
    Haha, jag har råkat ut för motsatsen några gånger. Jag hittar inlägg med min signatur, som jag undrar om jag verkligen skrivit.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 13:26:22 följande:
    Nej jag har inte de. Jag har haft kontakt med honom över ett år nu och de är samma visa hela tiden. Han tjatar om saker. Han kan säga, jag åt för 33 minuter sen. Räcker för mig att han säger att han är mätt för han för en stund sen. Jag tar in intryck som är så jävla onödiga att jag inte kan ta in mer för en stund för jag blir irrterad. Han logga in på msn nyss och jag fick ett psykbryt. Problem med tjejer hit och dit eller så är det annat. Han kan aldrig logga in och säga att han för en gång skull mår bra. Jävla människa.
    Det låter onekligen väldigt aspigt! Dels att inte vara intresserad av hur du mår och dels att säga att han åt för 33 minuter se'n.
    Det första är det här med kallprat. Många av oss har svårt för det. Det är ointressant att prata om hur någon mår om det ändå framgått att det är bra. Varför prata väder liksom? Alla ser ju om solen skiner eller inte.
    Det andra hänger ihop med att många aspisar tycker att allt ska vara rätt. Är det 33 minuter sedan han åt så är det inte "en stund sedan", det är 33 minuter. Jag jobbar ständigt med liknande saker.
    Det har ingenting med egoism att göra. Ingenting kommer bli bättre av att säga det. Jag kan hålla med om att man lätt blir egocentrisk men det är något helt annat.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 14:22:40 följande:
    Tack för att du förklara!

Han tar upp kontakt med mig och han säger alltid "Hej hur är läget" Ibland svarar jag inte ens på`t utan säger "Jag är mätt. Raap, har ätit makaroner och köttbullar" för jag är såååå trött på att höra skiten flera gånger om dan.
    Han har väl lärt sig att man säger så. Det är nämligen också vanligt. Man har sett att en viss sak funkar och sedan kör man på det. Tyvärr fungerar det inte alltid men det märker man inte förrän det är försent. Många minor har man gått på.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 14:29:10 följande:
    Jag grejar inte heller kallprat så när han börjar är han min fiende. jag har lust och slå han på käften och skrika "kom med nåt nytt för i helvete"
    Vilken tur att det är lite datorer och kablar emellan då!
Svar på tråden vuxna med adhd add as