• Ysta

vuxna med adhd add as

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-17 22:05:00 följande:

jag jobbar som massör och gympaledare. Det är det enda som passat mig eftersom jag inte kan vara stilla. jag är enormt aktiv. innan dess så har jag bara såsat bort mitt liv pga rädsla,ångest,depresion,social fobi mm. Mig satte dom på Samhall som en idiot när jag inte ville jobba. och där var bara dårar och jag såklart med min adhd, fast dt visste jag inte då. snacka om att bli idiotförklarad. kunde dom inte gjort en utredning då så dom vetat vad det var då för nått kan man ju tycka. Fast det var ju 15 år sen
    Ja hade jag inte haft problem med ryggen och lederna så hade jag gärna jobbat inom nånting där man är aktiv som tex idrott
    Men vad tusan jag är "bara" 30 år, inte vet jag vad jag vill bli när jag blir stor
  • Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-17 22:20:41 följande:

jag är 34 men känner mig som 15   har du fått diagnos adhd? jag har nog ADHD*900000  på gott och ont. hehehe.....
    Jag har fått NPF med perceptionsstörning, minnesproblematik och diverse annat... Väntar på utredning om ADHD men det är mycket troligt att jag har det också. Jag ommer nog aldrig bli vuxen... Min kille som är 26 år är mycket mer mogen än vad jag är.
  • Ysta

Nej jag har faktiskt aldrig tänkt på att ta kvitton på det!! Går det att ordna sådant i efterhand så man får frikort? Fast antagligen inte... Jag har så dålig koll på såna saker.

• Ysta

Åh vad bra! Då ska jag absolut ta och kolla upp det på måndag... Jag har också tandvård till sjukvårdstaxa så betalar bara 150 kr per besök där så det ska jag också ta kvitton på. Eftersom jag har problem med minnet så fastnar inte såna här saker i mitt huvud men nu ska jag allt ta och skriva ner det

• Ysta
    Fjärilen72 skrev 2009-04-18 00:24:45 följande:
    Jag har alltid (i alla fall största delen av de nästan tio år jag har varit yrkesverksam) jobbat inom restaurangbranschen. Både som "finare" servitris, i bar, snabbmatsrestaurang mm. Det har väl fungerat sådär, kan bli lite kaos i huvudet när det blir mycket på en gång men samtidigt så gillar jag när det inte "står still" utan händer saker så ja, jag vet inte riktigt. Det har väl fungerat hyfsat fast jag skulle önska att jag vissa gånger fick lite mer hjälp och gehör det skulle jag vilja ändra på plus att jag skulle vilja ha möjlighet till rast/att gå undan en stund när det blir som värst kaos i mitt huvud. Är du absolut tvingad till att börja på detta "vuxendagis" eller kan du säga nej?
    Jag har också jobbat inom restaurang men det fungerade inte alls för mig med stressen.. Gick hotell- och restaurang på gymnasiet (tills jag hoppade av andra året). Jag är också så där att jag vill att det ska hända grejer men min blir jag för stressad eller känner mig pressad eller blir rädd att jag ska misslyckas med nånting så blir det kortslutning i hjärnan och jag ger upp och skiter i allt... Vad gäller vuxendagiset så har jag nog tyvärr inte så mkt att säga till om så jag tänkte försöka komma med förslag på andra ställen där jag verkligen skulle vilja prova på att vara och som jag tror kan fungera för mig.
  • Ysta
    Kaxelina skrev 2009-04-18 09:53:07 följande:
    Jag jobbar i en matbutik i kassan. Gillar när det blir massor med folk för då kan jag ösa på i hög fart och brukar få en miljard kommentarer om att jag är snabb. Hihi. Men jag gillar inte alltid kunderna. Dom lägger sig i hur jag arbetar eller ställer en massa onödiga frågor. Och sen lämnar dom bara ett kort i taget vilket saknar ner mig och det är oerhört frustrerande eftersom jag inte vill sitta still och vänta liksom.
    I matbutik har jag aldrig jobbat men däremot på Stadium... Visst var det kul att stå i kassan men jag blir så lätt distraherad och tappar bort mig i vad jag gör så det var ganska rörigt ibland *s*. Men som tur var så hade alla kunder förståelse för att det kunde bli fel
    Jag kommer nog att föreslå både butik (typ kläder, sport och liknande) och lokaltidningen som praktik för jag känner att jag vill ha ut nåt av min arbetsträning och inte bara sitta av tiden. Så det är jättebra att höra vad ni jobbar med så får jag lite idéer
  • Ysta

Alltså jag har nog provat på det mesta inom jobb men jag vet verkligen inte vad jag vill jobba med och vad jag vill göra i framtiden... Fan har verkligen ångest för det där mötet och vad de kommer att säga.

• Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-18 10:39:33 följande:
    Ensamhemma - Jaa det är jätte roligt, jag jobbar bara 1 gång i veckan (lördagar) har ju barn så är ganska jobbigt, men kul Finns inget receptfritt, man måste ha diagnos o medicinen man behandlar ADHD med är narkotika klassat så är hårda regler. Diagnos får man efter nogrann utr på Psyk, oftast får man remiss av sin husläkare till ett Neuroteam som kan ta några månader/veckor. Kolla länkarna i TS el googla ADHD symptom
    Får jag vara nyfiken och fråga vart du jobbar?
    Förresten, vet du om man gör utredningen på vuxenpsykiatrin i Sunderbyn eller den som ligger på Smedjegatan?? Vore smidigt att slippa ta sig till Sunderbyn när det är dags.
  • Ysta

Fy faaaan vilken jävla start på den här dagen! Nyvaken kliver jag upp och kollar mailen vilket jag alltid gör... Ny kommentar till vår blogg Tjockisbloggen.se och den lyder så här
    "hörredu ditt jävla fetto. kan du snälla, SNÄLLA dra åt helvete. jorden vore en sån bra plats utan dig, din jävla gräddsäck."
    Jaha så var den här jävla dan förstörd jag som hade så bra dag igår! *ledsen*

• Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-19 10:49:50 följande:
    fy fan vad fjantigt skrivet, ta inte åt dig det är bara ett troll som sabba o vara elak. förmodligen nån sån som ej har ett eget liv.
    Nej jag vet... men jag blir så förbannad och ledsen. Men det känns bättre nu.. smsade med min kille och han vart skitarg och sa att såklart han tycker om mig som jag är. Så det känns bättre..
Svar på tråden vuxna med adhd add as